• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklockan på....semester:)
image.jpeg

Tudor Black Bay alltså... Jag har ägt en handfull, alla olika färger & det är fortfarande klocka nr 1 på min önskelista. Just nu tuggar jag mellan blå & röd. Blåa är bättre, men den är väldigt lik 114060, där röda får större kontrast. Det som jag gillar mest med den blåa är att den är så mycket mer nedtonad. Ingen fejk-patina, vitguld & vridningen är ibland klarblå, ibland svart.

Vad säger ni som testat båda? Vilken blir roligast bredvid en 114060? Jag har bara haft den blåa & svarta bredvid min 114060, aldrig röda.

Värt att tillägga är att jag aldrig har tröttnat på någon Black Bay. Om bara plånboken inte varit så tunn... :hungry:

Tudor Black Bay alltså... Jag har ägt en handfull, alla olika färger & det är fortfarande klocka nr 1 på min önskelista. Just nu tuggar jag mellan blå & röd. Blåa är bättre, men den är väldigt lik 114060, där röda får större kontrast. Det som jag gillar mest med den blåa är att den är så mycket mer nedtonad. Ingen fejk-patina, vitguld & vridningen är ibland klarblå, ibland svart.

Vad säger ni som testat båda? Vilken blir roligast bredvid en 114060? Jag har bara haft den blåa & svarta bredvid min 114060, aldrig röda.

Värt att tillägga är att jag aldrig har tröttnat på någon Black Bay. Om bara plånboken inte varit så tunn... :hungry:
Röda :)

Jag har lånat en röd någon dag och äger nu en blå och jag föredrar blå 6/7 dagar i veckan. Mer nedtonad, passar till allt och känns sådär lagom i blandningen retro/fejkpatina.

Röd är dock en underbar blandning av färger med guld, brunt och den fantastiska röda bezeln.

Men ja kort och gott, när det var dags att välja för mig så blev det en blå och jag har inte tittat tillbaka.

Blå är bra! Har bara testat dom övriga färgerna i butik så borde väll i ärlighetens namn prova att äga en röd eller svart också men men:)

Är det bekräftat att det är vitguld i visare/index på den blå?

Min säger hej!

image.jpeg

Blå är bra! Har bara testat dom övriga färgerna i butik så borde väll i ärlighetens namn prova att äga en röd eller svart också men men:)

Är det bekräftat att det är vitguld i visare/index på den blå?

Min säger hej!

image.jpeg

Fanken så trevlig den är på pelagos gummi! Får nog gå och prata med en AD känner jag. :)

RÖD!

Inlägg nummer 2 för mig då. Fick upp ögonen för Black Bay 36 igår, aka Baby Bay (vilket de faktiskt borde kallat den!). Kollade igenom tråden och verkar ju finnas några som hypear den - hur ser det ut på den fronten nu? Skulle vara intressant att följa utvecklingen samt se bilder och höra egna uppfattningar, typ gällande kronan.

Då var det dags att ansluta sig till Tudorklubben. Har sen tidigare en Speedmaster Pro men ville komplettera med något lite rejälare alternativ som gillade vatten. Redan när jag köpte Speedmastern hade jag ögonen på Tudor Pelagos men kände att Speedmastern var mer kontorsvänlig och allsidig. Har dock inte kunnat släppa begäret av en Pelagos. Jag gillar skarpt tooligheten, den borstade finishen, och att den har en egen identitet i stället för att vara som alla andra dykare.

Sagt och gjort. En Pelagos fick det bli. Hämtades ut den hos Rob Engström tidigare idag och självklart fick den ta plats på armen redan när jag lämnade butiken. Kommer bli mycket armtid för Pelagosen nu under sommaren.

Tack Marcus och Daniel på Rob Engström (@ROB-1832) för utmärkt service.
Foto 2016-07-09 14 49 38.jpg

Då var det dags att ansluta sig till Tudorklubben. Har sen tidigare en Speedmaster Pro men ville komplettera med något lite rejälare alternativ som gillade vatten. Redan när jag köpte Speedmastern hade jag ögonen på Tudor Pelagos men kände att Speedmastern var mer kontorsvänlig och allsidig. Har dock inte kunnat släppa begäret av en Pelagos. Jag gillar skarpt tooligheten, den borstade finishen, och att den har en egen identitet i stället för att vara som alla andra dykare.

Sagt och gjort. En Pelagos fick det bli. Hämtades ut den hos Rob Engström tidigare idag och självklart fick den ta plats på armen redan när jag lämnade butiken. Kommer bli mycket armtid för Pelagosen nu under sommaren.

Grattis och välkommen till den coola tudor-inhouseklubben :cool:

Mkt bra val! Njut o slit den med gott samvete!!

Min tudor 79280 har börjat bete sig lite skumt. När den sitter på handleden fungerar allt frid och fröjd men när den sätts i windern så stannar den. Tidigare har den gått i windern också, så jag misstänker att en service är nära...

Var lämnar man in en sådan? Det sitter väl ett ganska standardverk i den, så man kanske kan få den billigt servad någonstans? Annars är ju AD alltid ett alternativ, men lite dyrare så klart :)

Tillbaka
Topp