• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Såklart! Och är man ute efter dykare då är P39 det givna valet 💯 👍

Speedy ja - en av de klockorna som gör sig bäst på läder - jag försöker bräda mina vyer och inte låta mig köpa en Speedy för en femte gång 🙋🏻‍♂️ Vi får se hur det blir med det 😇

Min tur att svära i kyrkan då - en Panna om du vill ha något tooligt som vedertaget passar på läder?

Eller för all del kör GMTn på läder? Behöver ju inte vara brunt läder om den mixen känns för oortodox. Jag har själv en grå mocka/nubuckrem som tenderar att passa OK på klockor som inte är direkt läserkompatibla. När det kommer till "sportur"/tools tycker jag generellt att kronografer är mest mottagliga för läderband - men det är troligen mycket undermedvetet i det tyckandet. Men en (mer än Speedyn) udda sportkronograf kanske?

/J

Mycket fram och tillbaka om jag ska behålla GMT:n eller flippa vidare. Jag var egentligen ute efter en klocka som gör sig bra på läder, och av en ren slump sprang jag på en BB58 GMT. Direkt kände jag att jag “måste slå till” – jag tycker verkligen att BB58 GMT är en av de mest solida och kompletta klockorna i sin prisklass. Kanske till och med bäst i klassen? Samtidigt saknar jag känslan av att bära en klocka på läder och byta band ibland.

När jag tänker efter – vad får man idag runt ~56 k med dagens prisbild? I alla fall inget som känns mer prisvärt än BB58 GMT. Omega har stuckit iväg prismässigt för länge sedan, och Longines/Oris försöker hitta sin plats lite under Tudor och som till och med kan till och med vara dyrare.

Missar jag något?

Trevlig TT! 🛡️

IMG_4938.jpeg
Ranger tycker jag fungerar på länk, läder eller nato. Eller varför inte förra generationens BB36

Min tur att svära i kyrkan då - en Panna om du vill ha något tooligt som vedertaget passar på läder?

Eller för all del kör GMTn på läder? Behöver ju inte vara brunt läder om den mixen känns för oortodox. Jag har själv en grå mocka/nubuckrem som tenderar att passa OK på klockor som inte är direkt läserkompatibla. När det kommer till "sportur"/tools tycker jag generellt att kronografer är mest mottagliga för läderband - men det är troligen mycket undermedvetet i det tyckandet. Men en (mer än Speedyn) udda sportkronograf kanske?

/J

Jag tycker ni är väldigt fina som delar era inputs – om några synder begås får de gärna läggas på mig 😇

Jag håller lite utkik efter en Luminor som eventuellt kan bytas mot min BB58 GMT. Ska den ligga i samma prisklass som min klocka hamnar man dock på en Luminor som är uttagen för 8–10 år sedan, och där är jag inte helt säker på att jag känner mig bekväm.

En grövre nubuck kan absolut fungera på BB58 GMT. Jag har kollat runt en del på Instagram och landat i att klockan ändå gör sig bäst på länk – vilket gör att det tar emot att börja experimentera.

Charmiga sportkronografer på läder är däremot alltid en säker deal 🤝

Ett annat alternativ är att behålla min BB58 GMT och istället komplettera med en Stowa Classic 40 mm eller en Oris Big Crown Date Pointer som renodlad läderklocka.

IMG_4940.jpeg

Jag tycker ni är väldigt fina som delar era inputs – om några synder begås får de gärna läggas på mig 😇

Jag håller lite utkik efter en Luminor som eventuellt kan bytas mot min BB58 GMT. Ska den ligga i samma prisklass som min klocka hamnar man dock på en Luminor som är uttagen för 8–10 år sedan, och där är jag inte helt säker på att jag känner mig bekväm.

En grövre nubuck kan absolut fungera på BB58 GMT. Jag har kollat runt en del på Instagram och landat i att klockan ändå gör sig bäst på länk – vilket gör att det tar emot att börja experimentera.

Charmiga sportkronografer på läder är däremot alltid en säker deal 🤝

Ett annat alternativ är att behålla min BB58 GMT och istället komplettera med en Stowa Classic 40 mm eller en Oris Big Crown Date Pointer som renodlad läderklocka.

IMG_4940.jpeg
Annat som jag ofta glömmer är ju GS, mycket fina klockor inom intervallet 20-60k, och många funkar på läder.

58 GMT hade sett bättre ut på det bruna lädret som erbjuds från fabrik på den svarta/originalet än vad den gör på gummit den faktisk kan väljas med.

Tillbaka
Topp