• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Har en liten fråga, vad får man betala i dagsläget för en helt ny svart pelagos fxd här i Sverige? Samt vars kan man köpa och finns det att beställa på säkert sätt och få skickat? (Bor högt upp i landet utan klockaffärer).
Hej,
Hade kontaktat Tudor återförsäljare dom kan säkert tänkas skicka. Förmodligen får du betala listpris. Annars kolla med Stories Of Time bra gråhandlare.
Chrono 24 finns ju alltid, köpt ett antal klockor där och aldrig några problem.

Hej,
Hade kontaktat Tudor återförsäljare dom kan säkert tänkas skicka. Förmodligen får du betala listpris. Annars kolla med Stories Of Time bra gråhandlare.
Chrono 24 finns ju alltid, köpt ett antal klockor där och aldrig några problem.
Ska kika! Just ute efter en stämplad 2026 då den ska vara till ett speciellt tillfälle i år.

Har en liten fråga, vad får man betala i dagsläget för en helt ny svart pelagos fxd här i Sverige? Samt vars kan man köpa och finns det att beställa på säkert sätt och få skickat? (Bor högt upp i landet utan klockaffärer).
Här kan du även köpa online.

Samma slutsats som jag också dragit, problemet är ju att när man väl konstaterat att det är inte helt centrerad så finns det risk att man alltid kommer att störa sig på det.. 😅
Det tror jag inte?! Minns inte exakt men är ganska säker på att jag noterade att min inte heller var 100% centrerad, för typ 6 år sen. Har inte spenderat det en tanke i princip förrän du påpekade din. Använder klockan nästan varje dag.

Det tror jag inte?! Minns inte exakt men är ganska säker på att jag noterade att min inte heller var 100% centrerad, för typ 6 år sen. Har inte spenderat det en tanke i princip förrän du påpekade din. Använder klockan nästan varje dag.
Hehe, förlåt att jag väckte den tanken igen.

Men jag tror faktiskt du har rätt, det är nog en sån grej man noterar en gång, tänker “aja”, och sen lever man lyckligt ovetande i flera år. Tills någon annan börjar syna sin!

Torsdag igen, startar upp med kaffe

IDG_20260305_070033_173.jpeg

Blev ett spontanköp av en bb58 imorse, länge velat mellan bb54 och bb58 men landade i 58:an då min granne skulle sälja sin.

Däremot blir jag inte kompis med länken, skulle nog behöva en halvlänk, är det UC som gäller här eller finns det andra förslag? Tack 🙏🏻
IMG_3393.jpeg

IMG_3394.jpeg

Tillbaka
Topp