Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dem nämnde väl något om att det var inspiration till den röda 58an tyckte jag mig se.Den röda BB58 påminner om den röda subben som var en prototyp och aldrig släpptes.
![]()
Nån som vet L2L på BB68? Ser ut som kanske 50-51 typ…..
Riktigt bra ärliga bilder. BB58 ser absolut mer seriös ut än i instaklippet här tidigare, den är riktigt bra och kommer sälja som smör.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Första intrycket var väl lite lagom upphetsning när man såg BB68 med silver burst och oyster utan fejknitar.
Återstår dock att se hur bekvämt den balanserar på handleden med sina 43mm. Dock endast 13.6 på höjden så jag är försiktigt optimistisk.
Men man ser ju definitivt fram emot kommande variationer på nya BB58.
Ultra är ju sinnesjuuukt toolig och ser fram emot att pröva den men 66000:- känns lite saftigt. Och tycker nog ändå att Fxd har vassare design och bättre proportioner.
![]()
![]()
Har någon sett uppgifter någonstans beträffande nya bb58ans boettprofil? Jag är nyfiken på om den har fått samma form som de nyare 41mm och bb54 har - dvs något avfasad i underkant så att den ser tunnare ut. Kronan och vridringen ser ju ut att ha uppdaterats i den riktningen och tjockleken totalt är väl ner ett par tiondelar som jag förstått det så det mesta tyder väl på det men jag har inte sett något entydigt skrivas om just profilen. Någon som vet?
Tack![]()
Ser platt ut mot handleden tyvärr.
Men rent generellt så verkar uppfattningen vara att nya BB58 bärs något mindre på handleden än första generationen.
Även Black Bay Heritage verkar borta, eller har de varit det sedan tidigare?Oooch P01 verkar vara borta från hemsidan.. sorgeflor![]()
Ser ut som två kronograf-pushers under skynketVerkar vara ännu en ny klocka på g, med tanke på färg valet kanske man kan hoppas på en blå p39
![]()
Hampus, butikschefen på Krons, sa att nya Tudors skulle komma in redan kring 20-21 april. Fast just dom dagarna är det väl påskhelg och stängt.Någon som har koll på när Tudor börjar anlända till AD's? Burgundy bb58 lockar![]()
Jag är inte helt säker på att tunnare är bättre alla gånger. Jag upplever Pro boetten som perfekt balanserad på handleden.Riktigt bra ärliga bilder. BB58 ser absolut mer seriös ut än i instaklippet här tidigare, den är riktigt bra och kommer sälja som smör.
Den vita Pro-tavlan är också ruskigt lyckad. Jag tillhör gänget som ser det som en missad chans att man inte bytte verk och åtgärdade trevåningshuskänslan i boetten men om folk är ok med det så ska jag inte tjafsa. Men tramsigt är det....
68orna ser ok ut men helt ärligt ser jag inte vad det tillför med ytterligare en storlek, det gör bara katalogen spretigare (och måste vara produktionstekniskt ineffektivt). Man skulle bara expanderat antalet options i orginalstorleken 41mm med dessa nya tavel/vridringsvarianterna, 41mm är stort nog för 95% av marknaden och är det inte det så borde man fimpa 41 och hålla sig till 37/39/43.
Bra köp! Tycker den ser helt otrolig utBeställning lagd![]()
Hahaha skrällOm man inte orkar vänta så….
![]()
Nice... bara 12 papp över list...Om man inte orkar vänta så….
![]()
Såg den här bilden på reddit från en Tudor-återförsäljare som säger att den är märkbart tunnare. Jag tycker att man ser att formen på bandhornen är annorlunda också och att dom blir 'tunnare tidigare' vilket borde betyda att den upplevs mindre bulky!Har någon sett uppgifter någonstans beträffande nya bb58ans boettprofil? Jag är nyfiken på om den har fått samma form som de nyare 41mm och bb54 har - dvs något avfasad i underkant så att den ser tunnare ut. Kronan och vridringen ser ju ut att ha uppdaterats i den riktningen och tjockleken totalt är väl ner ett par tiondelar som jag förstått det så det mesta tyder väl på det men jag har inte sett något entydigt skrivas om just profilen. Någon som vet?
Not to mention the reduced thickness as well (see comparison pics) Overall, this feels like a completely different watch when compared to the OG BB58.