Midsommar på G, kanske ska byta till rubber?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte nästan att du skulle dra till ett rim ”Midsommar på G, kanske ska byta till rubber B”Midsommar på G, kanske ska byta till rubber?
![]()
Hur kunde jag missa den!!!Tänkte nästan att du skulle dra till ett rim ”Midsommar på G, kanske ska byta till rubber B”![]()
Här kommer några snabba om pincettverktyget.Må köpa ett vettigare bandverktyg först bara. Misstänker att jag får bekymmer att få på länken annars sen då ändlänkarna ser tajta ut
Gött, blir att beställaHär kommer några snabba om pinsetverktyget.
Upplevd kvalitet helt ok. Känns väl byggd för pengen. Levereras i en grön tygpåse med ett par extra "ändar". Verktyget gjorde det klart lättare att ta av länken, dock krävdes lite övning innan jag fick in tekniken. De extremt tunna delarna på "ändarna" gick av lite men går fortfarande att använda. Oklart om det är bristande kvalitet, teknik eller att det helt enkelt blir så.
Verktyget är iaf helt klart värt pengen. Inhandlades som sagt på cousins. https://www.cousinsuk.com/product/cousins-swiss-style1
Handla som i vilken annan e-butik som helst. Bilder:
![]()
![]()
Ska nokk testas tack!Här kommer några snabba om pinsetverktyget.
Upplevd kvalitet helt ok. Känns väl byggd för pengen. Levereras i en grön tygpåse med ett par extra "ändar". Verktyget gjorde det klart lättare att ta av länken, dock krävdes lite övning innan jag fick in tekniken. De extremt tunna delarna på "ändarna" gick av lite men går fortfarande att använda. Oklart om det är bristande kvalitet, teknik eller att det helt enkelt blir så.
Verktyget är iaf helt klart värt pengen. Inhandlades som sagt på cousins. https://www.cousinsuk.com/product/cousins-swiss-style1
Handla som i vilken annan e-butik som helst. Bilder:
![]()
![]()
Har väl redan kommit?Har säkert frågats om 99999 gånger men har missat det...När kommer BB58?
Har säkert frågats om 99999 gånger men har missat det...När kommer BB58?
Har väl redan kommit?
Lite olika bud. Den släpps i juli men AD i Sverige har sagt allt ifrån augusti till oktober att döma från vad som skrivits tidigare. Jag pratade med Bergströms i Göteborg och dom trodde augusti/septemberHar säkert frågats om 99999 gånger men har missat det...När kommer BB58?
Lite olika bud. Den släpps i juli men AD i Sverige har sagt allt ifrån augusti till oktober att döma från vad som skrivits tidigare. Jag pratade med Bergströms i Göteborg och dom trodde augusti/september
Har väl redan kommit?
Alright, tackar! Längtar. Måste ha en sån!Efter sommaren någon gång. Vill minnas jag hört september.
Ok där ser man. Blå bb36?Lite olika bud. Den släpps i juli men AD i Sverige har sagt allt ifrån augusti till oktober att döma från vad som skrivits tidigare. Jag pratade med Bergströms i Göteborg och dom trodde augusti/september
Bärs den smidigare än vanliga Black Bay? Något med fasningarna under.Mums på ett blått Tudor fabric strap
![]()
Japp korrektBärs den smidigare än vanliga Black Bay? Något med fasningarna under.
Ta gärna lite fler bilder och dela med dig av det.Japp korrekt
Kolla föregående sida här i trådenTa gärna lite fler bilder och dela med dig av det.![]()
Den går inte av för hackor!! Hur upplever du strapet? Ser riktigt fin ut!Mums på ett blått Tudor fabric strap
![]()
Man får väl hoppas att de gör liknande på BB58 också. Fasningen får väl ses som en uppgradering och eftersom BB58 också är en helt ny boett bör de ju göra samma där kan jag tycka. Men det är bara jag detKolla föregående sida här i tråden
Tyg/nylon(?)-bandet följer ju med oavsett om du väljer länk eller läderband. I alla fall på alla tidigare BB-modeller.Den går inte av för hackor!! Hur upplever du strapet? Ser riktigt fin ut!
Vad får man ge för strap till när man även köper GMTn på länk?
Planerar för en BB58 med länk + strap till.
Grymt. Beställt till mina Chronosar! Ser fram emot leverans!I förra veckan öppnade Vanguard Speciality Straps sin shop där dom säljer anpassade gummistraps till Tudor (https://vanguardstraps.com). Beställde i fredags, fick idag (!) och kan varmt rekommendera bandet! Sitter snyggt på klockan och är grymt skönt, både pga mjukt gummi och att hålen sitter tätt = bra passning på armen. Gick på dryg tusing inklusive frakt, men då inräknat launch-rabatten på 20% dom kör just nu.
Knappt att man ser klockan och bandet för allt hår, men man ser hyfsat ok ändå
![]()
![]()
Tror de gått ut med info att det numera inte längre ingår. I alla fall inte för varken GMT eller 58 tyvärr.Tyg/nylon(?)-bandet följer ju med oavsett om du väljer länk eller läderband. I alla fall på alla tidigare BB-modeller.
Korrekt - Tyvärr efter årets Basel så har de valt att plocka bort medföljande fabric strap - tror faktiskt det gäller samtliga BB modeller.Tror de gått ut med info att det numera inte längre ingår. I alla fall inte för varken GMT eller 58 tyvärr.
Tror de gått ut med info att det numera inte längre ingår. I alla fall inte för varken GMT eller 58 tyvärr.
Surt!Korrekt - Tyvärr efter årets Basel så har de valt att plocka bort medföljande fabric strap - tror faktiskt det gäller samtliga BB modeller.