• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har läst på Reddit att det ska vara möjligt att köpa separat och priset är runt $900-1000 i USA. Bör vara möjligt att kunna få tag på det härifrån också.
Jo jag hittade också det inlägget. Det var någon som köpt ett original till sin GMT.

Låg en five link med T-fit på chrono24 för 9k. Handlaren var i usa. När jag frågade Bergströms om att köpa länken separat blev det ett något svävande svar men kokade ner i att det inte var möjligt. (Känns som han killgissade)
Hmmm... okej. Tack! Jag får höra av mig, dock inte till Bergströms eftersom de verkar totalignorera allt som inte har med Rolex att göra. Iaf de gånger jag frågat dem om Tag Heuer, Breitling och Omega har jag bara fått svar att allt måste skickas till respektive tillverkare. Mycket märklig butik, iaf i Malmö.

Ingen i tråden har köpt ett separat five-link från Tudor AD och sen satt på sin äldre bb gmt vad jag vet som följer tråden och har gjort länge och ja, han menar ju såklart deras executive. Både Uncle och forstner har klart prisvärda länkar oavsett variant enligt mig. Uncle har dessutom som tidigare nämnt gett möjlighet att köpa länk utan lås där du isf använder ditt oem-lås vilket ser trevligt ut 👍🏼
Super! Tack så mycket. Då behöver jag inte leta igenom eller fundera över det. :D Är det någon kvalitetsskillnad på Forstner och Uncle som berättigar $60 prisskillnad?

Är det någon som vet vad som gäller kring att beställa armband till Tudor som klockan inte säljs med ursprungligen?

Jag skulle vilja ha ett 5-länksarmband ("Jubilee") till min BB58 GMT men den säljs såklart inte i den kombinationen. Kollar man runt på nätet verkar det vara många som lyckats få tag på detta via AD och det verkar inte som att Tudor har samma policy som Rolex att detta är strängt förbjudet.

Men när jag var inne på Krons och frågade så var det tvärt nej. "Vi får inte göra det" var bara svaret, ville inte ens försöka trots att jag har artikelnr på delen.

Vad säger er erfarenhet? Folk på internet som haft tur eller är det Krons som har fel och jag borde gå till en annan AD?

Njuta av Tudor💙 > Klippa häck 🌳
IMG_4824.jpeg

Låg en five link med T-fit på chrono24 för 9k. Handlaren var i usa. När jag frågade Bergströms om att köpa länken separat blev det ett något svävande svar men kokade ner i att det inte var möjligt. (Känns som han killgissade)
Lär nog vara samma person som killgissade att Rolex buckle skulle gå på 5k när jag skulle beställa ett förra veckan. Ringde till Bergströms i Malmö som gärna skickade ett för 850kr.

Super! Tack så mycket. Då behöver jag inte leta igenom eller fundera över det. :D Är det någon kvalitetsskillnad på Forstner och Uncle som berättigar $60 prisskillnad?
Jag kör med uncle på min, mycket nöjd. Använder originalspännet.
Inte klämt något på forstner så vet inte hur de står sig mot varandra.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    377.9 KB · Visningar: 3
Har haft US och Forstner, jag föredrog Forstner eftersom det är single screw system och inte pins som på US. Jag hatar pins, så för mig är Forstner givet och tycker även att kvaliteten på Forstner bandet är bättre.

Edit: Forstner känns lite mer robust och bättre byggt jämfört med US.

Har haft US och Forstner, jag föredrog Forstner eftersom det är single screw system och inte pins som på US. Jag hatar pins, så för mig är Forstner givet och tycker även att kvaliteten på Forstner bandet är bättre.

Edit: Forstner känns lite mer robust och bättre byggt jämfört med US.
Går det att ha Tudors lås med T-Fit på en Forstner länk? Var in och kikade men kunde inte se något sådant.

Tillbaka
Topp