• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är farligt att gå in hos Krons när man nyss fått loss lite pengar. Men samtidigt så får man någonting nytt och trevligt på armen 😁.
IMG_8505.jpeg
Grattis till 925:an om du nu köpte den.
Fruktansvärd nöjd med min finns många bra gummin som passar.
Var bara grymt försiktig när du byter band silver är som smör mjukt.

Grattis till 925:an om du nu köpte den.
Fruktansvärd nöjd med min finns många bra gummin som passar.
Var bara grymt försiktig när du byter band silver är som smör mjukt.
Tackar, jodå jag köpte den.
Jag är riktigt nöjd, hade inte tänkt att plocka ut den från en AD men fick en schysst deal och jag har även hört små rykten om att den kan vara på väg bort ur sortimentet så det var lika bra att slå till.
Jodå den är väldigt mjuk. Har du tips på bra verktyg som minskar risken för att ”skada” klockan så tar jag gärna emot dem.

Tackar, jodå jag köpte den.
Jag är riktigt nöjd, hade inte tänkt att plocka ut den från en AD men fick en schysst deal och jag har även hört små rykten om att den kan vara på väg bort ur sortimentet så det var lika bra att slå till.
Jodå den är väldigt mjuk. Har du tips på bra verktyg som minskar risken för att ”skada” klockan så tar jag gärna emot dem.
Kör med Bergeons verktyg.

Är så sjukt nöjd med 925an. Var tveksam till hur jag skulle gilla silver men det jag måste säga att jag gillar det skarpt. Klockan känns rå och jag får hela tiden känslan av att jag har delar av en gammal vintage dykarhjälm på armen.
5F87CD0B-CF21-47C4-8499-800083515D8A-35915-00002583DFAC88B3.jpeg
F5F2B6BF-10E9-4EC2-B7E6-F96DD8E1B9B7-35915-00002583DB239AFA.jpeg

Senast ändrad:
Hej KS!

Är på jakt efter en Tudor 75190 (mini sub). Är det någon här som har erfarenhet av klockan, vet var man kan leta för att hitta bra exemplar eller kanske rent av vill sälja sitt exemplar?

Tack på förhand!

Hej KS!

Är på jakt efter en Tudor 75190 (mini sub). Är det någon här som har erfarenhet av klockan, vet var man kan leta för att hitta bra exemplar eller kanske rent av vill sälja sitt exemplar?

Tack på förhand!
Personligen tycker jag att apelsinens Tudor här ovan är sjukt läcker. Just nu har jag köpstopp men annars….😅

Hej KS!

Tack på förhand!
Har ägt den tidigare versionen av midsize-suben (75090). Trevlig klocka som hade alla rätta attribut jag vill ha i en vintage-dykare (gulnade tritiumindex, vikt Oysterlänk osv). En av anledningarna till att jag tillslut flippade den (utöver damp/rastlöshet) var att jag tyckte att desingen inte riktigt gjorde sig i formfaktorn 36mm (gör sig bättre i 39/40). Den såg liksom lite för liten ut på handleden sett till vad det skulle vara för typ av ur. Utöver det: superklocka som för priset (kring ~40) kändes väldigt prisvärd. Går att fiska upp på C24 (sålde min där), här på forumet och ibland på auktion (Kaplans/Bukowskis ex.).

IMG_7947.jpeg

Edit: slänger in en bild med.

Har ägt den tidigare versionen av midsize-suben (75090). Trevlig klocka som hade alla rätta attribut jag vill ha i en vintage-dykare (gulnade tritiumindex, vikt Oysterlänk osv). En av anledningarna till att jag tillslut flippade den (utöver damp/rastlöshet) var att jag tyckte att desingen inte riktigt gjorde sig i formfaktorn 36mm (gör sig bättre i 39/40). Den såg liksom lite för liten ut på handleden sett till vad det skulle vara för typ av ur. Utöver det: superklocka som för priset (kring ~40) kändes väldigt prisvärd. Går att fiska upp på C24 (sålde min där), här på forumet och ibland på auktion (Kaplans/Bukowskis ex.).

IMG_7947.jpeg

Edit: slänger in en bild med.
Tack för utförligt svar! Jag funderar även på en 39mm så bra input kring formfaktorn av den mindre modellen kontra den större.

Tillbaka
Topp