Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bättre!Bättre?
Ni som kör skinn på era Tudors, vad har ni för spänne då? Kör ni Rolex eller finns det Tudor varianter?
![]()
Ni som har textilbandet till BB, anser ni att det är värt att lägga pengar på det eller funkar ett vanligt nato?
Det är grymt!!! Fick du inget med din BB?
Ett vanligt Nato är inte i närheten på långa vägar.
Skickat från min Commodore 64
Någon som har/haft Pelagos, BB och Heritage Chrono? Eller minst två av de? Tankar om klockorna?
![]()
![]()
![]()
Bara att de där tre är mina absoluta favoritklockor. Speciellt Heritage och Pelagos. Heritage är en klassiker enligt mig, och Pelagos kommer att bli en.
...Heritage är en klassiker enligt mig...
Hm, den är ju en re-make av en kronografklassiker av rang, Monte Carlo. Så på sätt och vis är den ju redan en klassiker, eller? Hursomhelst så gillar jag också den. Även om jag helst kanske skulle valt originalet framför hommagen![]()
Någon som har/haft Pelagos, BB och Heritage Chrono? Eller minst två av de? Tankar om klockorna?
![]()
![]()
![]()
Jag har en heritage chrono och en pelagos, de är typ de enda klockorna jag använder.
Funderar på flippning av de andra klockorna.
![]()
iPhone | Tapatalk
Jag har en heritage chrono och en pelagos, de är typ de enda klockorna jag använder.
Funderar på flippning av de andra klockorna.
![]()
iPhone | Tapatalk
Vad tycker du om storleken på kronografen?
Det finns två kronografer på bilden![]()
Vad tycker du om storleken på kronografen?
På mig är den perfekt. Jämför vi med pelagos är den ganska tung, oerhört välgjord.
iPhone | Tapatalk
Har sett några "day-date-liknande" historier här i tråden. Går de små rackarna att få med räfflad ring som original, eller är det diverse ljusskygga moddningar som gäller då?
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.
k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge?![]()
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.
Har det någonstans, ska se om jag hittar!
Är inte 100 på detta men jag tror att armbandet är i stål och resten titan. Det skulle isf förklara vikten...
Står på hemsidan att även länken är gjord av titan, lite därför jag undrar hur vikten går ihopÄr inte 100 på detta men jag tror att armbandet är i stål och resten titan. Det skulle isf förklara vikten...
Står på hemsidan att även länken är gjord av titan, lite därför jag undrar hur vikten går ihop![]()