• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny på forumet och behöver lite konsultation från er erfarna...
Har snöat in mig på tudor subar ref 76100 & 79090,

Och råkade vinna en auktion på en 76100 på tradera...
Killen är reko, bra referenser osv, och tror inte att klockan är "fejk", och allt ser bra ut i övrigt, kvitto från säljare, service mm...
Men blev lite skeptisk när jag noterade att tavlan inte är original... men fick den billigt, så skulle kunna försöka hitta en original tavla långsiktigt,

Är det någon som vet något ställe i Göteborg som kan avgöra om klockan är "äkta"? (Bergströms dissade mig...)
Behöver inget skriftligt intyg egentligen, bara någon kompetent nog att avgöra att allt är som det ska vara.

Eller är jag helt lurad och borde försöka springa och gömma mig under en sten?

Servicetavla antar jag. No big deal, ser bra ut :)

Vem är du och vad har du gjort med Ernesto???

Nirvana :p
image.jpeg

@Gummo Aha, inte svårare än så?

Såg det ut såhär innan?

image.jpeg
Du får slipa bort nån mm på undersidan av glaset med för det ska bli riktigt bra. Sen bara slipa på..

@Scaramanga jag drog bara av runt kanterna med en fil, sen 800, sandpapper, våtslip 2000 och kromglans. Var inte superpetig men jag är nöjd med formen. Mkt bättre än kantigt på denna.
image.jpeg
image.jpeg
Stor skillnad, snyggt! :)

Har gjort en @Aurum med på min 7928, men med ett t39. Jäkla skön distorsion med superdome!
2-20160415_170546_HDR%202.jpg

1-20160415_170512_HDR%202.jpg

Tillbaka
Topp