• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om bilden som lades upp på Insta? Tycker att indexen som ligger på utsidan av triangelindexen som visas ser lite slarvigt ditritade i efterhand. Som att man vill förvirra lite och att tavlan istället inte har dessa alls. Däremot ser det ut som att den översta och den nedersta indexen har markeringar i själva ”bezeln” eller hur man nu ska förklara det.
Det som jag tror är att glaset/plexin är inte platt och därmed så ser allt lite snett och vint ut

Jag tror gissningarna är på rätt väg - en ny Tudor Submariner med Mercedes timvisare.

Vore kul att se dem utöka Black Bay linjen med något annat än Snowflakes!

Det som jag tror är att glaset/plexin är inte platt och därmed så ser allt lite snett och vint ut

Så kan det givetvis vara, såg bara lite skumt ut:). Ni som har bättre koll än en novis, vad finns det för modeller som firar jubileum 2019, kanske inte så långsökt då det verkar populärt med nyrelease av tidigare modeller.

Svårt att se att Tudor gör Subs med Mercedes-visare igen. Känns som det vore en detalj som Wilsdorf numera skulle vilja hålla på andra sidan staketet. Snowflake/BB är ju en behändig lösning på det problemet. Lollipop är ju en möjlighet men är ju ganska likt Mercedes....?

Vad skulle vara den stora skillnaden mellan en ny submariner och BB58?? Både här och på insta ser jag fler önskan om en ny sub snarare än BB58 i fler utföranden. Förklara för mig som den idiot jag är vad skillnaden mellan en ny sub och förra årets 58:a är.

Vad skulle vara den stora skillnaden mellan en ny submariner och BB58?? Både här och på insta ser jag fler önskan om en ny sub snarare än BB58 i fler utföranden. Förklara för mig som den idiot jag är vad skillnaden mellan en ny sub och förra årets 58:a är.
Krona/kronskydd och vridringsdesign. Plus kanske tavlan då som teasern indikerar. Misstänker att många gärna såg att man gjorde subben utan faux-Patina elementen som BB konceptet har.

Jag tänker att det kanske kommer något subliknande, dvs som någon skrev här en bb58 men utan fejkpatina. Kanske tillochmed datum-bubla och datum. Snowflake visare och index. Det vore faktiskt riktigt läckert! Typ: Tudor 7021

Det släppet paras med en ny Rolexsub på liknade vis som hände med GMT(arna) förra året.

Såg bilden tidigare idag på jobbet. Snabbt in på KS och Tudortråden, givetvis var diskussionen redan igång! Kul och spännande, Tudor håller på att bli ett riktigt spännande märke.

Edit. Det var ju fan igår bilden kom upp, klart diskussionen är igång. :banghead:

Senast ändrad:
Såg bilden tidigare idag på jobbet. Snabbt in på KS och Tudortråden, givetvis var diskussionen redan igång! Kul och spännande, Tudor håller på att bli ett riktigt spännande märke.

Edit. Det var ju fan igår bilden kom upp, klart diskussionen är igång. :banghead:
Det betyder bara en sak: du är för sällan inne på KS ;)

• Like
Reactions: Ncs
Tudor verkar släppa något nytt på Basel som iaf har fina index
5BE49287-8D33-4871-A3BF-E95184BA4B30.png

Får man lov att hoppas på en blå no date sub med snöflingevisare i samma dimensioner som bb58:an? Kommer inte att hända, men hade varit min perfekta dykare iaf...

Letar förtvivlat efter ett passande nato men hittar inget jag direkt fastnat för, Grönt och brons funkar ju alltid men borde finnas fler alternativ än så? Tar tacksamt emot tips.

Har beställt ett grönt canvas från Aaron Bespoke men det tar två veckor till innna det kommer så skulle vilja hitta något annat under tiden.

Just nu kör jag på fabrik strap.
20190119_095134.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp