Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra val för att klocka nedfarterna! Hur är det att använda tryckknapparna med skidhandskar på? Går det? (Undrar eftersom jag som en opraktisk men principfast motståndshandling mot digitaliseringen funderar på att byta smartklockan mot en kronograf för dylika aktiviteter.)Torsdag v9. Tudor och skidor.![]()
Funkar fint! Distinkt känsla i knapparna, inga problem.Bra val för att klocka nedfarterna! Hur är det att använda tryckknapparna med skidhandskar på? Går det? (Undrar eftersom jag som en opraktisk men principfast motståndshandling mot digitaliseringen funderar på att byta smartklockan mot en kronograf för dylika aktiviteter.)
Du tänker helt fel! Den FXD man ska ha är ju FXD GMTJag funderar på att sälja min svarta FXD och skaffa en blå igen.Eller ska man ha båda?
![]()
Helt sjukt att du har behållt båda så länge....Du tänker helt fel! Den FXD man ska ha är ju FXD GMT
![]()
Det har han ju inte!Helt sjukt att du har behållt båda så länge....![]()
Den blåa är long way gone! ArkivbildHelt sjukt att du har behållt båda så länge....![]()
Det har han ju inte!![]()
Phew!!! Trodde världen var helt uppochned en kort stund.Den blåa är long way gone! Arkivbild
Men GMT har stannat lääänge nu
Fler bilder!! Ser fantastiskt ut.Moddade till mig en Starbocks med hjälp av det finaste Bregott verktyget.
![]()
Härliga mängder japanskt dna.
![]()
Nöjd
![]()
Fler bilder!! Ser fantastiskt ut.
Farlig kombo!Moddade till mig en Starbocks med hjälp av det finaste Bregott verktyget.
![]()
Härliga mängder japanskt dna.
![]()
Nöjd
![]()
Farlig kombo!
Är det en moddad timvisare också utan mercedes?
Åfan, the more you knowBlev ett stort lyft! Är originalvisarna till 76100. Brukar ramla sönder ofta så många har byts ut till mercedesvisare under åren.
![]()
Jättesvårt att få vetskap om helt på en bild också. Liten ”felvinkel” bara så kan det se lite snett ut. Men det kan dock vara så att den är det men att det ligger inom ”tolerans” och alltså inte är något du med garanti får åtgärdat.Tudor som tummat på kvalitén eller upplever jag att den inverterade triangeln vid kl 12 ej är i linje med urtavlan? (är en klocka jag potentiellt håller på att köpa, men som gjort mig osäker)
![]()
![]()
Den ser ut att ligga lite till höger om mitten när jag tittar på minuterna 59 och 1 i överkant och tudorskölden i nederkant.Tudor som tummat på kvalitén eller upplever jag att den inverterade triangeln vid kl 12 ej är i linje med urtavlan? (är en klocka jag potentiellt håller på att köpa, men som gjort mig osäker)
![]()
![]()
Som sagt, prata med säljaren. Man ska absolut titta ordentligt på bilderna men det blir ofta tokigt när man går inpå den typen av detaljgranskning, drar linjer i bilden för att kolla linjering etc.Den ser ut att ligga lite till höger om mitten när jag tittar på minuterna 59 och 1 i överkant och tudorskölden i nederkant.