• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då var det dags att ansluta sig till Tudorklubben. Har sen tidigare en Speedmaster Pro men ville komplettera med något lite rejälare alternativ som gillade vatten. Redan när jag köpte Speedmastern hade jag ögonen på Tudor Pelagos men kände att Speedmastern var mer kontorsvänlig och allsidig. Har dock inte kunnat släppa begäret av en Pelagos. Jag gillar skarpt tooligheten, den borstade finishen, och att den har en egen identitet i stället för att vara som alla andra dykare.

Sagt och gjort. En Pelagos fick det bli. Hämtades ut den hos Rob Engström tidigare idag och självklart fick den ta plats på armen redan när jag lämnade butiken. Kommer bli mycket armtid för Pelagosen nu under sommaren.

Tack Marcus och Daniel på Rob Engström (@ROB-1832) för utmärkt service.
Foto 2016-07-09 14 49 38.jpg

Den är förbaskat bra den där! Välkommen och gratulerar till nyförvärvet!:)

Min tudor 79280 har börjat bete sig lite skumt. När den sitter på handleden fungerar allt frid och fröjd men när den sätts i windern så stannar den. Tidigare har den gått i windern också, så jag misstänker att en service är nära...

Var lämnar man in en sådan? Det sitter väl ett ganska standardverk i den, så man kanske kan få den billigt servad någonstans? Annars är ju AD alltid ett alternativ, men lite dyrare så klart :)
Vet du någon urmakare som kan skruva med den?
Annars finns det en risk att någon tomte tar på sig jobb som den inte kan utföra.
Att skicka till AD är alltid säkrast men såklart dyrare

Min tudor 79280 har börjat bete sig lite skumt. När den sitter på handleden fungerar allt frid och fröjd men när den sätts i windern så stannar den. Tidigare har den gått i windern också, så jag misstänker att en service är nära...

Var lämnar man in en sådan? Det sitter väl ett ganska standardverk i den, så man kanske kan få den billigt servad någonstans? Annars är ju AD alltid ett alternativ, men lite dyrare så klart :)
Sitter ett valjoux 7750 i klockan. Tror att tudor har moddat de lite också.
Hade kört AD om du inte vet någon pålitlig urmakare du litar på.

Inte ofta min Tudor används efter jag köpt Rolex Sub. Men varje gång den används blir jag påminnd om att den har kvaliteer som tyvärr inte min 5513 har.

Kolla på färgen på index, skicket på boetten t.o.m. den lilla pärlan är original. Älskar den här klockan :)

image.png

Bilagor

• image.png
    image.png
    229.2 KB · Visningar: 10
Sitter ett valjoux 7750 i klockan. Tror att tudor har moddat de lite också.
Hade kört AD om du inte vet någon pålitlig urmakare du litar på.
Ja precis, det ska vara ett moddat verk. Hade för mig att det fanns någon på forumet som brukade serva en del vintage-klockor med bra resultat, men kommer inte ihåg.
Annars får det bli AD :)
Vet du någon urmakare som kan skruva med den?
Annars finns det en risk att någon tomte tar på sig jobb som den inte kan utföra.
Att skicka till AD är alltid säkrast men såklart dyrare
Som jag skrev ovan har jag för mig att någon på forumet, eller några, servar gamla klockor. Får leta vidare lite!

Någon som har en black bay vars lås på länken glappar lite? Det andra lilla låset på claspen jag menar. Var inne hos urmakaren igår och dom fixade det, tror dom böjde själva låset inåt lite, undrar mest om detta var en tillfällig lösning eller om de gjorde rätt. Dom är AD för Tudor.
Lånad bild ifrån google med mad paint-skills.
9ydy4yga.jpg

Börjar att sakna mina Tudors.... Mer aktivitet här med vintagemodeller tack :) så kanske man trillar dit igen

[A
image.jpeg
TTACH=full]351296[/ATTACH]
Förhoppningsvis skickas en från Holland senast fredag med FedEx mao måndagsleverans - Ingen som vet om svensk AD somewhere fått in? :)

Svennarna väntar. Senaste uppgiften är att leverans kan möjligen ske i augusti.
Se till att ha en ordentlig solbränna då du tar wrist shot. Brons är sexigast mot hud som utsatts för väder och vind.

Inte ofta min Tudor används efter jag köpt Rolex Sub. Men varje gång den används blir jag påminnd om att den har kvaliteer som tyvärr inte min 5513 har.

Kolla på färgen på index, skicket på boetten t.o.m. den lilla pärlan är original. Älskar den här klockan :)

image.png
Finns en enkel lösning. Sälj rollen;) Att det står Rolex på tavlan tillför ingen känsla:D

Hej! Köpt en BB på läder. Om man i framtiden vill komplettera med länk men inte vill betala lusentappar - har någon tips på aftermarket som passar bra? :)

/M

Pelagosen är på, inköpt förra veckan och jag har inte tagit av den sedan jag klev ut ur butiken. Bra tecken
image.jpg

Mycket bra tecken. Fantastisk klocka å andra sidan så det är kanske inte så konstigt, särskilt med in-house-verket. Bara att låta den sitta på och njuta. Njuter själv till fullo av min (som även den inskaffades förra veckan). :)

Tillbaka
Topp