• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen fått hem min första BB36. Sitter o myser o känner in.

Uppskattar både tavlan, länken och låset mycket hittills.

Känns som om detta eventuellt kan bli succé, men det får tiden utvisa. ☀️

IMG_5639.jpeg

Tack @Davesson för en trevlig affär.

1000028267.jpg
1000028268.jpg
1000028271.jpg
1000028269.jpg
1000028270.jpg

Första intrycket var väl lite lagom upphetsning när man såg BB68 med silver burst och oyster utan fejknitar.

Återstår dock att se hur bekvämt den balanserar på handleden med sina 43mm. Dock endast 13.6 på höjden så jag är försiktigt optimistisk.

Men man ser ju definitivt fram emot kommande variationer på nya BB58.

Ultra är ju sinnesjuuukt toolig och ser fram emot att pröva den men 66000:- känns lite saftigt. Och tycker nog ändå att Fxd har vassare design och bättre proportioner.

1000028274.jpg
1000028275.jpg
Riktigt bra ärliga bilder. BB58 ser absolut mer seriös ut än i instaklippet här tidigare, den är riktigt bra och kommer sälja som smör.
Den vita Pro-tavlan är också ruskigt lyckad. Jag tillhör gänget som ser det som en missad chans att man inte bytte verk och åtgärdade trevåningshuskänslan i boetten men om folk är ok med det så ska jag inte tjafsa. Men tramsigt är det.... :)
68orna ser ok ut men helt ärligt ser jag inte vad det tillför med ytterligare en storlek, det gör bara katalogen spretigare (och måste vara produktionstekniskt ineffektivt). Man skulle bara expanderat antalet options i orginalstorleken 41mm med dessa nya tavel/vridringsvarianterna, 41mm är stort nog för 95% av marknaden och är det inte det så borde man fimpa 41 och hålla sig till 37/39/43.

Mjae. Vet inte vad jag egentligen tycker och ska säga om årets nyheter och utvecklingen. Känns lite urvattnad.
Vill så gärna tro och tycka att Tudor står på egna ben och lämnar ”poor mans watch” -stämpeln.
Pelagos ultran armbågsstötar lite med Sea-dweller. Och likaså den vita Black bay pro med Explorer.

Man surfar lite på vågen av Rolex evigt-jobbiga-långa-kölistan. För den som inte orkar vänta så finns det numera tillgängliga och billigare alternativ. Med den utveckligen så kommer man alltid att hamna under skuggan hos storebrorsan. Men det kanske är meningen, för det är ett säkert kort att spela ut och hämta hem vinsten?

Men en sak är klar hos mig, man slipper iaf datumbubblan!

Har någon sett uppgifter någonstans beträffande nya bb58ans boettprofil? Jag är nyfiken på om den har fått samma form som de nyare 41mm och bb54 har - dvs något avfasad i underkant så att den ser tunnare ut. Kronan och vridringen ser ju ut att ha uppdaterats i den riktningen och tjockleken totalt är väl ner ett par tiondelar som jag förstått det så det mesta tyder väl på det men jag har inte sett något entydigt skrivas om just profilen. Någon som vet?

Har någon sett uppgifter någonstans beträffande nya bb58ans boettprofil? Jag är nyfiken på om den har fått samma form som de nyare 41mm och bb54 har - dvs något avfasad i underkant så att den ser tunnare ut. Kronan och vridringen ser ju ut att ha uppdaterats i den riktningen och tjockleken totalt är väl ner ett par tiondelar som jag förstått det så det mesta tyder väl på det men jag har inte sett något entydigt skrivas om just profilen. Någon som vet?

20250402_173211.jpg

Ser platt ut mot handleden tyvärr.

Men rent generellt så verkar uppfattningen vara att nya BB58 bärs något mindre på handleden än första generationen.

Verkar vara ännu en ny klocka på g, med tanke på färg valet kanske man kan hoppas på en blå p39
IMG_8755.png
Ser ut som två kronograf-pushers under skynket

IMG_0459.png

Även en referens till racing i inläggscopyn:
IMG_0460.png

Nya osläppta Prince Chrono från One Watch?

Har inte Tudor tidigare gjort liknande vid större släpp, att de gör de utanför Basel/W&W för att inte stjäla uppmärksamhet från storebror?

Är ledsen att säga det men är det ännu en BB variant så ger jag upp hoppet totalt.

Edit: färgval och mönster är definitivt en referens till Racing Bulls som de sponsrar i F1.
IMG_0461.jpeg

Skönt att ha Tudor på sig igen efter OWG funderar på om jag ska skaffa en kompis till i Tudorsamlingen , har ju bara 3st nu.
Kan hända att det blir till att beställa en röd 58 , väntar ju på den blåa flamingochronon också,
S
image.jpg

Senast ändrad:
Riktigt bra ärliga bilder. BB58 ser absolut mer seriös ut än i instaklippet här tidigare, den är riktigt bra och kommer sälja som smör.
Den vita Pro-tavlan är också ruskigt lyckad. Jag tillhör gänget som ser det som en missad chans att man inte bytte verk och åtgärdade trevåningshuskänslan i boetten men om folk är ok med det så ska jag inte tjafsa. Men tramsigt är det.... :)
68orna ser ok ut men helt ärligt ser jag inte vad det tillför med ytterligare en storlek, det gör bara katalogen spretigare (och måste vara produktionstekniskt ineffektivt). Man skulle bara expanderat antalet options i orginalstorleken 41mm med dessa nya tavel/vridringsvarianterna, 41mm är stort nog för 95% av marknaden och är det inte det så borde man fimpa 41 och hålla sig till 37/39/43.
Jag är inte helt säker på att tunnare är bättre alla gånger. Jag upplever Pro boetten som perfekt balanserad på handleden.
Har haft tunnare dinkor som inte alls varit lika bekväma.
Ex på det är 58an som jag ej tyckte var lika komfortabel i jämförelse. Tycke och smak helt enkelt.
Men med det sagt så vore det helt klart intressant att få prova en mer slimmad variant framledes för att jämföra.
Bild från arkivet i väntan på den vitaepro.
1743621767798.jpeg

Någon som vet om jubileet med T-fit funkar på gamla BB58 OG?

Edit: inte enligt Tudors officiella Instagram iaf..

Senast ändrad:
Ett par noteringar efter att ha haft klockan ett par veckor..
1 Maken till svårfotad blå färg får man leta efter. På bild ser den sällan riktigt rätt ut. I verkligheten är den grymt bra.
2 Kvalitetsmässigt är den bättre än jag trodde. Kan verkligen inte hitta något annat än easy link som är sämre än på 1162xx. (Och där finns ju lösningar på eftermarknad) Helt likvärdiga i utförande och känsla på armen. Även i x10 koll...

Oerhört bra klocka på alla sätt 😃
1000006618.jpg

Såg den här bilden på reddit från en Tudor-återförsäljare som säger att den är märkbart tunnare. Jag tycker att man ser att formen på bandhornen är annorlunda också och att dom blir 'tunnare tidigare' vilket borde betyda att den upplevs mindre bulky!

Not to mention the reduced thickness as well (see comparison pics) Overall, this feels like a completely different watch when compared to the OG BB58.

1743679879959.png

Tillbaka
Topp