• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sputniq

Panerai
Klämde på en blå black bay idag på bergströms/ gbg. Just saying...


iPhone | Tapatalk

Hur var den? Som jag skrev lite längre upp i tråden så tycker jag, utan att ha sett den i verkligheten, att den skulle gjort sig bättre med blå tavla. Fortfarande väldigt intressant dock.
 

Jonaz

Rolex
Hur var den? Som jag skrev lite längre upp i tråden så tycker jag, utan att ha sett den i verkligheten, att den skulle gjort sig bättre med blå tavla. Fortfarande väldigt intressant dock.

Tavlan var matt, inte så snyggt. Sen var butikens ex på blått läder, inte heller så nice. Så jag fick ingen som helst shoppingbånge. Tyvärr, eller tackochlov.


iPhone | Tapatalk
 

Sputniq

Panerai
Tavlan var matt, inte så snyggt. Sen var butikens ex på blått läder, inte heller så nice. Så jag fick ingen som helst shoppingbånge. Tyvärr, eller tackochlov.


iPhone | Tapatalk

Tycker inte heller att det där lädret ser ut att vara någon höjdare. Är ändå väldigt sugen på att se den själv, ska nog kila in och ta mig en titt :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har en liten Tudor fråga, är det vanligt att visare och index på dom äldre Tudor klockorna inte matchar varandra färgmässigt trots att index och visare är är originalet från köp?! Skickar med bild så ni förstår vad jag pratar om.

2470333b.jpg


Har sett flera snowflake där inte visare index matchar färmässigt, tacksam för ett litet svar.
tudorindex_zpsbe929bc2.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Har en liten Tudor fråga, är det vanligt att visare och index på dom äldre Tudor klockorna inte matchar varandra färgmässigt trots att index och visare är är originalet från köp?! Skickar med bild så ni förstår vad jag pratar om.

2470333b.jpg


Har sett flera snowflake där inte visare index matchar färmässigt, tacksam för ett litet svar.
tudorindex_zpsbe929bc2.jpg

Hur vanligt det är vet jag egentligen inte men visare och tavla kan ju vara producerade av olika tillverkare med aningens olika färgsammansättning vilket skulle kunna innebära att de åldras olika.

På min flinga är det också en liten nyansskillnad.

IMG_20140407_120559.jpg


Fast jag tycker inte att det stör och jag vet inte om visarna är bytta eller inte.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tudor har gått från att vara iskallt till att jag verkligen gillar dem mer och mer, dock tycker jag moderna Tudors är skittråkiga men vintage-Tudors är riktigt mumma. Särskilt Snowflake och Monte Carlo... :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hur vanligt det är vet jag egentligen inte men visare och tavla kan ju vara producerade av olika tillverkare med aningens olika färgsammansättning vilket skulle kunna innebära att de åldras olika.

På min flinga är det också en liten nyansskillnad.

IMG_20140407_120559.jpg


Fast jag tycker inte att det stör och jag vet inte om visarna är bytta eller inte.




Tack för svar, har blivit sugen på en flinga efter alla som postat sina här på forumet. Har kollat runt och lagt märke att det är ganska vanligt med olikfärgade visare/tavla. Hehe...det stör inte jätte mycket, fast lite går nog inte och komma ifrån att man gör i alla fall. Men är det som du skriver så får det ju en viss charm kan jag tycka, den har sin charm din klocka och ser ruggigt trevlig ut, är det en 9411 du har?!
 

Mr Chance

Kalmar
Tack för svar, har blivit sugen på en flinga efter alla som postat sina här på forumet. Har kollat runt och lagt märke att det är ganska vanligt med olikfärgade visare/tavla. Hehe...det stör inte jätte mycket, fast lite går nog inte och komma ifrån att man gör i alla fall. Men är det som du skriver så får det ju en viss charm kan jag tycka, den har sin charm din klocka och ser ruggigt trevlig ut, är det en 9411 du har?!

Tack! Japp det är en 9411, från -80.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tack för svar, har blivit sugen på en flinga efter alla som postat sina här på forumet. Har kollat runt och lagt märke att det är ganska vanligt med olikfärgade visare/tavla. Hehe...det stör inte jätte mycket, fast lite går nog inte och komma ifrån att man gör i alla fall. Men är det som du skriver så får det ju en viss charm kan jag tycka, den har sin charm din klocka och ser ruggigt trevlig ut, är det en 9411 du har?!


På min är sekundvisarens lume mer mörkgul än övriga visare samt index. Tycker inte det stör speciellt mycket men det är å andra sidan ingen särskilt stor skillnad heller. Men jag hade försökt hitta så matchande som möjligt. Den andra bilden du länkade var inte speciellt fager!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har en liten Tudor fråga, är det vanligt att visare och index på dom äldre Tudor klockorna inte matchar varandra färgmässigt trots att index och visare är är originalet från köp?! Skickar med bild så ni förstår vad jag pratar om.

Har sett flera snowflake där inte visare index matchar färmässigt, tacksam för ett litet svar.

Har en 5513 med samma "problem" visarna har bättre nyans än markeringarna. Ska vara original allting. Men den förklaringen jag fick var att visarn kan ha blivit "nymålade" för det är tydligen mycket enklare på visare än på markeringar samt att visarna håller färgen bättre. Någon får gärna förklara mera, skulle gärna veta mera.
 

Maxim

Cartier
Är jag knäpp som vill ha en Pelagos och inte en Sub? Fi fasiken vad vackra subbarna är!
 
Är jag knäpp som vill ha en Pelagos och inte en Sub? Fi fasiken vad vackra subbarna är!


Det där är ju en smaksak. Är man inne i vintage eller vill man ha nytt? Båda uren har sin skönhet och charm. Vintage är ju alltid lite spännande att köpa då det ofta innebär en hel del efterforskning och letande innan man vet vad man verkligen vill ha. Till skillnad från en nyare modell då det nästen bara är att köpa en när det passar.
 

Maxim

Cartier
Sant, känns som det är mycket lättare att göra misstag vad gäller ett köp av vintage. Eller borde man vara rätt så safe om man köper av en kändis här på forumet?
 
Klart det finns mer risker om man köper vintage. Med äldre ur är det ofta det saknas boxar och certifikat. Sen finns det sällan servichistorik, så det är alltid en risk att klockan inom något år behöver service vilket kostar en slant.

Sen så är det som alltid att man köper säljaren. Det har skrivits förr och går inte skriva för många gånger. Det finns många på forumet jag skulle skicka pengar till utan att fundera då de bevisat sig flera gånger om. Kan säljaren inte få en att känna sig trygg i affären så kanske man ska avvakta.

Lycka till i letandet!
 
Topp