• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nä, nu skärper vi till oss lite här! Nyköp hit och rabatt dit. Dags för lite vintage igen!

Dagen till ära rockar vi äkta MN-strap direkt från en fallskärmsväska :) Luktar mob-förråd och lumpen för hela slanten ;)

@Seikosthlm

image.jpeg

image.jpeg
Avancerat spänne!

Ny på forumet och behöver lite konsultation från er erfarna...
Har snöat in mig på tudor subar ref 76100 & 79090,

Och råkade vinna en auktion på en 76100 på tradera...
Killen är reko, bra referenser osv, och tror inte att klockan är "fejk", och allt ser bra ut i övrigt, kvitto från säljare, service mm...
Men blev lite skeptisk när jag noterade att tavlan inte är original... men fick den billigt, så skulle kunna försöka hitta en original tavla långsiktigt,

Är det någon som vet något ställe i Göteborg som kan avgöra om klockan är "äkta"? (Bergströms dissade mig...)
Behöver inget skriftligt intyg egentligen, bara någon kompetent nog att avgöra att allt är som det ska vara.

Eller är jag helt lurad och borde försöka springa och gömma mig under en sten?
Sätt dig i bilen och åk till Jälmers i Borås. @Urmakarn kan säkert ta sig en titt på den.

Sugen på att komplettera min JLC meteorit och 1601 med något. Kanske denna? Stor kontrast mot de andra två som jag använder. Bra beater med hög WR.

Hur åldras dessa svarta klockor? Stål under som syns vid dings och djupare hairlines?

image.jpeg
image.jpeg

Någon som fått pris än?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp