• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det enda jag kan tycka är bra med nya är att de graverat in Rose loggan på kronan (som på Rangern)* istället för tryckt/målad Rose som det är idag, resten vette fan...
Håller med. Kommer det gå att köra gamla länken på den nya? Blir väl dyrt att fixxa men vill man ha en snygg BB med inhouse så kanske det är värt :D

Det här är en enormt svår fråga - Spekulationerna är många och svaren är få. Tror man helt enkelt får avvakta och se.

Men kan vara troligt att vissa AD väljer att sänka priser på Gen 1 när väl Gen 2 kommer ut. Vet att vissa sänkte priserna på Pelagos när det byttes ut till Gen 2.
Rare kommer nog först visa sig om vad, 15+ år?
Det känns väldigt rimligt att man som ad och gråhandlare vill sälja av gen 1 när gen 2 börjat dyka upp. Ska till Italien nästa vecka så ska höra mig för hur handlarna där resonerar, kanske kan få till en bra deal.

Med tanke på hur kort tid BBB gen 1 tillverkades så borde det inte ens gå 1/10 av röda och blå.

Då min handled är lite för grov för orginal "nato" så testade jag en zulu jag hade liggandes hemma. Yay or nay?

image.jpeg

Hej!
Jag har en 94500 fullset på oysterlänk. Den är nyservad och det finns intyg på det!
Vad är ett rimligt pris att sätta på en sådan?
Försöker sälja den för 18'...
Är det för högt?
Mvh
Deddas

Är sugen på sub och sugen på Tudor. :) Dock mid-size som gäller för min del. Någon som har liggandes hemma och är sugen på flipp?
Alternativt: tips på var jag kan finna en sådan till en icke-hutlös summa mottages tacksamt :happyhappy:

Hej!
Jag har en 94500 fullset på oysterlänk. Den är nyservad och det finns intyg på det!
Vad är ett rimligt pris att sätta på en sådan?
Försöker sälja den för 18'...
Är det för högt?
Mvh
Deddas

Tjena,
Har sett din annons och priset är nog hyffsat ok. Dock när du skriver "fullset" menar du att länken har alla länkbitar? För klockan kommer ju inte med alla tillbehör som den såldes med en gång i tiden, vilket man normalt menar när man använder ordet fullset.
I all välmening
//M

Är sugen på sub och sugen på Tudor. :) Dock mid-size som gäller för min del. Någon som har liggandes hemma och är sugen på flipp?
Alternativt: tips på var jag kan finna en sådan till en icke-hutlös summa mottages tacksamt :happyhappy:

Vad har du för handledstorlek? Midsize Sub är ganska liten. Jag själv har c:a 16 cm handled och kör en Tudor sub ref 79090 (39mm) vilket funkar fin fint :)

:banghead::banghead:
Tjena,
Har sett din annons och priset är nog hyffsat ok. Dock när du skriver "fullset" menar du att länken har alla länkbitar? För klockan kommer ju inte med alla tillbehör som den såldes med en gång i tiden, vilket man normalt menar när man använder ordet fullset.
I all välmening
//M
Tack så mycket för ditt svar!
Så långt tänkte jag inte ens...:banghead:
Vad tycker du är en rimligare term? Vill inte försöka lura någon eller vara missvisande...
Som sagt tack för din hjälp!!! :)
Mvh
Deddas

Vad har du för handledstorlek? Midsize Sub är ganska liten. Jag själv har c:a 16 cm handled och kör en Tudor sub ref 79090 (39mm) vilket funkar fin fint :)
Jag har 14 cm, och den ser även väldigt liten ut.. Har nu en DJ 36 mm och tror inte jag kan gå upp till mycket större. Tänker att en dykare ser ytterligare lite större ut dessutom så vågar nog inte köra på 39 mm...

:banghead::banghead:
Tack så mycket för ditt svar!
Så långt tänkte jag inte ens...:banghead:
Vad tycker du är en rimligare term? Vill inte försöka lura någon eller vara missvisande...
Som sagt tack för din hjälp!!! :)
Mvh
Deddas

Inga problem :)
Jag tyckte skrivningen i första annonsen var ok, dvs {diverse "papper" från handlare} och sen addera att även box ingår. Dessutom så skadar det inte att ta en bild på servicekvittot så man ser vad som gjorts under service. Tror det kan hjälpa till att sälja den:)

Inga problem :)
Jag tyckte skrivningen i första annonsen var ok, dvs {diverse "papper" från handlare} och sen addera att även box ingår. Dessutom så skadar det inte att ta en bild på servicekvittot så man ser vad som gjorts under service. Tror det kan hjälpa till att sälja den:)
Okey då gör jag så!
Har även ändrat rubriken nu!
Tack för din hjälp!!! :)
Mvh
Deddas

En helt annan fråga...
Vem var det som köpte 7929:an? Den med mexiko jubilee? Den var sjukt fin!!! Upp med bild! Om det redan gjorts upp igen! :p

Jag har 14 cm, och den ser även väldigt liten ut.. Har nu en DJ 36 mm och tror inte jag kan gå upp till mycket större. Tänker att en dykare ser ytterligare lite större ut dessutom så vågar nog inte köra på 39 mm...

Ok, då tror du är inne på helt rätt modell faktiskt. Dock så tror jag inte att en dykare i 36mm bärs större än en DJ. Snarare tvärtom.
Har sett lite olika priser på midsize men mellan 15-20 kkr beroende på skick och tillbehör. Under 15kkr blir nog tufft..,

Tillbaka
Topp