Japp som alltid med Tudor!Får man med ett extra band i lådan om man köper den du har?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp som alltid med Tudor!Får man med ett extra band i lådan om man köper den du har?
Nya MT5602 (Tudors inhouse) levererar!
Kolla tidshållningen på 5 dygn..diffar mindre än 1sek per dygn. Sett nån annan klocka gå såhär exakt?
Ja inte ens mina Rolex höll tiden såhär bra..Nix. Verkligen imponerande!
Helt i klass med och tom bättre tidhållning än Rolex. Skulle vara tex GS Spring Drive, men det är ju inte helt jämförbart.
Hej på er Tudorexperter!
Jag har insett att jag behöver en BB, och är sjukt sugen på en 79220R (den röda alltså).
För tillfället är jag OWG med en Sea-dweller 116600, men vill bygga upp en trio med en lite billigare beater (Tudorn alltså...) och en dressigare Rolex 114300.
Det jag lurar lite på är bland annat följande:
Jag vill gärna ha den på länk, men jag tycker att läderarmbandet är sjukt snyggt så jag känner att jag behöver ett sådant också. Längre bak i tråden var det någon som skrev att läder till dessa är sjukt dyrt att köpa löst - är det någon som sitter inne på info om hur mycket ett originalarmband i läder till BB egentligen kostar?
Jag vore också tacksam om någon ägare till 79220 ville lägga upp lite bilder på hur sen ser ut från sidan. Jag vill alltså se hur högt den bärs på armen. Den ska visst bygga 13mm på höjden, men en bild säger mer än tusen mått...
Om man kollar gamla annonser så verkar de ha legat ute begagnade för runt 22k. Är detta ett rimligt slutpris eller tror ni att man kan hitta en fullset för 20k?
Lånar en bild från nätet så länge, och hoppas på lite svar på mina frågor framöver:
![]()
Tack!Hej och välkommen!
Du gör ett bra val att köpa enäger själv en blå med läderband. Är mycket nöjd. Jag tror inte det är omöjligt att hitta en ny/begagnad för runt 20-22 med läder, lite dyrare med länk.
Tack!
Har du lust att ta ett sidoskott och lägga upp??
Har någon ägt både ETA och in-house Black Bay och kan ge sina intryck från båda när man lever med dem ett tag? Utöver det uppenbara:
ETA:
13mm höjd
Tudor rosen
Mer klassisk design på urtavlan
"Normal länk"
In-house
Bättre urverk med 70h reserv
15mm höjd
Klassiska länken
COSC certifierad
Tack!
Har du lust att ta ett sidoskott och lägga upp??
Klart du ska ha en BBHej på er Tudorexperter!
Jag har insett att jag behöver en BB, och är sjukt sugen på en 79220R (den röda alltså).
För tillfället är jag OWG med en Sea-dweller 116600, men vill bygga upp en trio med en lite billigare beater (Tudorn alltså...) och en dressigare Rolex 114300.
Jag vill gärna ha den på länk, men jag tycker att läderarmbandet är sjukt snyggt så jag känner att jag behöver ett sådant också. Längre bak i tråden var det någon som skrev att läder till dessa är sjukt dyrt att köpa löst - är det någon som sitter inne på info om hur mycket ett originalarmband i läder till BB egentligen kostar?
Jag vore också tacksam om någon ägare till 79220 ville lägga upp lite bilder på hur sen ser ut från sidan. Jag vill alltså se hur högt den bärs på armen. Den ska visst bygga 13mm på höjden, men en bild säger mer än tusen mått...
Om man kollar gamla annonser så verkar de ha legat ute begagnade för runt 22k. Är detta ett rimligt slutpris eller tror ni att man kan hitta en fullset för 20k?
Lånar en bild från nätet så länge, och hoppas på lite svar på mina frågor framöver:
![]()
"Snowflake"-visaren är en hyllning/anspelning på de timvisare som satt på den nu ikoniska Tudor Submariner "Snowflake". Personligen diggar jag det och det är ett unikt uttryck för just tudor.Gillar Tudor och speciellt den svarta o röda BB'n mer och mer!
Men vad är grejen med timvisaren?
Haha, ja, det gör det faktiskt lite. Inte sett det på det viset tidigare. Lycka till!@PJW tack för svar! Ja, jag tyckte först det såg ut som ett kyrktorn, men gillar det mer och mer.![]()
Ser riktigt bra ut! Den ser inte ut att bäras speciellt högt alls - kanon!![]()
![]()
![]()
Hoppas dessa är till nån hjälp!
Som andra säger , köp med länk och köp ett "aftermarket" läderband. Billigare. Ele varför inte med canvas?Hej på er Tudorexperter!
![]()
Det är storyn iaf. Att franska marinen som använde Tudor subs till sina dykarförband bad Tudor att byta till visare där tim och minutvisare var lättare att särskilja än de var med den klassiska mercedes/Rolex-uppsättningen man använde dittills.Snowflake visarna gjordes väl för soldaterna som bar Tudor skulle se tiden lättare. Eller är jag helt ute och cyklar??
Yes det var nåt sånt. Det som gör Tudor till Tudor...Det är storyn iaf. Att franska marinen som använde Tudor subs till sina dykarförband bad Tudor att byta till visare där tim och minutvisare var lättare att särskilja än de var med den klassiska mercedes/Rolex-uppsättningen man använde dittills.
![]()
![]()
![]()
Hoppas dessa är till nån hjälp!
Nej det skulle jag nog inte. Har du Tudor-"natot"? Här är en bild med natots bandstift och lädrets bandstift. Ser ut och vara lika stora om inte mitt ögonmått sviker.Snyggt. Vet du om dina spring bars skiljer sig från de som kommer med länken? Misstänker att de som kommer med läderbandet är tjockare.
Här är mina spring bars jag fick när jag köpte på länk. Skulle du bedöma dina som fetare?
![]()
Nej det skulle jag nog inte. Har du Tudor-"natot"? Här är en bild med natots bandstift och lädrets bandstift. Ser ut och vara lika stora om inte mitt ögonmått sviker.
![]()
Den svarta är trevlig alltså!Yes, har natot och det är samma storlek där som hos länken.
Tycker bara att bandstiften alltid ser rejälare ut när jag ser bilder på BB med originalläder jämfört med när jag har mitt Bulang & Sons strap på min.
Tidigare bild några inlägg upp:
![]()
Min:
![]()