• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag kan tyvärr bara se en croissant 😬
Tycker det ser ut som en guldsiluett av Musse Pigg
1763158597953.jpeg

Är det bättre eller sämre? 😅
Man får gärna göra månfas. Men för min del så får det se ordentligt ut (designen). Just nu blir det som när man körde open case back på en påse skridskor på 925:an.

En i mitt tycke snyggare månfas i samma priskategori är Longines

Testade denna idag , vet inte riktigt vad jag tycker väldigt svårt att se tiden🙄
IMG_9767.jpeg
IMG_9768.jpeg
Var hos Krons igår för att hämta upp min Pelagos (10 veckor nere i Schweiz) Kikade också på månfas-modellerna. Mycket konstigt med färgsättningen då månen är i samma färg som det som ska blocka del av månen - ser mer ut som ett moln…
Edit: kan också se en croissant eller Musse Pigg 😂)

Bild för sakens skull (@Nopplis din får klara sig själv ett tag)
IMG_5424.jpeg

Senast ändrad:
IMG_2983.jpeg

Snart OWN med denna.. nykär.

Någon i gruppen som sitter på den 76100 som florerade på forumet för något år sedan där plexit bytts till superdome utan bubbla?

Har nördat Dwellers ett bra tag nu och tanken att sätta dome även på denna 79090 har lite fastnat. Den är ju inte i något "samlarskick" och ingreppet dessutom fullt återställningsbart.

Frågan är bara var man hittar ett OK dome - någon som har tips på vettigt AM? Ett äkta, om man ens hittar, lär ju betinga mer än klockan så det är inte aktuellt.

/J

Senast ändrad:
Ger väl ändå en ny defnition på ”länk stretch” (pun very much intended) 😉
Japp men hörde nånstans att alla MN klockorna inledningsvis levererades utan länk eller band, därav användes fallskärmsremmen men även alla möjliga andra länkar. Så även om det här inte är en MN kan man väl få önska! 😊
Dessutom har jag en soft spot för Bulang & Sons länkar.

Tillbaka
Topp