• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har suttit och tänkt att kanske slå till på en Yacht-Master 37 då jag gillar de blankpolerade länkarna och de ljusblåa detaljerna. Så släpper Tudor denna nu, känns som ett tecken man ska slå till 😅

Hodinkee har egna bilder och inte bara Tudors bilder som alla andra kör med.

1000001072.jpg

1000001073.jpg

1000001074.jpg
Bara jag som inte är såld?

Provade hos Bergströms i Göteborg. Måste sägas att jag gillar nästa allt med uret. Framför allt anser jag det vara marknadens billigaste ur om man i ”billig” lägger vad man får för pengarna. B01 verket från Breitling i en robust klocka som i mina ögon kan gå som beater, den ser ut att tåla stryk och stå pall för det mesta. Blir den kantstött ges den en skön patina som skvallrar om att ägaren lever ett aktivt liv och vill ha ett ut som man kan lita på. Storleken är bra sett till att den är tänkt att användas i ur och skur. Snyggt Tudor, kan bli en spdan i framtiden.
IMG_9825.jpeg

Om bezeln är såhär blank i verkligheten har jag absolut ändrat min åsikt. Det här var inte alls särskilt snyggt..

1000007739.jpg
Alltså, jag vet inte…

Tavlan är grym. Sätt den i tex en Royal och shut up - take my money! Men jag får inte ihop helheten. Tavlans struktur lirar inte med den superblanka bezeln.

Jag tycker faktiskt att min Nereide får ihop det bättre med sin tungsten’s-bezel som också är superblank (och mer reptålig)

IMG_4111.jpeg

Sitter och funderar på nya BB58 i helrött, några tankar på snygga färgkombo med natoband eller gummi?
Jag har vitt och snart kommer ett burgundyfärgat gummi som Wristbuddis tar fram för klockan dom har lånat min för att få rätt färgkombination, provade första förra veckan men den blev några nyanser fel så vi väntar på nästa som kommer om någon vecka.
Kolla Wristbuddys Instagram där har dom den på ett vitt ett blått gummi plus ett burgundy mocka .

Senast ändrad:
Jag har vitt och snart kommer ett burgundyfärgat gummi som Wristbuddis tar fram för klockan dom har lånat min för att få rätt färgkombination, provade första förra veckan men den blev några nyanser fel så vi väntar på nästa som kommer om någon vecka.
Kolla Wristbuddys Instagram där har dom den på ett vitt ett blått gummi plus ett burgundy mocka .
Tack, passar bra på vitt, blått tveksamt. Hojta gärna till när du har någon bild på burgundygummi.

Tillbaka
Topp