• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det där kan du nog bättre än mig. Bara tänker att det i framtiden begränsade utbudet gör den eftertraktad. Även om den till det yttre bara har mindre text så syns det. På vintagesubbar har ju en löjligt liten skillnad i texten enorm betydelse just pga raritet. Om man kollar på seedys är ju 145.012 betydligt mer eftertraktad än 145.022 trots att 145.022 har bättre verk (?). Om man lägger till att Pelagosen över lag är relativt "billig" kommer de nog slitas som tool-watches som på lång sikt minskar utbudet ytterligare på fina full-sets.
Den som lever får se :) Min gissning i frågan är inte ett dugg mer kvalificerad än din!

Eh, ja. Men det tycker inte du, antar jag?
Ja jag vet inte, jag förstår inte hur du tycker att det finns någon liknelse? För det första är det ju en Rolex, Rolex kan inte jämföras med något annat klockmärke egentligen såvitt avser samlarvärde. För det andra blev som jag förstått 1655 egentligen populär först när det ryktades att Steve McQueen bar den, rätta mig om jag har fel.

Ja jag vet inte, jag förstår inte hur du tycker att det finns någon liknelse? För det första är det ju en Rolex, Rolex kan inte jämföras med något annat klockmärke egentligen såvitt avser samlarvärde. För det andra blev som jag förstått 1655 egentligen populär först när det ryktades att Steve McQueen bar den, rätta mig om jag har fel.
Min poäng är att om framtiden vet man väldigt lite. Såtillvida finns det stora likheter.

Här kommer favorit tudorn. Har även en black bay med röd insert.

Date+day från -69 med royal court of Oman (khanjar) emblem på case backen.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Har blivit otroligt tagen av Pelagos sedan jag såg Hodinkees "Week On The Wrist" med den, hade varit roligt att spendera vinterhalvåret med en!
Är det någon här med små handleder som lever med den? Sitter själv på ynka 16.5cm och beklagar mig över att både Pelagos och BlackBay är över 40mm :banghead:

Har blivit otroligt tagen av Pelagos sedan jag såg Hodinkees "Week On The Wrist" med den, hade varit roligt att spendera vinterhalvåret med en!
Är det någon här med små handleder som lever med den? Sitter själv på ynka 16.5cm och beklagar mig över att både Pelagos och BlackBay är över 40mm :banghead:

Diametern är inte det stora problemet på de där klockorna utan tjockleken. :(

Har 16.5cm handleder jag med och tycker det funkar fint. Precis som @Point Blank säger så är det höjden som är det man kan störa sig på och den största nackdelen tycker jag, men den är grym ändå!

20160617_150145.jpg

Någon som vet ifall man kan beställa hem ändlänkar till en Black Bay och isf vad dom skulle kosta?

Jag bara älskar min "gamla" tvåraders som jag haft sedan den var ny. Tjockleken stör mig inte alls, den är något tjockare än en vanlig klocka men det är ju ett dykarur. Att det är ETA i dom äldre tycker jag är coolt, gör dom riktigt unika i Pelagos-serien, lite som förr i tiden. Tudor lär ju knappast någonsin gå tillbaka till ETA.
0731.JPG

0733.JPG

Älskar min Pelagos, passar mig utmärkt. jag har dock 18.5 cm handleder. Här med min Anonimo, båda på Toshi Strap.
IMG-20160617-WA0006 kopia.png

Min Black Bay köpt hos AD i april. Mycket nöjd hittills! Har bytt länk och band ett par gånger, uppskattar variationen.

Länken upplever jag som fantastiskt fin, grym lyster.
1.jpg
2.jpg

Det medföljande natobandet från Tudor även det riktgt fint. Gillar att man sytt in de medföljande bandstiften. Andas kvalitet.
3.jpg
4.jpg

Fick hem detta Blade Siena från Bulang förra veckan. Mycket fin känsla i detta band som ökar vintagefeeling markant.
5.jpg
6.jpg

Har 16.5cm handleder jag med och tycker det funkar fint. Precis som @Point Blank säger så är det höjden som är det man kan störa sig på och den största nackdelen tycker jag, men den är grym ändå!

20160617_150145.jpg
Ja den är rätt biffig faktiskt. Jag har dryga 19cm handled och tycker den sitter perfekt, men tror inte jag hade köpt den om jag hade haft mindre handleder.
Black Bay bärs mindre.
Men bara gå och prova @framtidenskrig

Min Black Bay köpt hos AD i april. Mycket nöjd hittills! Har bytt länk och band ett par gånger, uppskattar variationen.

Länken upplever jag som fantastiskt fin, grym lyster.
1.jpg
2.jpg

Det medföljande natobandet från Tudor även det riktgt fint. Gillar att man sytt in de medföljande bandstiften. Andas kvalitet.
3.jpg
4.jpg

Fick hem detta Blade Siena från Bulang förra veckan. Mycket fin känsla i detta band som ökar vintagefeeling markant.
5.jpg
6.jpg

Otroligt fina bilder, håller med om att läderbandet passar bra till klockan! Gratulerar till en fantastiskt klocka!

Ja den är rätt biffig faktiskt. Jag har dryga 19cm handled och tycker den sitter perfekt, men tror inte jag hade köpt den om jag hade haft mindre handleder.
Black Bay bärs mindre.
Men bara gå och prova @framtidenskrig

En Black Bay hade ju inte heller varit helt fel! Vintage-looken på den svarta versionen är ju bara helt magisk.
Ska till Göteborg med jobbet på måndag, finns det någon AD som ni rekommenderar inne i stan där man kan prova lite olika modeller?

För en med smalare handleder (runt 16,5) rekommenderar jag att prova Pelagos med gummit. Tycker den blev mycket trevligare på gummi och upplevs inte lika stor. Dessutom slipper man låset som blir oproportionerligt stort när man kortar för många länkar.

Tillbaka
Topp