• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då får jag åxå posta i denna tråd för första gången. Spontanshoppingen är helt fantastiskt fin imho!
IMG_6862.JPG
IMG_6867.JPG

IMG_6865.JPG
Snyggt!! Grattis. Vart knep du den?

Haft haft min Tudor Black Bay Blue i några timmar nu. Kan inte säga mer än att jag är helnöjd med klockan. Varje gång jag tittar på urtavlan ser jag något som överraskar mig, inte minst snöflingan till timvisare. Jag kollar på klockan för att se vad tiden är och allt för många gånger händer det att man får lyfta armen igen för att man glömde av tiden då klockans utseende tog för mkt plats :)

Innan jag bestämde mig för den blåa hade jag kollat in den svarta och den röda. Följande är varför den blåa är perfekt (för mig):
- silver, vitt och blått är riktigt snyggt! (Även Tottenham Hotspurs färger ;))
- gillade att triangelns färg (silver) passar med bezeln. Har svårt för den svarta BB där triangeln är röd.
- den röda är sjukt snygg, den med men den är inte lika "klassisk" som den blåa. Tycker den röda är för "skrikig".

Till er som har Tudor BB i röd/svart, vad var det som fick er att välja just den färgen? Kul att höra hur ni resonerade kring färgval.

Trevlig lördagkväll!

IMG_0022.JPG

(Hoppas vi kan respektera varandras åsikter, keep it clean)
Grattis till klockan och segern. (Spurs för hela slanten här med!)

Kan man vänta sig någon rabatt hos AD på nyköp? Eller är det som för Rolex, listpris är mer eller mindre skrivet i sten?

Kan man vänta sig någon rabatt hos AD på nyköp? Eller är det som för Rolex, listpris är mer eller mindre skrivet i sten?
Beror väl på modell. Upplevde det som att det gick att göra "något" åt priset även på de populärare modeller som jag var intresserad av (BB,pelagos,ranger), även om inga exakta siffror nämndes. Köpte den grå tillslut istället. (bb-bronze).

Beror väl på modell. Upplevde det som att det gick att göra "något" åt priset även på de populärare modeller som jag var intresserad av (BB,pelagos,ranger), även om inga exakta siffror nämndes. Köpte den grå tillslut istället. (bb-bronze).

Tydligt nej iaf på Bergströms på de nya modellerna från i år. List som gällde för min BB41.

Aha tackar! Hade tänkt en Pelagos, på just bergströms även om jag ogillar den butiken på grund av bemötande. Men ska ta en sväng förbi två stycken ADs i Oslo i veckan och se vad dem säger.

Tillbaka
Topp