• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du dom var jävligt läckra! Jag har dock inte ens bestämt mig för vilket märke jag vill ha 😅 Men nu har jag ivf tre till ypperliga kandidater. Någonting med grå (sunburst?)tavla och blå bezel vore kul, tror jag.
Inga av tavlorna är sunburst.

Jag har mina ögon öppna för just den kombinationen: grå tavla + blå bezel
Jag har ju Chrono Blue så behöver endast den grå tavlan

Har någon på forumet en vintage Ranger? Jag har inte koll på referenserna men de finns ju med och utan datum. Hade varit roligt att se.

Jag såg f ö en relativt välrenommerad samlare som visade upp en vintage vit-tavlad vintage Ranger på Instagram. Tyvärr hittar jag inte inlägget nu.

Priserna på Tudor har ju tyvärr nått nivåer som gör nyköp lite svårmotiverade, med det sagt uppskattar jag verkligen de nya versionerna.

mecha quartz. Själva kronografen är mekanisk. Bra mellanting tycker jag
Jag läste på lite, och det är ju precis som du säger en lattjo mix. Utseendet växer på mig mer och mer också, vore kul att kunna klämma på några exemplar men det finns ingen fysisk butik som för dom såvitt jag kan se? Finns dock beggade för få tusenlappar på nätet ser jag, och vissa är väldigt lika Tudors (för att inte helt deraila från tråden).

Inga av tavlorna är sunburst.

Jag har mina ögon öppna för just den kombinationen: grå tavla + blå bezel
Jag har ju Chrono Blue så behöver endast den grå tavlan
Nä såg att det inte var sunburst.

Shit asså den blåa bezeln på Chrono Blue ser verkligen ut att ha precis den nyans som jag tänkt vore snyggast, i mitt huvud. Vad kul att du också tänkt på combon grå tavla och blå bezel :)

IMG_3046.jpeg

Mögelfredag!

/J

En Ref 7149/0

Kommer inte ihåg, men det finns väl en på forumet….
Tack! Saftiga priser online på den. Den som har den på forumet får gärna ge sig tillkänna oc hposta lite bilder!

Jag begick Nezumiköp för någon timme sen så jag får nöja mig med den för nu. En otroligt snygg blå på den bezeln också (och med tachymeterskala vilket jag tycker är snyggt). Inte grå tavla dock.

Tack! Saftiga priser online på den. Den som har den på forumet får gärna ge sig tillkänna oc hposta lite bilder!

Jag begick Nezumiköp för någon timme sen så jag får nöja mig med den för nu. En otroligt snygg blå på den bezeln också (och med tachymeterskala vilket jag tycker är snyggt). Inte grå tavla dock.
Bra val, upp med bilder sen!!!

Bilagor

• 1000105363.jpg
    1000105363.jpg
    318.2 KB · Visningar: 2
  • 1000105380.jpg
    1000105380.jpg
    296.6 KB · Visningar: 2
  • 1000105390.jpg
    1000105390.jpg
    292.4 KB · Visningar: 2
  • 1000105382.jpg