Gör verkligen Tudor sina egna hairsprings? De är väl Nivarox precis som Rolex (och väldigt många andra)Och att allt är Tudors egna delar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör verkligen Tudor sina egna hairsprings? De är väl Nivarox precis som Rolex (och väldigt många andra)Och att allt är Tudors egna delar.
Ok då men 99% eget då..Gör verkligen Tudor sina egna hairsprings? De är väl Nivarox precis som Rolex (och väldigt många andra)
Jag kan ha fel. Verkar som Rolex gör sin själv nu sen de kom med Parachrom. Vet inte hur det är med Tudors dock. Men ändå imponerande. Är ju väldigt få som gör 100%Ok då men 99% eget då..
Faan, den där är ju riktigt snygg och då har jag ändå som princip att inte gilla annat än vintage.
Watch only? Får ju box och servicekvitto. Men ahh typ 10k för högt pris...Det här är helt galet. 47.000:- för en 79090, watch only.
https://www.blocket.se/goteborg/Tudor_Submariner_79090_75016933.htm?ca=8&w=3
Sorry, box och ett kassakvitto. Undra om boxens är tidsenlig.Watch only? Får ju box och servicekvitto. Men ahh typ 10k för högt pris...
Provade idag - Måste säga att min favorit var på läderbandet, väckte hela klockan till liv. Suget är enormt men juli resulterade ju i 3 nya klockor så måste avvakta ett litet tag...Latjar lite i solen
![]()
Ringde RW och frågade vad som ingår. Boxen är original och tidsenlig, servicecert från ad + kassakvitton, extra länkbit och under garanti. Enda som saknas är original cert.Sorry, box och ett kassakvitto. Undra om boxens är tidsenlig.
Fast typ 10k för högt pris...Ringde RW och frågade vad som ingår. Boxen är original och tidsenlig, servicecert från ad + kassakvitton, extra länkbit och under garanti. Enda som saknas är original cert.
Det var inte det jag frågade om dock. Du får väl försöka pruta om du är intresserad? Handlare brukar vilja tjäna på sina klockor så generellt sett brukar dom ligga högre i pris än privat.Fast typ 10k för högt pris...
Sant, fast jag vill nog precis som vincentb hävda att det INTE är ett korrekt dagspris. För dom pengarna ska man få ett riktigt bra fullset tycker jag, annars ska den ner typ 10 lax. Allt som är vintage/plexi/målade index har ju skenat men jag tycker att det där är saftigt. Om det är alldeles nyservad så är det ett plus men det framgår ju inte.Det är galet om det är där priset för Tudor Submariner ligger i dag. Det går att landa en 14060/16570 billigare än det där.
37k för den så som den är. 40-42k i MYCKET fint skick samt helt fullset. Men sen förstår jag att RW vill tjäna på det med..Sant, fast jag vill nog precis som vincentb hävda att det INTE är ett korrekt dagspris. För dom pengarna ska man få ett riktigt bra fullset tycker jag, annars ska den ner typ 10 lax. Allt som är vintage/plexi/målade index har ju skenat men jag tycker att det där är saftigt. Om det är alldeles nyservad så är det ett plus men det framgår ju inte.
Samtidigt finns det en logik i skenande priser även på denna modell. När 1680/5513 och fina flingor numera kostar 70-80 så blir det här next step down för de som inte vill lägga de pengarna och ju fler som vill ha en desto snabbare går de upp i pris.
14060 för 47 duggar inte tätt längre men 16570 fortsätter ju vara mysteriet (underprisade jmf med GMT och Sub) bland sport-Rolex...
Det verkar vara riktigt snyggt gjort. Använde du skalpell?Dubbelpostar!
Notchade ett gummi till min Pelagos för att kunna använda med orginal end-links.
Inte för att det är nått större fel på orginalgummit men omväxling förnöjjer!
Bonetto Cinturini 281, 22mm. Mjukt, skönt och vädringshål.
Det blev riktigt bra tycker jag!
![]()
Det verkar vara riktigt snyggt gjort. Använde du skalpell?
Nu har jag köpt min första Tudor, el nja,,jag gav bort den 5min efter jag fått hem den, den är kvar i släkten iaf.
Det är en 73193 mini-sub, i jättefint skick och med båda lådorna o cert.
Jag får inte upp locket bara för att se verket...
Skulle vilja ha ett annat insert, ett blått.
![]()
![]()
![]()
Snygg! Var hittade du den?![]()
Man tackar..Den var på Tradera, den hade vart med ett par gånger utan att reservationspriset blev uppnåt, sen försvann den, jag letade på avslutade annonser och skickade en förfrågan. Och efter jag frågat så var den uppe till föräljning igen...men det löste sig iaf.