• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ni som kör skinn på era Tudors, vad har ni för spänne då? Kör ni Rolex eller finns det Tudor varianter?

image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ni som har textilbandet till BB, anser ni att det är värt att lägga pengar på det eller funkar ett vanligt nato?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som har/haft Pelagos, BB och Heritage Chrono? Eller minst två av de? Tankar om klockorna?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

sveol

Cartier
Hm, den är ju en re-make av en kronografklassiker av rang, Monte Carlo. Så på sätt och vis är den ju redan en klassiker, eller? Hursomhelst så gillar jag också den. Även om jag helst kanske skulle valt originalet framför hommagen ;)


Ah, nu har jag lärt mig något nytt :) De där med homage hittar man visst lite överallt ;)
 

svesam

Rolex
På mig är den perfekt. Jämför vi med pelagos är den ganska tung, oerhört välgjord.


iPhone | Tapatalk


Jämfört med Pelagos är allt tungt :)
Jag tycker den känns märklig att bära just för att den är så lätt.
Snygg är det däremot så det räcker!! Länken är i sig själv ett mästerverk.

/Daniel
 

Nexus

Panerai
Har sett några "day-date-liknande" historier här i tråden. Går de små rackarna att få med räfflad ring som original, eller är det diverse ljusskygga moddningar som gäller då?
 

Icaras

Rolex
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)


Har det någonstans, ska se om jag hittar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var och provade Rudor "blue bay" idag. Den imponerade dessvärre inte. För ljusblå, ej centrerat vridringsinlägg, svårgreppad bezel och odistinkta urverksfunktioner (den glappade mellan datum och tidinställning.

Tycker även den kändes för hög. Varit sugen på den sedan jag såg den första gången, men för den pengen förväntar jag mig mer. Det blir icke något köp.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)


Lyckas inte hitta det :(
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)

Har det någonstans, ska se om jag hittar!

Har ett minne av 147gr? Kan det stämma? Någons bild på våg har jag för mig. Uppemot 170gr enligt någon på TZUK.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)

Fråga yonsson. Han är den okrönte Google-kungen ;)
 
Okej, nu har jag och Holmqvist frågat på alla ställen förutom här (?). Vad väger Pelagos!? Har hittat en på TZ-UK som säger att den väger runt 170g, låter mycket för att vara titan - eller är det det någon blandning? Med tanke på att BOTL:s klocka i titan endast vägde kring 60g.

k0ltrasten Du kanske har någon info, då du hade en ganska länge? :)

Är inte 100 på detta men jag tror att armbandet är i stål och resten titan. Det skulle isf förklara vikten...

Edit: Fel av mig. Dock är spännet av stål.
 
Topp