• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha verkligen! Svårt detta, måste man välja bara en? :rolleyes:

Tack för all input! Jag tror att det kommer avgöras när man väl kan provköra dom båda. Velar fram och tillbaka varje dag...
Absolut. Bekvämlighet är en stor faktor för om klockor stannar i samlingen. Så för mig är valet enkelt mellan de 2 iaf :) 58 pga storleken

Då har vi slutliga resultatet, antal röster just nu:
BB 58: 8
GMT: 5

Kul att se att det verkar finnas ett stort intresse för dessa två :)

vad snackar du om att dom första är nitade?
du kan nästan aldrig skruva i dom två tre försts länkbitarna på var sida av länken...
Om du läser inlägget så står det att de nedre länkarna, de närmast spännet har en skruv (i framkant) och en nit eller "nit" om man så vill (i bakkant), var. De övre har två nitar, de man inte tar bort vid justering och inte är skruvbara. Inget konstigt. Nitarna eller "nitarna" är alltså inte skruvar som nån sa.

Senast ändrad:
D6CDC803-E44A-4585-8061-9F7C4921E00B.jpeg
E38FD9B0-CEAE-43BB-B053-38E49EE5F5E4.jpeg
A4B7383D-EA3E-4B18-B4D5-40E7F8E9878F.jpeg

Just när man trodde att man bestämt sig för BB 58..... :banghead:
Fantastiska bilder! Upplevs den stor (så som i hög/tjock) på armen?

Den upplevs precis som den vanliga BBn.. svårt att jämföra med något annat spontant. Kanske inte hjälpte dig så mkt på vägen men 58an kommer ju vara märkbart mindre.

BB har ju alltid av många ansetts som hög. På min handled har det dock aldrig varit ett problem.

Lite sen på bollen, men jag säger också BB58!! Gillar GMTn men då vanliga BB är för klossig/stor för mig så lär tyvärr GMT vara det med.
Spännande se vilka nya färgkombos 58an kommer i nästa år. Kanske måste köpa flera! ;)

Jag har en väldigt intressant spaning kring BB GMT!

Man har alltid pratat om tjockleken på BB och ja den är inte tunn. Boettsidorna har alltid upplevts rätt höga och lite kantiga.

Döm av min förvåning att Tudor gjort en rätt stor skillnad på designen av caset på BB GMT.

Man har gjort bevels även nu på sidorna av boetten ner mot handleden och caset upplevs mycket smidigare!

Detta har inte nämnts i någon enda hands on jag har läst så frågan är om det är en justering i designen mellan alla demo ex och slutgiltiga retail versionen?

A52783CC-2618-4D70-B1AF-718316742174.jpeg
14B7CCAE-C736-4385-A2CA-7B86C1FA0F75.jpeg
6973BA88-4724-4FCB-BBEC-8F2CA7C7CB93.jpeg

Man har alltid pratat om tjockleken på BB och ja den är inte tunn. Boettsidorna har alltid upplevts rätt höga och lite kantiga.

Döm av min förvåning att Tudor gjort en rätt stor skillnad på designen av caset på BB GMT.

Man har gjort bevels även nu på sidorna av boetten ner mot handleden och caset upplevs mycket smidigare!

Detta har inte nämnts i någon enda hands on jag har läst så frågan är om det är en justering i designen mellan alla demo ex och slutgiltiga retail versionen?

Snyggt! Hoppas det är så på retail

Ser verkligen bra ut, väntar på att få testa en :)

Oj, hela 41-linjen får alltså ny utformning av boetterna?
Man ser det inte på denna exempelvis:
https://i0.wp.com/www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2018/03/Tudor-Black-Bay-GMT-aBlogtoWatch-04.jpg?fit=1099,731&ssl=1

Ser verkligen bra ut, väntar på att få testa en :)
Jag satt i bilen igår och såg på klockan från sidan och tänkte "fan va den ser mycket slimmare ut, men så kan det väl inte vara". Sen såg jag en kommentar på IG kring det och kollade direkt och japp, borta är den skarpa kanten mot handleden och klockan påminner mycket mer om casen på de gamla Rolex/Tudor Submariners (innan maxi-case på Rolexen).

Kass vinkeln på den bilden, men det förvånar mig att INGEN av de press-ställen jag läser på (Ablog, Hodinkee, Worn & Wound osv) har noterat detta. Därav min fundering kring om de faktiskt gjort om designen mellan Basel och retail-släppet (som de t ex gjorde med länken på BB Dark (från raka ändlänkar till fitted)

Tillbaka
Topp