• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Undrar om inte det snart är dax att fixa en vintagekompis. Ankaret blir lite malplacerat här ;)

47A87C7E-7894-4140-9357-FC602B9A4DAE.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Äntligen något som är lite mer humant i pris!
RubberB och Everest tar ju ca 1500 kr för sina, vilket jag kan tycka är lite mycket. Nu har jag dock inte någon erfarenhet av dem, men att gummi ska kosta så mycket känns fel.
Snarare 2-2500kr med moms å hela kalaset.
Ok, lite väl mkt för en klocka i prisklass seiko sumo men en bb kan väl vara förtjänt ett stiligt rubber. Tycker CB är aldeles för tjockt och styvt sen är metallkeepern ingen höjdare.. Helt klart ett bra alternativ men i den prisklassen skulle jag nog hellre satsa på ett isofrane.:woot:
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Snarare 2-2500kr med moms å hela kalaset.
Ok, lite väl mkt för en klocka i prisklass seiko sumo men en bb kan väl vara förtjänt ett stiligt rubber. Tycker CB är aldeles för tjockt och styvt sen är metallkeepern ingen höjdare.. Helt klart ett bra alternativ men i den prisklassen skulle jag nog hellre satsa på ett isofrane.:woot:
Det var det visst. Jag satt nog och tänkte på när dollarn var billigare :wtf:
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag kunde inte motstå suget efter en länk till min BB efter rekommendationer och hyllningarna när Strapcode släppte en passande länk.
Var lite skeptiskt först men kan bara säga att jag är mycket nöjd nu när jag har länken på.

Har tyvärr inte provat Tudors originallänk men har Rolex senaste oyster länk att jämföra med och med tanken på priset för Strapcode länken (dryga 900) så tycker jag man får väldigt mycket för pengarna.
Den duger gott och väl till mig och min BB som fått nytt liv nu efter någon månad i klocklådan :)
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Topp