• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har haft min GMT sedan juni. I slutet av förra veckan började datumvisningen spöka. Den byter s a s ett och ett halvt datum.

Var inne hos min AD och tyvärr måste klockan besöka Schweiz. Trist, men inte mycket att göra.
IMG_20180903_203250.jpg

Tack för kommentaren!
Jag kan givetvis förstå att det inte är snyggt att gå in och prova en klocka hos en handlare utan avsikt att faktiskt köpa den hos dem. Samtidigt känner jag lite att som konsument bör jag ha mitt eget intresse i första hand och är det så att priset skiljer flera tusen kronor jämfört med priserna på Chrono24 för nya klockor så känns det rimligt att köpa därifrån. Vore det så att en klocka på Nymans Ur kostade 40.000 och på Chrono24 kostar den 38.000 så hade jag givetvis köpt den på Nymans Ur. Men utifrån det jag sett brukar prisskillnaderna vara ganska många tusenlappar...

Det finns alltså inget alternativ för att prova den klockan jag länkade (eftersom 3 butikerna i Stockholm inte har just den modellen i butik)? Är det enda alternativet i så fall att helt enkelt beställa den och hoppas att den ser bra ut på?

Tack för kommentaren!
Jag kan givetvis förstå att det inte är snyggt att gå in och prova en klocka hos en handlare utan avsikt att faktiskt köpa den hos dem. Samtidigt känner jag lite att som konsument bör jag ha mitt eget intresse i första hand och är det så att priset skiljer flera tusen kronor jämfört med priserna på Chrono24 för nya klockor så känns det rimligt att köpa därifrån. Vore det så att en klocka på Nymans Ur kostade 40.000 och på Chrono24 kostar den 38.000 så hade jag givetvis köpt den på Nymans Ur. Men utifrån det jag sett brukar prisskillnaderna vara ganska många tusenlappar...

Det finns alltså inget alternativ för att prova den klockan jag länkade (eftersom 3 butikerna i Stockholm inte har just den modellen i butik)? Är det enda alternativet i så fall att helt enkelt beställa den och hoppas att den ser bra ut på?

Hej,

Just den finns/fans för en tid sedan(1807) på Krons i PK huset, väntar själv ivrigt på samma på Läder. Bara 3 dagar kvar nu. Inhandlad via Chrono24 då inte mervärdet leveranstid på ca 2 månader och ett icke diskuterbart pris på +35" fick mig köpsugen.

Hitta den här bilden idag när jag hängde på ett annat klockforum så snodde den rakt för att vissa upp den här på ks.
Va tror ni? Kommer vi se BB58 i flera färger de nästkommande åren?
Jag tror och hoppas det för jag skulle gärna ha ett blått exemplar.
m79030n-0001.jpg

snyggt, men nej, inte bättre

Tycker nog personligen det är snyggare med den röda texten, men kan förstå om man tycker tvärtom. Är visserligen ett fan av bland annat dessa, grymt snygga.
48ac22ccb3ff7accafe0c71d1d9c6710a35e32f3.jpg

Säkert inte en omöjlighet att en BB med röd text kommer med tanke på den gröna texten på Harrods utgåva, man får helt enkelt hoppas :D

Folk trodde inte på mig när jag sa att det är ca 6mån väntetid när bb58 tar slut på lev 1 och lev 2. Såg sj tex på Uret att dom först skrev 2-5 veckors väntetid. Nu har dom ändrat 2-5 MÅNADER..(Nu kommer säkert nån skriva 1-2 veckors väntetid hos min AD/Gråhandlare men kommer ta längre tid än så)..
20180903_235605.jpg
20180903_235619.jpg

Tack för kommentaren!

Då är det inte mer än rätt att du inte inte provar klockan heller. Njaeä de finns fler som gör som du gör och det finns inget ”fel” i det men de blir ändå lite provocerande och smakar dåligt. Jag skulle personligen inte göra så och jag vet flera butiksägare som berättat att folk gör sådär. Fräckt enligt mig!

Då är det inte mer än rätt att du inte inte provar klockan heller. Njaeä de finns fler som gör som du gör och det finns inget ”fel” i det men de blir ändå lite provocerande och smakar dåligt. Jag skulle personligen inte göra så och jag vet flera butiksägare som berättat att folk gör sådär. Fräckt enligt mig!
Ok, kan inte marknaden men är det önskan om skyhöga marginaler eller mervärdesskatten som gör priserna som de är hos svenska AD:s ?

Så hur ska man som konsument veta om man gillar det man köper om man inte har möjlighet att prova det innan då? Och återigen, hade prisskillnaden varit några enstaka procent hade jag givetvis köpt hos AD.
Var förövrigt och provade klockan idag, med intentionen att köpa, men vi kom inte riktigt överens om priset den här gången tyvärr. Men jag fick ett väldigt gott intryck av handlaren vilket gjorde att jag kände mig bekväm. Blir säkert klockor hos honom i framtiden när jag väl kommit in i detta ordentligt, just nu är jag på jakt efter min första klocka och ser det som en läroperiod. Har inte direkt bråttom...

Men hade gärna gått hem med klockan från butiken då jag gillade den skarpt, men som sagt ibland kommer man inte överens om priset :(

Hitta den här bilden idag när jag hängde på ett annat klockforum så snodde den rakt för att vissa upp den här på ks.
Va tror ni? Kommer vi se BB58 i flera färger de nästkommande åren?
Jag tror och hoppas det för jag skulle gärna ha ett blått exemplar.
m79030n-0001.jpg
Snygg. BB58an kommer nog mjölkas likt sina andra BB-bröder...

Tillbaka
Topp