Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tolkar det som att han jämför datejust med den black bay red som han tidigare postat här i tråden. Men jag håller med om att bb36 känns mer jämförbar med dj.Frågan var väl snarare BB36 eller DJ36? Som jag tolkar det iallafall.
Samma här, två väldigt olika klockor som kompletterar varandra välJag har båda. Tycker inte riktigt att det känns rimligt att jämföra black bay och datejust då det är helt olika typ av klockor.
![]()
Vilken skönhet!Behövs mer mögeltudors i denna tråd!
![]()
Otrolig bild!
Tack, hur går jakten?Vilken skönhet!![]()
Grattis - Inte dum 30-årspresent allsFyllde 30 i fredags och fick då denna av sambon.. kunde inte vara mer nöjdFörsta Tudoren jag ägt och den känns mycket bra måste jag säga
![]()
Väldigt trevlig 30-års present!Fyllde 30 i fredags och fick då denna av sambon.. kunde inte vara mer nöjdFörsta Tudoren jag ägt och den känns mycket bra måste jag säga
![]()
Grattis i dubbel bemärkelse då!Fyllde 30 i fredags och fick då denna av sambon.. kunde inte vara mer nöjdFörsta Tudoren jag ägt och den känns mycket bra måste jag säga
![]()
Grattis - Inte dum 30-årspresent alls![]()
Väldigt trevlig 30-års present!
Grattis!
Grattis i dubbel bemärkelse då!![]()
jadå det är nog inga problem, min handled är ca 17,5cm och tycker det funkar (se bild ovan).Jag fyller också 30 snart och en black bay 41mm är jätte intressant för mig också. Rätt stora lug2lug på dom. Men borde väl funka på en 18cm handled?
jadå det är nog inga problem, min handled är ca 17,5cm och tycker det funkar (se bild ovan).
SATIKEN VAD SNYGGA DE ÄR!!! Om jag byter mot en DJ kommer jag bara sakna BB:n efter ett tag... får försöka hitta en bra deal på någon så jag kan sälja fort om det behövs.Samma här, två väldigt olika klockor som kompletterar varandra väl
![]()
Tror jag hittat en. Återkommer med bilder vid ankomstTack, hur går jakten?![]()
Hemsk,, skicka ner den där till mig för destruktion...Tudortisdag
![]()
Tudortisdag
![]()
Det är väl stålen i visarna som reflekterar ljuset och då ger lite ljus till lysmassan. Sen är också visarna "högre upp" så då får de ju mer ljus - skulle gissa att det är ljuset som gör att de "glänser" mer.Sjukt fin!
En detaljfråga du inte behöver svara på om du inte vill. Är visarna rengjorda tror du? Tavla o index har mysig patina. visarna glänser som ett polerat äpple.
Sjukt fin!
En detaljfråga du inte behöver svara på om du inte vill. Är visarna rengjorda tror du? Tavla o index har mysig patina. visarna glänser som ett polerat äpple.
Skönt skick på den där, nyförvärv?Den är servad hos AD för inte så länge sedan så det är inte omöjligt att de putsat upp visarna. De har dock lite patina på de blanka ytorna. Hittar man bara rätt vinkel så blänker de flesta visare.
![]()
Skönt skick på den där, nyförvärv?
snöflinga 9411/0 från 1976.
Härligt och naturligt blekt insert, check!
![]()
Orörd boett = Niceiga bevels, check!
![]()
Skön patina på tavlan och visarna, check!
![]()
Gillar att det är gravyr på bakboetten!
![]()
Den är grym den där Affe
Blir nyfiken på detta;
![]()
Ser ut som sågspån på insidan plexit?