• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Väldigt intressant att få reda på då jag har en kompis som är där i 3-4 dagar till.

Vore ju kul om hon kunde få med sig en blå bb på länk åt mig :)

Jag var där över påsk och besökte Rolex/Tudor-butiken i Dubai mall. Där gav de direkt 10 % på listpriset på en blå Pelagos, vilket gav ca. 3 600 EUR. Men det går säkert att snacka ner mer. (F ö hade de inte BLNR eller Hulk i butiken. Det är inte bara i Sverige det är väntetid på stål-rollar.)

Sol och Tudortisdag! Dessutom premiär för mitt nya MN Strap(via Erika's Originals).

20160412_125154-01.jpeg

Jag kan tänka mig att dom ligger mellan 25-35k idag. Tidiga 792X0 har Rolexkrona och Rolexbakstycke från början. Har för mig gränsen går vid 97/98? om jag minns rätt, var därför noga med serienumret. Vissa slänger på sånt i efterhand för att få mer betalt men enligt mig är det franken. Finns även med olika tavlor, Oysterdate är tidiga och Princedate är senare. Tror brytgränsen är samma som för Rolexmärkningen.

Det var rätt länge sedan jag ägde min, men @StarMan kan nog säga nåt om storleken och jämföra mot andra modeller.
Jag upplever att den sitter mycket bra på handleden så länge jag bär den på länk. Helt klart högre än en sub men inte topptung. Däremot är den ingen höjdare på nato. @Criss Cross

Fan vad nöjd jag är med den här. Och tycker den blev ännu bättre på originalnatot än länken. Lyfter fram själva klockan mer.

Ser ut som den bärs sjukt stort på bilder men det gör väl alla klockor på bild... Storleken är perfekt :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Vad ligger en north flag, BB och Pelagos på i Dubai?
Dubai är generellt inte billigt, märkligt dyrt med tanke på dom har 0% moms. NF kostar 13650 Dihram i butikerna. Sällan går det pruta mycket mer än 10%. Men vad gäller just BB så var dom mer benägna att gå ner i pris verkade det som, och det hänger väll troligen samman med att dom med ETA kommer bytas ut till deras egna vad det lider vilket lär skapa inflation på ETA modellerna, och att BB är en relativt dyr klocka för att vara ETA enligt min analys.

Dubai är generellt inte billigt, märkligt dyrt med tanke på dom har 0% moms. NF kostar 13650 Dihram i butikerna. Sällan går det pruta mycket mer än 10%. Men vad gäller just BB så var dom mer benägna att gå ner i pris verkade det som, och det hänger väll troligen samman med att dom med ETA kommer bytas ut till deras egna vad det lider vilket lär skapa inflation på ETA modellerna, och att BB är en relativt dyr klocka för att vara ETA enligt min analys.
Har ni tid så ta er till Abu Dhabi. 25% rabatt på alla Tudor, och listpriset är redan några % under det svenska.

Ett bra ställe att köpa klockor på även fast det är dyrt att ta sig dit är St:Thomas i Västindien. Ska vara det stället som säljer flest klockor i världen på grund av kryssningsfartyg från US. Köpte en breitling där en gång för 25000kr nypris här då 40000kr :nailbiting:.

Tillbaka
Topp