• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
B77EF20C-A6D5-46E3-BA0F-28B4872F3187.jpeg

Får väl bjussa på en bild @Sistakvarten ;)
Den där är magisk och den har inte passerat obemärkt;)
 

dalle

Panerai
2-Faktor
IMG_8286.JPG

IMG_8268.JPG


Hade denna för någon månad sen men klickade inte helt med storleken på 36an. Så sålde och köpte en Explorer men kan inte riktigt släppa Tudorsuget ändå så nu sitter jag och velar lite över en Pelagos eller Black Bay.
Känner att jag måste ha minst en Tudor i samlingen:)
Fortsätt att bomba med bilder, det gör det bara lättare att köpa något:D
Själv sålde jag min BBB för att jag upplevde den som för stor. Om du trivs med storleken så tycker jag att de är prisvärda på k&s på senaste tiden. Verkar som många väntar på nya BB58..
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ja jag gillar storleken och sen är jag helt tork på Tudors visare, så otroligt snygga:) är lite kluven mellan om manska köra inhouse eller ETA, gillar ju smileytexten på den äldre samtidigt som 70h gångreserv osv lockar på den nya
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Haha Japp! Insåg endast av dimensionerna att BB41 skulle bli alldeles för stor för mig. Köpte mig BB36 just för att jag ville testa någonting finare och mindre än jag var van vid. Tycker verkligen om BB36 men är svag för dykare så BB58 ligger riktigt bra till.

Kan ev bli en explorer 1 också. Lite kluven där
 

Larsmustasch

Cartier
Haha Japp! Insåg endast av dimensionerna att BB41 skulle bli alldeles för stor för mig. Köpte mig BB36 just för att jag ville testa någonting finare och mindre än jag var van vid. Tycker verkligen om BB36 men är svag för dykare så BB58 ligger riktigt bra till.

Kan ev bli en explorer 1 också. Lite kluven där
Right! Väldigt likt mig. 114270 är drömklockan men priserna verkar inte ha nån hejd i utveckling (eller har jag fel?!) uppåt.
Om de släpper BB58 i nån annan färg där det är krom ist för guld så är jag på :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Right! Väldigt likt mig. 114270 är drömklockan men priserna verkar inte ha nån hejd i utveckling (eller har jag fel?!) uppåt.
Om de släpper BB58 i nån annan färg där det är krom ist för guld så är jag på :)
Tänker på exakt samma ref. Den är ju inte som hulken direkt men nog smyger den iväg den också.

Bb58 och 114270 är ju rätt skilda klockor men tror jag gillar båda lika mkt, iaf enligt spec och bilder
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vad tror panelen om det här spännet?
Stämplat på undersidan, svårfotat utan macro, aserinox en symbol som ser ut som en sol och lite siffror. Bra finish. Hittar bara viklåsmodeller på moderna tudors

084FD2D0-6662-459C-8169-CD29823C1ED9.jpeg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vad tycker alla tudorexperter?
Min Tudor BB (inhouse) går enligt mätning med Watch Tracker i snitt -4.73 sek/dag. Är det OK eller bör jag gå in med den som ett garantiärende?
Mätningen gjordes 1 ggr/dag i 8 dagar. Som bäst gick klockan -4.3 sek/dag och som sämst -5.7 sek/dag.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vad tycker alla tudorexperter?
Min Tudor BB (inhouse) går enligt mätning med Watch Tracker i snitt -4.73 sek/dag. Är det OK eller bör jag gå in med den som ett garantiärende?
Mätningen gjordes 1 ggr/dag i 8 dagar. Som bäst gick klockan -4.3 sek/dag och som sämst -5.7 sek/dag.

Jag tycker att den borde ruckas till att gå plus. Genomsnitt cosc är -4/+6sek
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Är det något en AD borde kunna göra på plats eller måste klockan skickas någonstans tro? (min AD är Bergströms i GBG)

Har ingen koll på AD i gbg. Justerade min gamla BB hos Nymans under garantin men fick pynta! Hade jag dock gått till Rob Engström så hade dom gjort det som garantiärende utan kostnad. 700kr betalade jag hos Nymans.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Vad tycker alla tudorexperter?
Min Tudor BB (inhouse) går enligt mätning med Watch Tracker i snitt -4.73 sek/dag. Är det OK eller bör jag gå in med den som ett garantiärende?
Mätningen gjordes 1 ggr/dag i 8 dagar. Som bäst gick klockan -4.3 sek/dag och som sämst -5.7 sek/dag.
Försök då dem att rucka om du stör sig på avvikelsen. Min BB med inhouse går +2sek/dygn i typ alla positioner.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Har ingen koll på AD i gbg. Justerade min gamla BB hos Nymans under garantin men fick pynta! Hade jag dock gått till Rob Engström så hade dom gjort det som garantiärende utan kostnad. 700kr betalade jag hos Nymans.
Försök då dem att rucka om du stör sig på avvikelsen. Min BB med inhouse går +2sek/dygn i typ alla positioner.
Tack för hjälpen!
Skall gå förbi Bergström senare idag och se vad dem kan göra!
 

larkad

Omega
Så nöjd med min Tudor Pelagos 25500TN som jag köpte av RikNik här på klocksnack! Första dagen jag använder den idag. Känns jättebra på handleden. Skön känsla med titan. Var ute efter en diskret, men kvalitativ lite sportig klocka utan för mycket bling, bling. Känns som en suverän vardagsklocka!
 

Bilagor

  • Min Tudor Pelagos Titan.jpg
    Min Tudor Pelagos Titan.jpg
    158.4 KB · Visningar: 1

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vad fick du ge?:) Kan skicka PM om du inte vill skriva direkt i tråden
Om jag inte minns helt fel så betalade jag ca 22-23 kkr. Dock så var försäljaren på Heathrows Watches of Switzerland helt vilse och knapps visste att Tudor sålde klockor med inhouse verk.. Vilket som så "betalde" taxfreen och pundkursen min ToR biljett till Australien, så jag är otroligt nöjd :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Om jag inte minns helt fel så betalade jag ca 22-23 kkr. Dock så var försäljaren på Heathrows Watches of Switzerland helt vilse och knapps visste att Tudor sålde klockor med inhouse verk.. Vilket som så "betalde" taxfreen och pundkursen min ToR biljett till Australien, så jag är otroligt nöjd :)

Sweet!

Obligatorisk wrist shoot på klockan i fråga nu!:)
 
Topp