Jag håller med - jag skulle kunna tänka en Ranger 36Ranger tycker jag fungerar på länk, läder eller nato. Eller varför inte förra generationens BB36
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med - jag skulle kunna tänka en Ranger 36Ranger tycker jag fungerar på länk, läder eller nato. Eller varför inte förra generationens BB36
Annat som jag ofta glömmer är ju GS, mycket fina klockor inom intervallet 20-60k, och många funkar på läder.Jag tycker ni är väldigt fina som delar era inputs – om några synder begås får de gärna läggas på mig
Jag håller lite utkik efter en Luminor som eventuellt kan bytas mot min BB58 GMT. Ska den ligga i samma prisklass som min klocka hamnar man dock på en Luminor som är uttagen för 8–10 år sedan, och där är jag inte helt säker på att jag känner mig bekväm.
En grövre nubuck kan absolut fungera på BB58 GMT. Jag har kollat runt en del på Instagram och landat i att klockan ändå gör sig bäst på länk – vilket gör att det tar emot att börja experimentera.
Charmiga sportkronografer på läder är däremot alltid en säker deal
Ett annat alternativ är att behålla min BB58 GMT och istället komplettera med en Stowa Classic 40 mm eller en Oris Big Crown Date Pointer som renodlad läderklocka.
![]()
Ja hittar man rätt brun nyans så lirar det kanon med gilt och det mörkröda i bezeln.58 GMT hade sett bättre ut på det bruna lädret som erbjuds från fabrik på den svarta/originalet än vad den gör på gummit den faktisk kan väljas med.
Ja hittar man rätt brun nyans så lirar det kanon med gilt och det mörkröda i bezeln.
58 GMT hade sett bättre ut på det bruna lädret som erbjuds från fabrik på den svarta/originalet än vad den gör på gummit den faktisk kan väljas med.
Bb58 gmt kommer undan med så mycket mer straps pga gilt jämfört med typ alla andra nyare sportstål.Lite bilder från Instagram för inspo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Helt klart tillräckligt dåliga vibes för att avstå. Angedd ref är 79090.@JacquesCosteau
Tar inte gift på äkta eller oäkta utifrån de bilderna endast, men följande hade jag åtminstone flaggat.. och personligen därmed letat vidare.
Vad anger säljaren att det är för ref? 79090 eller 79190?
- Datumskivans siffror är fel (ingen serif bl a)
- Avståndet mellan kl 12 index och toppen på Tudorskölden upplevs för stort. Möjligen att index är lite för små?
- 200 m = 600 ft ser också wonky ut. Spacing samt typsnitt i allmänhet och placering av "=" i synnerhet
- Kronan ser fake ut. Boettlocket likaså - gravyren är för slarvig och det upplevs inte platt på bilden, som det ska vara.
- De tjockare strecken i minutindex (som anger 5 min intervall) ska vara tjockare och ha serif
/J
Väldigt mycket fokus på GMT på Tudors insta på sistone. Kan 100-års jubileet och årets WW även vara gmt året för Tudor? Skulle älska en 58:a i någon läcker färg
Kul med en enkel och oväntad lösning!Eftersom jag upplever att min P39 är väldigt vass så frågade jag AD om det gick att polera baksidan på den lite. Dom sa nej eftersom den är i titan och att Tudor nere i Genève inte heller gör det. ChatGPT rekommenderade mig dock att gå över spåren på boettlocket och de vassa kanterna på spännet med brunt packpapper. Och det är helt galet, det funkade faktiskt riktigt bra!
![]()
Har du fått klockan än?Blev en beställning av en tudor black bay pro igår! vita urtavlan, LÄNGTAR!![]()
2-6 månader leveranstid tyvärrHar du fått klockan än?Har vart tyst från dig.
6 månader på en bbpro?!2-6 månader leveranstid tyvärrlovar att återkomma!
Om det är opaline så har väl Tudor haft lite produktionsproblem. Men har för mig att det lossnat nu. Möjligt att det är lite kö. Men det ligger ju en "kändis pro" ute6 månader på en bbpro?!