Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Onsdag, verkar bli en Tudorvecka.
![]()
41:an är riktigt braVar inne och jämförde Tudor BB36 med BB41 idag. Först nu förstår jag varför tudor valde att tillverka en i 41mm utförande. BB36 är ju grym men man behöver kvinnohandleder för att kunna bära en utan att det ser löjligt ut.
38-39 hade varit helt perfekt men ska inte klaga på 41. Blev riktigt sugen faktiskt.
Jag tror jag bestämt mig för att min Pelagos mk1 är en keeper, och detta efter ca två års ägande.
Bra val av modell dessutom!
Bulang?Nytt band levererat. Tyckte det blev Nice.![]()
![]()
Yes. Bulang.Bulang?
BB36 är ju grym men man behöver kvinnohandleder för att kunna bära en utan att det ser löjligt ut.
Var inne och jämförde Tudor BB36 med BB41 idag. Först nu förstår jag varför tudor valde att tillverka en i 41mm utförande. BB36 är ju grym men man behöver kvinnohandleder för att kunna bära en utan att det ser löjligt ut.
38-39 hade varit helt perfekt men ska inte klaga på 41. Blev riktigt sugen faktiskt.
Hur stora behöver handlederna vara för att klassas som herrhandleder, vart går gränsen?BB36 är ju grym men man behöver kvinnohandleder för att kunna bära en utan att det ser löjligt ut.
Vad har handledsstorleken med det att göra?Hur stora behöver handlederna vara för att klassas som herrhandleder, vart går gränsen?
Hur stora behöver handlederna vara för att klassas som herrhandleder, vart går gränsen?
Undrade bara hur definitionen av kvinnohandleder lyder. Ville veta om mina klassades som det.Vad har handledsstorleken med det att göra?
En 36mm kan vara hur manligt som helst. Även om du är riktigt stor.
Sorry. Det var menat som kommentar till @Beastmode som ovan skrev att 36 är för kvinnohandleder.Undrade bara hur definitionen av kvinnohandleder lyder. Ville veta om mina klassades som det.Ja, 36 mm är perfekt. Min fars datejust sitter som en smäck och då har han "grövre" handleder än mig och mina ligger på en 18-18,5 cm.
Ingen fara, som sagt så älskar jag i alla fall 36 mm oavsett modell.Sorry. Det var menat som kommentar till @Beastmode som ovan skrev att 36 är för kvinnohandleder.
Trodde du var @Beastmode
Vill förtydliga att man abslout kan köra en 36 om man tycker det är fint. Men jag anser att den ser mycket bättre ut på en handled av den mindre storleken.![]()
Det är klart att du ska ha en 36a på just Black Bay! Jag har provat runt med lite olika storlekar på andra klockor, och även om 38-39 sitter som gjutet på mig så bär jag dagligen en dykare på 43mm som ser precis lika bra ut. Mycket beror alltså på klockan, precis som du säger!Precis man gör som man tycker är bäst. Tycke och smak ändras med ålder och erfarenhet. Har själv gått från 44 via 41 till 36mm på knappt ett år. Här BB36 på min handled som mäter 18-18,5 och är ganska platt. Just nu tycker jag att den passar perfekt. Dykare vill jag dock ha runt 40mm pga vridringen.
![]()
![]()
Eller en Black Bay som är 40mm och med glidelock på låset...Jag har ett förslag till tudor.
Gör en Pelagos i 40mm, tunnare och i stål. En vintageflört utan fakepatina, det hade varit nice![]()