• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Var och provade Rudor "blue bay" idag. Den imponerade dessvärre inte. För ljusblå, ej centrerat vridringsinlägg, svårgreppad bezel och odistinkta urverksfunktioner (den glappade mellan datum och tidinställning.

Tycker även den kändes för hög. Varit sugen på den sedan jag såg den första gången, men för den pengen förväntar jag mig mer. Det blir icke något köp.
Förstår hur du känner, men varför inte leta upp en schysst svart flinga? Moderna Tudors är ju skittrista... :)
 

Icaras

Rolex
Lyckas inte hitta det
Märkligt att det ska vara så svårt... :). Hur känns klockan annars? Är lite i tankarna att köpa en men ställer mig lite tveksam till känslan av titan och att den är lite för trist.

Har ett minne av 147gr? Kan det stämma? Någons bild på våg har jag för mig. Uppemot 170gr enligt någon på TZUK.
Låter rimligare än 170gr i alla fall. Tänkte som så att urverket bör väga ungefär som en sub (?) och storleken på boetten skiljer sig inte farligt mycket. Men om den väger 170g så väger den ca 20g mer än en SubC trots att allt är titan utom clapsen. Titan väger ca hälften så mycket som stål. :bookworm:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mer bortskämd än franska marinen?

Absolut.

Vill du ha ett seriöst svar, så gillar jag tudor skarpt, speciellt vintagemodellerna. Jag skulle absolut kunna tänka mig en vintageflinga men när det gäller black bay så tycker jag inte den håller måttet kvalitetsmässigt i förhållande till nypriset. Begagnatpriserna börjar däremot närma sig vad JAG tycker de är värda. Upplevd kvalitet är ju dock subjektivt så jag ser ingen anledning att tjata mig till att andra ska hålla mig mig.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Absolut.

Vill du ha ett seriöst svar, så gillar jag tudor skarpt, speciellt vintagemodellerna. Jag skulle absolut kunna tänka mig en vintageflinga men när det gäller black bay så tycker jag inte den håller måttet kvalitetsmässigt i förhållande till nypriset. Begagnatpriserna börjar däremot närma sig vad JAG tycker de är värda. Upplevd kvalitet är ju dock subjektivt så jag ser ingen anledning att tjata mig till att andra ska hålla mig mig.

Jag reagerade mest över att du tyckte äldre flingor var av dålig kvalité. Höll inte riktigt med.
Angående nya Tudors så tycker jag nog de är
rätt mycket pang för pengen, Pelagos känns otroligt välbyggd. Har själv lite sug efter den, men storleken skrämmer lite och framförallt höjden.
Nya blå black Bay känns inte jätterolig, för de pengarna och även den lider av storleksdopning på höjd och bredd.
Men som du säger, begpriserna börjar nå väldigt prisvärda nivåer.
 

Markus

Breitling
Tittat på samt testat Black Bay Blue för andra gången idag och efter att ha sett fram emot den extremt mycket baserat på bilderna så måste jag säga att den kändes mer anonym och enkel än jag hade föreställt mig. Inte på något vis fel och den är riktigt fin, men den röda som jag tidigare inte trott varit något för mig växer enormt. Lite att fundera på.

Den blå fanns ej i lager på varken Krons Ur eller Nymans Ur men Rob E hade den både på länk och läder. Vet inte om någon annan säljer Tudor i huvudstaden?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fick låna ett fabric strap från skallagrimson! Kom hem idag i ett brev som hade ett stort HÅL i sig. Bandet hade änglavakt. Det firar vi med klockans första stund i solen (i min ägo).

image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Förlåt... jag överdrev "ganska trista" - men det tycker jag om många moderna klockor i allmänhet numera oavsett märke :)

Jag faller allt längre in i vintagepsykosen... :nailbiting:

Ta o kläm på en black shield, jävligt cool helt i keramik. Och väldigt prisvärd om du jämför med Omegas variant. Så visst har de moderna klockor som ligger i framkant och inte bara är retro kopior
 

Untitled

Omega
Vill minnas att jag läst att klockor utanför Swatch Group framöver inte kommer ha ETA-urverk (med risk för att jag drömt det här). Vad kommer i så fall Tudor att använda i sina klockor?
 
Topp