• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska tänka på det. Men när du ändå svarade kunde du inte ge något schysst tips gällande straps? Du brukar ju posta jävligt schyssta bilder på din 58 med olika munderingar. Sharing is caring...
Sharing is - Hyping...hahahaha skrattar åt mina egna skämt för det har blivit så löjligt.. Kolla med experterna här.. :)

Aja orkar inte mer, ni kan ju fortsätta med varandra om ni känner er orättvist behandlade..
Du kanske är helt oplanerad och ovetande om ditt eget beteende men allt du köper är tydligen extreeeeemt ovanligt och svårt att få tag på samt kommer stiga i värde. Om du har någon dold agenda med det beteendet eller inte vet du bäst själv. Det som gör att folk stör sig är att du är som en trasig skiva som fastnat på samma låt hela tiden. Det gör att de trådar du skriver i UPPFATTAS gå runt och runt om kötider och priser istället för att handla om klockorna.

Ska tänka på det. Men när du ändå svarade kunde du inte ge något schysst tips gällande straps? Du brukar ju posta jävligt schyssta bilder på din 58 med olika munderingar. Sharing is caring...
Kan ge lite ex.. Kolla på Heavy duty och gummi på cheapestnatostraps. Sista är ett NDC strap går och köpa av Erica. Sök på Ericas straps eller liknande.. :)
PicsArt_01-13-08.22.40.jpg
PicsArt_12-19-03.48.22.jpg
Screenshot_20180927_091433.jpg

Vad spelar detta för roll?

Det är väl ingen som luras betala mer för hans klockor för att @Vincentb postar (många) bilder och blir entusiastisk. Om det är för att avsiktligt hypea eller ej vet inte jag men om så är tror jag risken att någon "förleds" av det att köpa klockor av honom för dyrt är minimal.

Senast ändrad:
Vad finns det för bortglömda Tudormodeller som ni gillar? De välkända modellerna Snowflake, Black Bay, Big Block, Oysterdate etc. har de flesta kolla på men det borde finnas fler fina modeller som flyger under radarn.

Jag kan bidra med en Hydronaut som jag tycker är trevlig. Skiljer sig från Rolex i designen men ändå inte alltför extrem i formspråket.

imgrc0072615240.jpg

Ska se om jag kan lätta upp stämningen lite. Jag fick paket idag. Första Tudorn och det får väl även kallas min första riktiga instegsklocka. Härligt blå färg, vilket var det enda jag var lite nervös för då jag bara sett den i skarpt ad-ljus tidigare.
IMG_20190115_191652179.jpg
Grattis, den är riktigt bra!

Härligt djup en den blåa tavlan!
Jo, jag var tveksam till den blå färgen innan köp. När man ser bilder på nätet få man intrycket att den är knallblå. De här två bilderna är i ganska starkt dagsljus och jag tycker ändå det är rätt subtilt. Funderar på att ta några foton i olika ljusförhållande och lägga upp som referens för andra som är intresserade av modellen.

Jo, jag var tveksam till den blå färgen innan köp. När man ser bilder på nätet få man intrycket att den är knallblå. De här två bilderna är i ganska starkt dagsljus och jag tycker ändå det är rätt subtilt. Funderar på att ta några foton i olika ljusförhållande och lägga upp som referens för andra som är intresserade av modellen.
Verkligen. Den där är en sån där klocka som man måste se för att förstå!
Strössla med bilder bara!

Tillbaka
Topp