• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TT
IMG_0483.jpeg

Apropå åsikter om design och gissningar om framtida designval – vad tycker ni om att Tudor rör sig mot att (nästan) alla Black bay ska ha sunburst? BB54, BB68, BB Monochrome och BB58 Burgundy är alla fyra exempel på nytillkomna dykare med tavla i sunburst. Att Tudor inom kort skulle släppa en svart eller blå BB58 med sunburst känns därmed inte omöjligt.
Vad tycker tråden om detta? Föredrar ni matt, blank eller sunburst tavla på dykare med aluminium bezel och kupat glas?

Matt. Lätt.
Jag är sån som gillar tooligheten, äktheten i dykarur.
De ska fylla det syfte de tillverkades för från början.
Sen är jag inte galen, sunburst är ju snyggt också men eftersom du undrar vad vi föredrar så väljer jag matt tavla med målade index. 😊

Hej! Ska fylla 30 här snart och tänkte unna mig min första Tudor (man blir inte mindre sugen på det efter att man skrollat igenom några sidor här).

Är nog mest på jakt efter en Royal (haha ja jag kanske har lite konstig smak), Ranger, eller en Prince DayDate. Har väl kanske någonstans en max budget på max 20-25k. Men är det någon här som har några tips på vad man ska hålla utkik efter eller kanske någon liknande modell? Förstår att det kan bli svårt att hitta något där i prisspannet men tänkte ge det ett försök!

Senast ändrad:
Hej! Ska fylla 30 här snart och tänkte unna mig min första Tudor (man blir inte mindre sugen på det efter att man skrollat igenom några sidor här).

Är nog mest på jakt efter en Royal (haha ja jag kanske har lite konstig smak), Ranger, eller en Prince DayDate. Har väl kanske någonstans en max budget på max 20-25k. Men är det någon här som har några tips på vad man ska hålla utkik efter eller kanske någon liknande modell? Förstår att det kan bli svårt att hitta något där i prisspannet men tänkte ge det ett försök!
Royal kan du absolut hitta i det prisspannet sen beror det på om du skall ha den med daydate eller inte.
Sen finns det ju massor av olika konfigurationer av den.

Har själv haft daydaten i stål och guld mycket trevlig men för stor för mig hade den funnits i 38 mm hade jag behållit den
hoppas du hittar det du vill ha.

Royal kan du absolut hitta i det prisspannet sen beror det på om du skall ha den med daydate eller inte.
Sen finns det ju massor av olika konfigurationer av den.

Har själv haft daydaten i stål och guld mycket trevlig men för stor för mig hade den funnits i 38 mm hade jag behållit den
hoppas du hittar det du vill ha.
Är nog mest inne på Royal, men i just 38mm som du pratar om! Men tappar tyvärr DayDate funktion då men kan nog leva med det för att den ska sitta bättre.

Både Royal och Ranger (39 mm) kan du nog hitta begagnat till det priset. Testa de i butik och kolla vilken som sitter bäst! Fördelen med Ranger är spännet som har T-fit vilket ger en bättre passform, sen är det dock helt olika klockor i utseende, tool vs dress.

Både Royal och Ranger (39 mm) kan du nog hitta begagnat till det priset. Testa de i butik och kolla vilken som sitter bäst! Fördelen med Ranger är spännet som har T-fit vilket ger en bättre passform, sen är det dock helt olika klockor i utseende, tool vs dress.
Ja jag har läst med att spännet på Royal är lite sämre om man måste anpassa passformen för mycket. Så det är ju fördelen me Ranger, vill ju ha den med stållänk.

Ja utseendet är ju annorlunda på dem, men är egentligen ute efter något annat än ett dykarur. :)

Skulle tveklöst kört på denna. Upplever att de nya är rätt livlösa.

Skulle tveklöst kört på denna. Upplever att de nya är rätt livlösa.
Ja jag har faktiskt spanat lite på den! Är väl kanske bara att den saknar box + handlingar. Men vet hur inte om det är något att tänka på?

Tillbaka
Topp