Bagarbengtson
Basic
Någon annan som haft problem med rangerns hybridband? Det är andra raka tudorbandet som krånglar (FXDn innan som fler hade problem med). Utplockad 2024 och inte överdrivet använd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt snygg, grattis!!Blev en modern Tudor nu också
![]()
Reklamera. Jag reklamerade mitt hybrid till ceramic och ska få ett nytt nu. Någon måtta får det ju vara närt man lagt 40k.Någon annan som haft problem med rangerns hybridband? Det är andra raka tudorbandet som krånglar (FXDn innan som fler hade problem med). Utplockad 2024 och inte överdrivet använd
![]()
Reklamera. Jag reklamerade mitt hybrid till ceramic och ska få ett nytt nu. Någon måtta får det ju vara närt man lagt 40k.
Tror det är många som känner igen sig, mig inklusive. Vi har det tufft i livet!Frugan orkar inte ens lyssna på mina försök till rationalisering längre, så därför får jag väl skriva till er som förstår logiken![]()
Kul!!!!En 78500. Vad jag förstår är den identisk med 93150, bortsett från att den är Tudormärkt.
Bra! Hur gammal är din Ceramic? Jag gjorde ett försök att gnälla lite på kvaliten hos AD, men det gick inte för mig iallafall. De tittade i systemet och det skulle inte ens gå att köpa bara bandet, utan det var komplett med viklås. Blir ju många tusenlappar då.Reklamera. Jag reklamerade mitt hybrid till ceramic och ska få ett nytt nu. Någon måtta får det ju vara närt man lagt 40k.
Inom två år var det, på konsumentköplagen. Jag fick samma svar från en på AD men mailade sen och en annan bad mig komma in. För mig var det bara bandet.Bra! Hur gammal är din Ceramic? Jag gjorde ett försök att gnälla lite på kvaliten hos AD, men det gick inte för mig iallafall. De tittade i systemet och det skulle inte ens gå att köpa bara bandet, utan det var komplett med viklås. Blir ju många tusenlappar då.
Man kanske ska göra ett nytt försök.![]()
Ok!Inom två år var det, på konsumentköplagen. Jag fick samma svar från en på AD men mailade sen och en annan bad mig komma in. För mig var det bara bandet.
Konstläder med krysstygn. Båda hade gått av.Ok!
Har du den nyare varianten med keepers i gummi eller den som jag har i konstläder med ett kryss-stygn på?
I mitt fall är bandet fräscht men keepers lite trötta.
Jag tycker det är skillnad mellan 9315 och 93150/78500 men upplever fortfarande denna 78500 som betydligt skramligare än den länk jag har på min GS t.ex. Främst pga låset och spännet. Sen beror det väl på vad man gillar, tycker det passar med lite skrammel på en äldre klocka.Kul!!!!
Det är en av dem jag letat efter till min 79090 också. Jag har en 9315 men inbillar mig att det är ett rejält steg upp med 78500 alt 93150
Men då får du gärna bekräfta om du upplever det så?
Ja det är under all kritik. Jag försökte få fram lösa keepers av nya varianten så det ändå är Tudor original men det gick inte att köpa löst... Man kan ju såklart köpa en hel påse från Kina för en hundring men tycker inte det ska behövas till så dyr klocka.Konstläder med krysstygn. Båda hade gått av.
Leverantörerna av märket ska ju självklart kunna få allt från Tudor så reklamationer kan lösas. De vet ju att de ska ha reservdelar i minst två år pga gällande regler.Ja det är under all kritik. Jag försökte få fram lösa keepers av nya varianten så det ändå är Tudor original men det gick inte att köpa löst... Man kan ju såklart köpa en hel påse från Kina för en hundring men tycker inte det ska behövas till så dyr klocka.
Jo självklart finns det ju grejer. I mitt fall är klockan äldre än två år. De sade nåt om att läderarmband osv räknas mer som förbrukningsvara. Jag försökte ju luska lite att jag kunde "få med mig" två nya keepers iallafall eftersom de inte kunde ta hela bandet på reklamation. Lite goodwill, de kan inte kosta mer än ett par tior. Men fanns inte löst vad hon kunde se i sitt system. Bara komplett armband.Leverantörerna av märket ska ju självklart kunna få allt från Tudor så reklamationer kan lösas. De vet ju att de ska ha reservdelar i minst två år pga gällande regler.
Eller är Tudor ett pajas-företag?
OK, ditt fall är ju mer goodwill.Jo självklart finns det ju grejer. I mitt fall är klockan äldre än två år. De sade nåt om att läderarmband osv räknas mer som förbrukningsvara. Jag försökte ju luska lite att jag kunde "få med mig" två nya keepers iallafall eftersom de inte kunde ta hela bandet på reklamation. Lite goodwill, de kan inte kosta mer än ett par tior. Men fanns inte löst vad hon kunde se i sitt system. Bara komplett armband.
Har haft en blå, 18cm här.FXD svart,
Någon med mindre handleder som ägt en eller i ägande?
Jag har kring 16,5cm (måste såklart prova en...) men lite tyckande och tänkande från er är uppskattat!
Är den för stor/klumpig mot handen
Hur håller sig klockan på plats på armbandet (det vill säga är de lätt att dra åt orginal bandet med kardborre och den sitter på plats?
Övriga åsikter tas gärna emot
Vet inte om det är rätt forum, men är det någon som har tips på vad man kans skaffa sig en extra länkbit till min Tudor Prince date day 36mm? Står 62480 i spännet. Än bättre om någon har en länkbit de vill sälja? Tacksam för svar har letat överallt och har inte lust att köpa en länkbit från eBay för 2k :/