Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har haft min GMT sedan juni. I slutet av förra veckan började datumvisningen spöka. Den byter s a s ett och ett halvt datum.
Var inne hos min AD och tyvärr måste klockan besöka Schweiz. Trist, men inte mycket att göra.
Flera som har rapporterat om detta på TRFHar haft min GMT sedan juni. I slutet av förra veckan började datumvisningen spöka. Den byter s a s ett och ett halvt datum.
Var inne hos min AD och tyvärr måste klockan besöka Schweiz. Trist, men inte mycket att göra.
Tråkigt :/Har haft min GMT sedan juni. I slutet av förra veckan började datumvisningen spöka. Den byter s a s ett och ett halvt datum.
Ser trevligt utFick äntligen prova en pelagos i ordnade former. Förvånad över hur mkt jag gillade den, extremt skön att bära och ser större ut på bild. Ändå tyvärr fortfarande för stor för mig
Flera som har rapporterat om detta på TRF
Har sett det. Är väl förmodligen någon barnsjukdom...Flera som har rapporterat om detta på TRF
För dåligt!Flera som har rapporterat om detta på TRF
Tack för kommentaren!
Jag kan givetvis förstå att det inte är snyggt att gå in och prova en klocka hos en handlare utan avsikt att faktiskt köpa den hos dem. Samtidigt känner jag lite att som konsument bör jag ha mitt eget intresse i första hand och är det så att priset skiljer flera tusen kronor jämfört med priserna på Chrono24 för nya klockor så känns det rimligt att köpa därifrån. Vore det så att en klocka på Nymans Ur kostade 40.000 och på Chrono24 kostar den 38.000 så hade jag givetvis köpt den på Nymans Ur. Men utifrån det jag sett brukar prisskillnaderna vara ganska många tusenlappar...
Det finns alltså inget alternativ för att prova den klockan jag länkade (eftersom 3 butikerna i Stockholm inte har just den modellen i butik)? Är det enda alternativet i så fall att helt enkelt beställa den och hoppas att den ser bra ut på?
Tack för kommentaren!
Jag kan givetvis förstå att det inte är snyggt att gå in och prova en klocka hos en handlare utan avsikt att faktiskt köpa den hos dem. Samtidigt känner jag lite att som konsument bör jag ha mitt eget intresse i första hand och är det så att priset skiljer flera tusen kronor jämfört med priserna på Chrono24 för nya klockor så känns det rimligt att köpa därifrån. Vore det så att en klocka på Nymans Ur kostade 40.000 och på Chrono24 kostar den 38.000 så hade jag givetvis köpt den på Nymans Ur. Men utifrån det jag sett brukar prisskillnaderna vara ganska många tusenlappar...
Det finns alltså inget alternativ för att prova den klockan jag länkade (eftersom 3 butikerna i Stockholm inte har just den modellen i butik)? Är det enda alternativet i så fall att helt enkelt beställa den och hoppas att den ser bra ut på?
Två tummar upp
Väldigt bra!
snyggt, men nej, inte bättre
Tycker nog personligen det är snyggare med den röda texten, men kan förstå om man tycker tvärtom. Är visserligen ett fan av bland annat dessa, grymt snygga.Bättre utan.
Då är det inte mer än rätt att du inte inte provar klockan heller. Njaeä de finns fler som gör som du gör och det finns inget ”fel” i det men de blir ändå lite provocerande och smakar dåligt. Jag skulle personligen inte göra så och jag vet flera butiksägare som berättat att folk gör sådär. Fräckt enligt mig!Tack för kommentaren!
Ok, kan inte marknaden men är det önskan om skyhöga marginaler eller mervärdesskatten som gör priserna som de är hos svenska AD:s ?Då är det inte mer än rätt att du inte inte provar klockan heller. Njaeä de finns fler som gör som du gör och det finns inget ”fel” i det men de blir ändå lite provocerande och smakar dåligt. Jag skulle personligen inte göra så och jag vet flera butiksägare som berättat att folk gör sådär. Fräckt enligt mig!
Då är det inte mer än rätt att du inte inte provar klockan heller. Njaeä de finns fler som gör som du gör och det finns inget ”fel” i det men de blir ändå lite provocerande och smakar dåligt. Jag skulle personligen inte göra så och jag vet flera butiksägare som berättat att folk gör sådär. Fräckt enligt mig!
Snygg. BB58an kommer nog mjölkas likt sina andra BB-bröder...Hitta den här bilden idag när jag hängde på ett annat klockforum så snodde den rakt för att vissa upp den här på ks.
Va tror ni? Kommer vi se BB58 i flera färger de nästkommande åren?
Jag tror och hoppas det för jag skulle gärna ha ett blått exemplar.
Snygg. BB58an kommer nog mjölkas likt sina andra BB-bröder...
Folk trodde inte på mig när jag sa att det är ca 6mån väntetid när bb58 tar slut på lev 1 och lev 2. Såg sj tex på Uret att dom först skrev 2-5 veckors väntetid. Nu har dom ändrat 2-5 MÅNADER..(Nu kommer säkert nån skriva 1-2 veckors väntetid hos min AD/Gråhandlare men kommer ta längre tid än så)..
Risken finns väl!Snygg. BB58an kommer nog mjölkas likt sina andra BB-bröder...
Va? Röd, grön, blå, svart, stål, GMT, tvåton, bronze, Bucherer edition bronze. Finns det inte fler också? Känns som jag missar någonRisken finns väl!
Men tycker inte det finns så många olika färger av BB:n. Finns ju bara tre färg varianter och det är rätt lagom tycker jag.
Kan inte komma på en enda modell som finns i fler färger och varianter än BBVa? Röd, grön, blå, svart, stål, GMT, tvåton, bronze, Bucherer edition bronze. Finns det inte fler också? Känns som jag missar någon