• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

b.JPG

Det blev ingen enorm respons på mitt önskemål om bortglömda Tudormodeller så jag får försöka kasta lite mer ved på brasan.

Tudor Advisor är en trevlig modell som flörtar en del med den ursprungliga modellen. Nackdelen är kanske storleken på 42mm men om inte det är ett problem så är det väldigt charmigt med alarmfunktion. Jag kan inte minnas att jag har sett någon på KS. Den chokladbruna tavlan är riktigt mysig i mitt tycke.

tudor-heritage-advisor-cognac-Baselworld-2016-2.jpg

Det blev ingen enorm respons på mitt önskemål om bortglömda Tudormodeller så jag får försöka kasta lite mer ved på brasan.

Tudor Advisor är en trevlig modell som flörtar en del med den ursprungliga modellen. Nackdelen är kanske storleken på 42mm men om inte det är ett problem så är det väldigt charmigt med alarmfunktion. Jag kan inte minnas att jag har sett någon på KS. Den chokladbruna tavlan är riktigt mysig i mitt tycke.

tudor-heritage-advisor-cognac-Baselworld-2016-2.jpg

Charmig modell med historiska kopplingar. Jag skulle görna ha en. Jag har fått för mig att intresset dock varit svalt. Jag skulle gissa att det beror på det relativt höga priset.

När den kom för ett par år sedan så låg den väl prismässigt i samma härad som en Rolex, och då är kanske en Rolex utan alarm mer eftertraktat än deras mindre kända lillebror med med alarmfunktion?

Charmig modell med historiska kopplingar. Jag skulle görna ha en. Jag har fått för mig att intresset dock varit svalt. Jag skulle gissa att det beror på det relativt höga priset.

När den kom för ett par år sedan så låg den väl prismässigt i samma härad som en Rolex, och då är kanske en Rolex utan alarm mer eftertraktat än deras mindre kända lillebror med med alarmfunktion?

Absolut, den ligger rätt så högt i pris men tappar en del i värde så ett begagnat exemplar kostar runt 30tkr. Kanske finns prutmån hos AD för det är nog en rätt så sval modell.

Det finns en fin Date+Day i glamourserien. Finns med två olika typer av visare där jag föredrar de som inte är ihåliga. Storleken på 39mm känns perfekt för typen av klocka. Jag tycker att ”Tudor” är lite väl stort på urtavlan. Annars en riktigt fin modell.

3ab21777327856b2476e81d24fd58030.image.1024x867.jpg

En snabb fråga!

Jag sitter med en Tudor BB S&G (79733N) och har haft besvär med att ställa datumet på denna klocka sedan jag fick den. Det är min första "riktiga" klocka och jag är orolig att jag förstört något eller att jag helt enkelt bara gör något fel.

När jag drar ut kronan finns det 3 "lägen" och jag har provat både läge 1 och 2 och jag har även vridit åt båda hållen för att se om något händer men icke. Första gången jag provade så lyckades jag byta datum och det var inte mer med det. Men sedan dess har det inte gått. Så nu måste jag alltid dra ut till läge 3 och snurra för hand försiktigt och det är jobbigt om jag t.ex. inte använt klockan på 1 vecka...

Någon som har haft samma besvär och har en lösning? Eller någon som helt enkelt är lite kunnigare än jag och kan förklara om jag gör något fel?

Tack så mycket på förhand!

En snabb fråga!

Jag sitter med en Tudor BB S&G (79733N) och har haft besvär med att ställa datumet på denna klocka sedan jag fick den. Det är min första "riktiga" klocka och jag är orolig att jag förstört något eller att jag helt enkelt bara gör något fel.

När jag drar ut kronan finns det 3 "lägen" och jag har provat både läge 1 och 2 och jag har även vridit åt båda hållen för att se om något händer men icke. Första gången jag provade så lyckades jag byta datum och det var inte mer med det. Men sedan dess har det inte gått. Så nu måste jag alltid dra ut till läge 3 och snurra för hand försiktigt och det är jobbigt om jag t.ex. inte använt klockan på 1 vecka...

Någon som har haft samma besvär och har en lösning? Eller någon som helt enkelt är lite kunnigare än jag och kan förklara om jag gör något fel?

Tack så mycket på förhand!
Kan du ha ändrat datum under natten (typ mellan 21.00 och 03.00)?
Om du gjort det så kan datummekanismen vara sönder.
Se alltid till så att du ändrar datum (med quickset funktionen - alltså läge 2) under dagstimmarna

Kan du ha ändrat datum under natten (typ mellan 21.00 och 03.00)?
Om du gjort det så kan datummekanismen vara sönder.
Se alltid till så att du ändrar datum (med quickset funktionen - alltså läge 2) under dagstimmarna

Det kan jag ha gjort... Fan :/ Vet du möjligtvis vad det kan kosta att laga det om man lämnar in den?

Hur fick du lumen så blå på bild? Den är ju grön normalt sett =)

Vilket litet jävla monster det här är ändå..
Köpte i oktober har burit den varje dag
Har inte ställt om tiden en enda gång sen jag köpte den.
Den går nu en (1 ! ) sekund fel.
Har blivit en one-watch-guy utan att ha planerat det.

6VnvdfW.jpg
Ja, den är verkligen exakt! Min ligger mellan 0,2 spd till 0,5 spd vid mina mätningar. Lätt den mest precisa klocka i min samling!

Tillbaka
Topp