Lovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.
Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.
Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
Dagen D kom, kunde knappt sova natten innan för att jag var så taggad.
Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker