• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor-Heritage-Black-Bronze-Blue-Bucherer-2.jpg

Tudor-Heritage-Black-Bronze-Blue-Bucherer-3.jpg

Snygg!
https://monochrome-watches.com/tudor-heritage-black-bay-bronze-blue-bucherer-price/

Tudor BBBBB, haha:)

Med lite patina på den så kommer den bli grym. Klart mycket bättre än den bruna men namnen börjar bli lite väl långa.

Jag älskar den där klockan! Men har svårt för ETA-verk/ej in-house. Kan man tänka sig att Tudor bygger vidare på sin in-house-grej och släpper den här modellen med in-house? Kanske snobbigt och feltänkt, men för mig spelar det roll. Köpte Pelagos när den kom med in-house etc. Därmed inte menat att dissa era klockor - tvärtom så älskar jag dem!

Så bör det ju bli framöver. Senaste Chronon har ju in-house (i samarbete med Breitling) så man får anta att Tudor fortsätter i de banorna.
Sen får man inte förneka: ETA = trogen arbetshäst

Har en blå Pelagos som gör lite kluckande/klonkande ljud ifrån sig när den skakas "upp" och "ned", alltså tex lodrätt med urtavlan upp. Den går perfekt och har lång gångreserv, så inga problem på den fronten, men ljudet gör mig lite fundersam? Har nog inte skakat klockan eller tänkt på det ljudet förut. Hur låter era Pelagos? Bör jag kolla upp detta eller är det chill? Låter ju ungefär som rotorn slår i boettlocket, typ..

Har en blå Pelagos som gör lite kluckande/klonkande ljud ifrån sig när den skakas "upp" och "ned", alltså tex lodrätt med urtavlan upp. Den går perfekt och har lång gångreserv, så inga problem på den fronten, men ljudet gör mig lite fundersam? Har nog inte skakat klockan eller tänkt på det ljudet förut. Hur låter era Pelagos? Bör jag kolla upp detta eller är det chill? Låter ju ungefär som rotorn slår i boettlocket, typ..
Är det första generationen med eta?

Har haft två Pelagos, både med ETA och tudors egna men aldrig noterat att det "klonkat" när man skakat den. Men funkar den så är ju det bra.. men kanske är värt att kolla upp så den inte brakar en dag?

Verkar som BB41 samt BB Steel/Gold börjar dyka upp hos lite handlare runt om i Europa. Vet inte om någon svensk AD har lyckats få in dem än dock. Själv ser jag mest fram emot BB Steel och konstigt nog BB Chrono där den sistnämnda är jag extremt nyfiken på då den i teorin inte verkar logisk alls, men kan ju vara något helt annat "in the metal".

Två urmakare hos Rob lyssnade på Tudorn och de trodde inte att det var något fel. Tydligen kan det alltid finnas lite spel i rotorlager.

Har börjat känna mig sugen på en heritage chrono med grå tavla, men funderar dock lite på hur bra den gör sig på läder? Kan inte minnas att jag sett så många här på forumet men kanske någon som har en som kan bidra med lite kunskap?

Vad för oysterlänk ska man ha till en Tudor Submariner 79090 ? :)
Noll kunskap inom Tudor därav frågan

Tack på förhand

Har börjat känna mig sugen på en heritage chrono med grå tavla, men funderar dock lite på hur bra den gör sig på läder? Kan inte minnas att jag sett så många här på forumet men kanske någon som har en som kan bidra med lite kunskap?
Kan inte ge dig någon bild med grå tavla. Är du där emot sugen på svart eller vit/blå tavla så kan jag assistera.

Kanonbra ju! Tavlan ser verkligen mer levande ut i bra ljus också.. Tack! Sitter endast på dykare nu så det känns näst intill nödvändigt att skaffa en kronograf och heritage chronon känns både roligare och mer udda än en speedy.
En tagen på ett flygplan, den andra i bilen. Där man får bäst ljus i mitt tycke! :snaphappy:
Mitt enda problem med Tudor Heritage Chrono är vilken av dem som jag ska bära varje dag....eller någon annan kronografer
Satte ett blå Nato på min Chrono Blue och snacka om sommarklocka :woot:
Sen tillkommer alltid frågan: ska den på Nato, länk eller armband. Jädrans i-landsproblem :(

Tillbaka
Topp