• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denna bild säger mig bara en grej: Det var bättre förr.
IMG_5957.jpeg

Jag tror inte du missar något alls.
De har sannolikt fått höra från HQ att de inte får kombinera delar som inte hör till den ursprungliga specen. Men det är klart att det är möjligt att kringgå och beställa hem delar om man verkligen vill. Men de vill inte.
Förmodligen vill de inte äventyra förhållandet med HQ.
Detta verkar ju dock inte stämma utomlands (Förmodligen mest USA) om man läser på internet, det finns ju massor med exempel på att folk fått beställa delar till Tudor-klockor som den inte säljs med (T.ex. 5-länk armband till BB58 GMT). Så antingen är det Tudor i Sverige/Europa som har andra regler (Inte troligt) eller så är det anställda på svenska ADs som hittat på de här reglerna eftersom det är så för Rolex (Mer troligt).

Detta verkar ju dock inte stämma utomlands (Förmodligen mest USA) om man läser på internet, det finns ju massor med exempel på att folk fått beställa delar till Tudor-klockor som den inte säljs med (T.ex. 5-länk armband till BB58 GMT). Så antingen är det Tudor i Sverige/Europa som har andra regler (Inte troligt) eller så är det anställda på svenska ADs som hittat på de här reglerna eftersom det är så för Rolex (Mer troligt).
Jag tror inte att det är anställda som hittar på själva.
Hur regelverket ser ut vet ingen av oss, däremot skulle det kunna vara så att tillämpningen av reglerna ser olika ut både mellan länder och butiker.
Vi vet t ex att vissa butiker varit väl frikostiga i sin tolkning av vilka rättigheter de har gentemot sin fabrikör, vilket lett till diverse tråkigheter. Om det är vanligare i Europa än Amerika vet vi dock inte.
Men att det ser olika ut beroende på var i världen man befinner sig är inte konstigt.

Jag skulle rekommendera dig att beställa denna https://amzn.eu/d/05tMBNq. Försök att 1. Inte vrida så hårt, då är risken att skruvhuvudet deformeras 2. Håll lite lätt tryck mot skruven. Annars kan du testa köra hårtork på innan om det är så att tidigare ägare ”limmat”.
Om man behöver en basuppsättning skruvmejslar så man klarar de flesta
. Vilka storlekar behöver man då?

Jag var inne och talade med AD på NK i Stockholm. De påstod att de hade fått dra tillbaka några Black Bay Pro Opaline dial. Är detta något i tråden har information om?

Jag var inne och talade med AD på NK i Stockholm. De påstod att de hade fått dra tillbaka några Black Bay Pro Opaline dial. Är detta något i tråden har information om?
Som i återkalla? Som att höra av sig till kund och be dem komma tillbaka med klockan?
Låter högst osannolikt att butikspersonal skulle berätta om något sånt

Som i återkalla? Som att höra av sig till kund och be dem komma tillbaka med klockan?
Låter högst osannolikt att butikspersonal skulle berätta om något sånt
Att märken har QC problem som leder till recall eller stoppad händer förekommande likväl för klockor som för bilar och nu senast ägg på ICA. Ser inte problematiken. 😉

Att märken har QC problem som leder till recall eller stoppad händer förekommande likväl för klockor som för bilar och nu senast ägg på ICA. Ser inte problematiken. 😉
Dåligt formulerat av mig. Menar såklart att det vore udda att personal berättar om sådana problem. Det är väl knappast något som i det här fallet Tudor vill att man gör.
Tänker t.ex på att Tudor aldrig har gått ut offentligt och erkänt strulet med datumhjulet på BB41 GMT:n

Postar alldeles för dåligt på KS, men det trillade in en ny klocka idag, så får passa på. Har alltid älskat DJ på jubilee, och hade en fin 1601 med ljus tavla för runt 10 år sen, men den såldes då jag tyckte de tidiga var lite klena. Har sen dess velat ha en 116234, som sedan blev 126234, men inte varit sugen på att ge 100k+ för en DJ. Testade nedan med vanlig tavla förra året, och tyckte den var grym för pengarna, och perfekt storlek. Av en slump började jag kikade på C24 för ett par veckor sen och bestämde mig för att köpa en. Då de är ordentligt mycket billigare än en DJ passade jag på att köpa blingiaste tavlan.

Vad blev det då? Jo, en 79640 med diamantindex. Grymt nöjd med både klocka och tavla!

BB36.jpg

Tillbaka
Topp