• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om bezeln är såhär blank i verkligheten har jag absolut ändrat min åsikt. Det här var inte alls särskilt snyggt..

1000007739.jpg

… Såg släppet och klickade mig in här snabbt som tusan för att det nästan var ett givet köp - bleeeeh! Känns ju inte värst attraktivt heller att handla beggad, lär ju repas satans snabbt. Får dock hoppas att Tudor fortsätter på spåret!

Bara jag som inte är såld?

Nej. Ruggigt ful. Blanka bezeln, "skojig tavla" i design som från början är ett renodlat verktygsur... Hard pass. Har iofs haft svårt för samtliga av deras färgglada tavlor, så är nog i minoritet. Kronograferna verkar ju vara superpoppis. Tycker de är hiskeliga.

Var väl ändå rätt länge sedan dykarna lämnade statusen som verktygsur. Inte särskilt många subbar man ser nere på varvet nuförtiden. Själv tycker jag branschen varit alltför konservativa när det gäller design och färg, fram tills några år sedan. Jag välkomnar det, skönt att det numera finns fler alternativ än svart/grå, eller om man ville sticka ut… Mörkblå.

Håller dock med att undvika repor på den blanka ringen blir nog ett jobb för bubbelpojken.

1749830598716.jpeg

Var väl ändå rätt länge sedan dykarna lämnade statusen som verktygsur. Inte särskilt många subbar man ser nere på varvet nuförtiden. Själv tycker jag branschen varit alltför konservativa när det gäller design och färg, fram tills några år sedan. Jag välkomnar det, skönt att det numera finns fler alternativ än svart/grå, eller om man ville sticka ut… Mörkblå.

Håller dock med att undvika repor på den blanka ringen blir nog ett jobb för bubbelpojken.

1749830598716.jpeg
Designinspirationen är ju dock fortfarande densamma? Är ju det jag belyser. Huruvida de faktiskt används som verktygsur """på varven""" eller någon annanstans spelar väl ingen roll?

Designinspirationen är ju dock fortfarande densamma? Är ju det jag belyser. Huruvida de faktiskt används som verktygsur """på varven""" eller någon annanstans spelar väl ingen roll?

Ja exakt, grunddesignen är fortfarande densamma? Men där färg och material har förändrats gentemot ursprunget och användningsområdet som kritiseras? Att man inte får eller bör avvika från det? Är det specifikt den här kombinationen som känns fel, eller gäller det alla färger och materialval som kan anses vara ”out-there”?

Någon som provat detta band?

Verkar vara gjort specifikt för FXDn

Och måste erkänna, fan va bad ass den ser ut i helsvart (visst tillbehören runt omkring gör väl sitt för bilden...)

1000015390.jpg

Någon som provat detta band?
Bandet är en specialvariant baserad på Zulu Alphas vanliga Otan. Det enda som skiljer är mig veterligen WOE-insignian och att det möjligtvis har en annan nyans än deras vanliga (de har två gröna varianter). Jag har provat samtliga av deras olika modeller. Kvalitetsmässigt är de enastående.

TILLÄGG: På föregående sida sitter deras nya Polaris på min svarta FXD.

Bandet är en specialvariant baserad på Zulu Alphas vanliga Otan. Det enda som skiljer är mig veterligen WOE-insignian och att det möjligtvis har en annan nyans än deras vanliga (de har två gröna varianter). Jag har provat samtliga av deras olika modeller. Kvalitetsmässigt är de enastående.

TILLÄGG: På föregående sida sitter deras nya Polaris på min svarta FXD.
Se där ja!

Tack!

Om bezeln är såhär blank i verkligheten har jag absolut ändrat min åsikt. Det här var inte alls särskilt snyggt..

1000007739.jpg
Står i de tekniska specifikationerna. Jag tycker tavlan är skithäftig men klockan för övrigt är alldeles för liten och bezeln är inte min smak direkt.

• Bezel​

60-minute unidirectional bezel in stainless steel with mirror-polished steel insert devoid of minute graduations

Senast ändrad:
Älskar den här tiden på året med midnattssol, allt är grönt, luktar otroligt, mängder med fågelkvitter och motorcyklarna på fulla spjäll in not stan 😍. Typ första varma kvällen för i år, avslutat en Negroni och trots att man egentligen skulle vilja vara vaken hela natten så måste man gå isäng så man pallar kliva upp med ungarna imorgon…

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    307.8 KB · Visningar: 2
Vanguard har släppt nytt gummi med inbyggd microjustering. Ser trevligt ut!

Screenshot_20250611_210822_Gmail.jpg

Detta ser ju väldigt trevligt ut, men ganska dyrt med 160 USD plus allt som tillkommer.

Hur lång tid tror ni det tar innan typ watchwear kan komma med en motsvarighet till betydligt mildare pris?
Om det redan finns curved end CTS gummin är det väl bara att komplettera med valfritt snabbjusteringsspänne för samma upplevelse?

Vanguard har släppt nytt gummi med inbyggd microjustering. Ser trevligt ut!

Screenshot_20250611_210822_Gmail.jpg

Detta ser ju väldigt trevligt ut, men ganska dyrt med 160 USD plus allt som tillkommer.

Hur lång tid tror ni det tar innan typ watchwear kan komma med en motsvarighet till betydligt mildare pris?

Om det redan finns curved end CTS gummin är det väl bara att komplettera med valfritt snabbjusteringsspänne för samma upplevelse?

Ja det finns identiska spännen på AliX för en bråkdel av detta, tex nedan som jag har och är mycket nöjd med.

Spänne

Har kvar den just nu men säljes nog i veckan.
IMG_8581.jpeg

Grym duo! BB54 är helt klart sportigare. BB36 mer dressad men urtavlan ger den ändå en sportig touch. Båda har ju T-fit men jubilee gör BB36 skönare att bära.
Ett borstat jubilee på 54an vore grymt

Tillbaka
Topp