• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hmmm flippa eller behålla... den eviga frågan!

B000AD7C-BDB1-411A-963E-ECED8A629931.jpeg
Vilket könummer får jag? :)

Känns spontant som en riktig fullträff med de nya måtten på boetten och då framför allt tjockleken. MEN, det är först när den sitter runt handleden man kan vara säker :)
Ja verkligen. Tror väldigt mycket på denna. Jag har alltid gillat Black Bay klockorna. Men 41:eek:rna är alldeles för klumpiga på mina små handleder. Så denna längtar jag efter att få prova :)

Ja verkligen. Tror väldigt mycket på denna. Jag har alltid gillat Black Bay klockorna. Men 41:eek:rna är alldeles för klumpiga på mina små handleder. Så denna längtar jag efter att få prova :)
Jag är i samma sits med tunna handleder. Har testat BB i butik men tjockleken var verkligen en deal breaker för mig. Den med röd bezel är annars riktigt snygg. Hoppas det kommer fler varianter med samma mått som 58an!

Jag är i samma sits med tunna handleder. Har testat BB i butik men tjockleken var verkligen en deal breaker för mig. Den med röd bezel är annars riktigt snygg. Hoppas det kommer fler varianter med samma mått som 58an!

Skulle tro att de kommer släppa fler modeller, de har ju tagit fram ett nytt mindre urverk, det vill Tudor såklart använda i fler modeller!
Jag skrev upp mig på en intresselista på 58:an, nr6 i kön!

@Ncs @Minuten @Tommy_83 även jag är kär i BB41 sen långt tidigare men utan att ens testat på handleden kan jag också avfärda den pga L2L. Köpte mig en beggad BB36 eftersom jag verkligen gillade looken men saknar vridning. Så BB58 kommer vara en riktig fullträff angående storlek. Kan knappt heller vänta på att få prova en nångång. Vet inte L2L på BB58 men alla andra kända mått känns verkligen spot on!

Har 16cm handleder btw

@Ncs @Minuten @Tommy_83 även jag är kär i BB41 sen långt tidigare men utan att ens testat på handleden kan jag också avfärda den pga L2L. Köpte mig en beggad BB36 eftersom jag verkligen gillade looken men saknar vridning. Så BB58 kommer vara en riktig fullträff angående storlek. Kan knappt heller vänta på att få prova en nångång. Vet inte L2L på BB58 men alla andra kända mått känns verkligen spot on!

Har 16cm handleder btw
LAtRXNo.png

De mindre storlekarna växer verkligen i mina ögon. 40mm känns som en sweet spot nu från att tidigare ha varit 42mm.

Sugen på ny Black Bay GMT... jag försökte luska lite i releasedatum och det verkar som om den släpps i butik i sommar?
Inte sett någon bild, men tror den kommer bli bra på både länk eller RubberB.

Fullkomligen älskar klockan. Men, spännet, det är självklart en cool grej med klockan, man kan förlänga den enkelt. Stör mig lite på glipan som uppstår där, och den är ju inte det vackraste att kika på. Skön är den, men finns det några alternativ? Slänga på BB-clasp? Om man inte vill köra på gummit.
image.jpg

Fullkomligen älskar klockan. Men, spännet, det är självklart en cool grej med klockan, man kan förlänga den enkelt. Stör mig lite på glipan som uppstår där, och den är ju inte det vackraste att kika på. Skön är den, men finns det några alternativ? Slänga på BB-clasp? Om man inte vill köra på gummit.
image.jpg
Det kanske går att flytta en länk till andra sidan så att den blir mer centrerad? Lite svårt att se på bilden, men jag gillar när spännet är mer "inåt".

Hej,
Går i tankarna att köpa min första Tudor, tillika min första mekaniska klocka. Har siktat in mig på en, Black Bay 36 och undrar om det finns någon AD i Göteborg där jag kan känna och klämma lite på den?

Tillbaka
Topp