• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpte en flinga idag! Så eftersom ingen verkar vilja köpa den blå så sitter jag på två Subbar nu😎
IMG_5912.jpeg
IMG_5871.jpeg

Bred o kanske omöjlig fråga,

Hur håller sig dem moderna Tudor klockorna värdet?
Nu citerade du Lime som har en tudor från 90-talet till salu. Verkar vara större spread på priserna där och de har nog sannolikt haft en god prisutveckling sedan ny (oklart vad de listade på 90-talet).

Om du med med modern menar en klocka som är i produktion nu ish så verkar de stå sig hyggligt efter första initiala värdepappet. Sök lite på K&S så bildar du dig en uppfattning.

Hej! Har en BB Pro som jag letar armband i gummi till, typ Vanguard. Vore tacksam för tips på bästa alternativen. Gärna från Europa så att frakten inte tar så lång tid. Tack på förhand! 😊

Någon som har testat den här länken till 58GMTn?
Jag hade den länken och den var helt ok för det priset. Kanske lite ”kantig” men det var inget som jag upplevde som ett problem.

IMG_20250208_085735.jpeg

En viss prisskillnad mellan olika gråhandlare. Somliga har mer marginaler än andra.

En viss prisskillnad mellan olika gråhandlare. Somliga har mer marginaler än andra.
Den första sysslar med lurendrejeri och den andra är seriös gråhandlare. Tycker dock överlag att gråhandlarna i Sverige, på både Tudor och Rolex, ligger för högt, särskilt om man jämför med Tyskland.

Tänkte bara tipsa om denna, kan ju inte gå fel för 199kr nu på rea liksom. Ser ut att vara OK kvalitet i alla fall. Står dam men det stämmer inte, står One-Size men det stämmer inte heller då man kan anpassa storlek på baksidan. Testade den häromdagen. Något för Tudor-fantasten.

Tillbaka
Topp