Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den vita BB pro är verkligen en hit i min bok. Eventuellt hade jag önskat lite mer kontrast på gmt handens färg kontra tavlan men det är att leta fel.Blir helt klart en annan feeling med Pro på jubilee. Bärs mer bekvämt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller helt med. Den checkar toolwatch behoven för mig och funkar till dom flesta utstyrslar och situationer i min lilla världDen vita BB pro är verkligen en hit i min bok. Eventuellt hade jag önskat lite mer kontrast på gmt handens färg kontra tavlan men det är att leta fel.![]()
Jag svarar mig själv eftersom Klarlund var snabbade än forumet. Den finns i butik. Om någon annan skulle få för sig att undra detsamma. Frågan är om man kan få lite rabatt också...Är M79360B svår att få tag på i butikerna som säljer den eller är det någon form av falsk hype som springer runt och blottar sig?
Det går i vågor. En period upplevde jag att var och varannan annons på KS gällde en P39. Jag tycker att den verkar vara väldigt populär rent allmänt.
Spara på, det är en grym klocka! Men du lär behöva prova den först, låset är definitivt inte för alla.
Ungefär såhär ser min P39 ut på mig. ~16.5cm handled. Hoppas det hjälper!Har en Certina DS Action diver 38mm på ingång.
Men klockan det sparas till på sikt är en Pelagos 39
Har ca 16,5cm runt handleden,
Ni som kör 39an, är ni i samma handleds klubb ungefär?
En till fråga.
Är 39an ovanlig? Det vill säga inte lika populär, eller är dom så bra att dom inte säljs vidare i lika stor utsträckning?
Så kanske det är. Kanske bara någon reflektion som lurar ögatDe är fortfarande silver mig veterligen eller var det där någon mod?
Ser förbaskat bra ut!Ungefär såhär ser min P39 ut på mig. ~16.5cm handled. Hoppas det hjälper!
Pelagos får de flesta andra dykare att verka blingiga och mindre tuffa, nästan fjolliga. Inget ont om andra dykare, de är jättefina och tuffa på sitt sätt, men Pelagos representerar en egen dimension av tuffhet.Ser förbaskat bra ut!
Certinan är bra men lite för liten, pelagosen biffar upp de på ett perfekt sätt ser det ut som
Såhär ser det ut på natot som medföljer BB Ceramic iallafall. 22mm på den. Men de jag sett till din klocka verkar ha samma princip på spännet.Kan någon med oem Tudor nato lägga upp en bild på baksidan av spännet? Vill ta reda på om mitt svarta nato går att sätta på ett oem buckle.
Referensbild
![]()
Bonus!
![]()
Stort tack! Ser ut att vara värt en chansning.Såhär ser det ut på natot som medföljer BB Ceramic iallafall. 22mm på den. Men de jag sett till din klocka verkar ha samma princip på spännet.![]()
Nice den blev med jubeeÄntligen 1 juni och närmare semester![]()
Äntligen 1 juni och närmare semester![]()
Länk från Unclestraps och sen monterar du på Tudorlåset helt enkelt. Easy peasy. Hur lyckades du lösa Tudor Jubilee på denna?
Ooooo måste rasta min BB36’a, fått alldeles för lite tid efter BB58’a köpet för över ett år sedan. Kanske en present till frugan när vi firar 10 år?… Så har vi båda en tudor hehe. (Hon gillar också klockor)36:an gör sig bra under soltaket.![]()
Hade varit snyggt på BB36. En Ranger style oyster hade också passat fint med T-fit.Länk från Unclestraps och sen monterar du på Tudorlåset helt enkelt. Easy peasy
Hade önskat ett borstat jubilee till min BB36 med. Blir aningen blingigt emellanåt kan jag tycka även om polerade mittlänkar fyller sin estetik i andra avseenden.![]()
No-Clasp Executive Bracelet (for the Tudor Black Bay Pro)
When Tudor released the Black Bay Pro the watch community went wild. While hard to acquire at first, pictures started occasionally cropping up on watch forums and Instagram accounts. For many of us, not only was there a wait, but many of the ones that became available were the no-bracelet...unclestraps.com
Grattis ser kanon ut. Får man fråga vad priset blev?Har länge gått och suktat efter Pelagos39 och nu blev det äntligen en
Ännu en gång ett stort tack till @Nymans Ur 1851 Västerås![]()
Grattis!!Har länge gått och suktat efter Pelagos39 och nu blev det äntligen en
Ännu en gång ett stort tack till @Nymans Ur 1851 Västerås![]()