Code
AKA Vincent B
Vad har priset med garantin och göra?Jo det vore ju ypperligt. Men varför inte ännu längre med det resonemanget? Få tillverkare som sticker ut hakan längre även fast dom kan i alla branscher.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har priset med garantin och göra?Jo det vore ju ypperligt. Men varför inte ännu längre med det resonemanget? Få tillverkare som sticker ut hakan längre även fast dom kan i alla branscher.
"Gäller normalt"..Menar Rolex lämnar ut 5 år (tidigare 3år), Omega ger 4år. Varför kan inte Tudor ge?
Okay??Du har ju 3 år enligt lag. Även vad Tudor säger
Ja och nej, du har reklamationsrätt i 3 år enligt lag. Garanti och reklamationsrätt är inte samma sak. Enligt konsumentköplagen har du 6 månaders garanti oavsett vad föräljaren säger. Det innebär att du som kund inte har bevisbördan rörande om felet är ursprungligt eller ej, det skall försäljaren göra. Efter dessa 6 månader (förutsatt att försäljaren inte lämnat garanti) är det kund som skall bevisa att ett fel är ursprungligt. Det är ganska svårt att hävda att ett fel är ursprungligt 2 år efter köp, ursprungliga fel brukar visa sig tidigare.Du har ju 3 år enligt lag. Även vad Tudor säger
Vad har priset med garantin och göra?
Lite random vad den har info om. De är på intet sätt en definitivt uppslagsverk om årtal och referenser om man har den förväntningen. Ganska faktatunt tyckte jag för den prislappen. Men visst den har stora bilder på flera modeller och en hel del intressant.Någon som har Tudor anthology-boken och i så fall, värd att köpa?
Tack! Det som skulle göra mig benägen att betala så mycket hade vart om den var heltäckande, späckad med fakta, men om så inte är fallet, som med dom flesta andra böckerna så känns det inte värt det.Lite random vad den har info om. De är på intet sätt en definitivt uppslagsverk om årtal och referenser om man har den förväntningen. Ganska faktatunt tyckte jag för den prislappen. Men visst den har stora bilder på flera modeller och en hel del intressant.
Var tvungen att kolla priset. 3800kr?? Kan man ju köpa en klocka för ist...Tack! Det som skulle göra mig benägen att betala så mycket hade vart om den var heltäckande, späckad med fakta, men om så inte är fallet, som med dom flesta andra böckerna så känns det inte värt det.
Man kan hitta exemplar för dryga 2000 på Ebay. Men så är det givetvis, mycket pengar för en bok.Var tvungen att kolla priset. 3800kr?? Kan man ju köpa en klocka för ist...
Ska inte vara överdrivet negativ , naturligtvis är där mycket matnyttigt. Jag har bara fått känslan av att när jag börjat kolla mer ingående på en del referenser så visar sig det vara lite random vad Anthology valt att nämna.Tack! Det som skulle göra mig benägen att betala så mycket hade vart om den var heltäckande, späckad med fakta, men om så inte är fallet, som med dom flesta andra böckerna så känns det inte värt det.
Nej jag förstår! Men med det priset kommer höga förväntningar...Ska inte vara överdrivet negativ , naturligtvis är där mycket matnyttigt. Jag har bara fått känslan av att när jag börjat kolla mer ingående på en del referenser så visar sig det vara lite random vad Anthology valt att nämna.
Överprisade NOS-tropics för det facila priset på 8384kr, inkl. fraktPlanerar att beställa lite roliga straps i läder till 58.. Hit med förslag....
Det gör jag, stor risk för köp senare i veckanGod morgon.
Känner faktiskt inget behov av BB58.
Är det inte kö överallt eller har du fått besked om att du har ett ex väntande?Det gör jag, stor risk för köp senare i veckan
Bra och trevliga kontakterÄr det inte kö överallt eller har du fått besked om att du har ett ex väntande?
Den är löjligt dyr. Men har inte läst den så undrar ocksåNågon som har Tudor anthology-boken och i så fall, värd att köpa?
Tveksamt om jag heller gjort det om jag satt på en 79220NGod morgon.
Känner faktiskt inget behov av BB58.
Finns lite info ovan.Den är löjligt dyr. Men har inte läst den så undrar också
Go recension Datum är bra praktiskt på en klocka men det är jäkligt snyggt och symmetriskt utan. Bökigt de där!Tänkte dela med mig av mina tankar efter ha levt med BB58 i 1,5 veckor.
När jag först fick klockan i handen tyckte jag den såg lite liten ut. När den hamnade på handleden på Tudors strap slog det mig att strapet inte hade tillräckligt med hål för mina 16 cm tunna handleder. Skumt, med tanke på att klockan i sig är mindre. Men på handleden upplevde jag klockans storlek som mycket harmonisk. Bytte snabbt band till ett Black Ops MN från Erikas Originals. Har inte experimenterat med band tidigare, men jäklar vilket skönt band! Klockan sitter verkligen som ett smäck på bandet och handleden! Då bandet är lite elastiskt kan man dra åt den något, för perfekt passning. Rent historiskt stämmer MN straps bra med Tudor. Franska Marine Nationale fick head only Tudors och tillverkade sina egna straps av fallskärmsstraps och använde till sina Tudors. Stark rekommendation på bandet således! Tillbaka till klockan.
Storleken är grym! Jag gillar gilt'en, gör färgerna lite mjukare och passar mycket bra till visare och index. Uppskattar det domade glaset som ger en del sjyssta effekter! Lumen är fin och med rätt normal lystid antar jag. Har badat med klockan och den är väldigt lättavläst under vattnet. Gillar även den röda triangeln överst på vridringen, passar perfekt till mitt eftermonterade strap!
Något jag inte gillar är det medföljande strapet. Dels att det inte fanns tillräckligt med hål för min handled, dels att jag fick en rätt sladdrig och ingen direkt premiumfeeling av Tudors fabric strap.
Om det är något jag saknar med klockan så är det datum, och möjligen GMT funktion Men man kan inte få allt, särskilt inte till detta pris!! Allt som allt är jag riktigt nöjd med BB58! Klassisk dykare i perfekt format!