• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pelagos har varit på radarn tidigare men har fegat pga titan, får ta mig i kragen och iaf testa en för jag tycker dom är riktigt fina:)
Baklocket är rostfritt så tyngden finns i den. Den känns inte som en fjäder, eller flimsig som andra titanare kan göra. Jag tycker den känns lagom lätt, inte tung och klumpig som andra stora dykare kan göra.
Sen är det bra finish som väntat, och den feeling som andra Tudors kan bjuda på, finns även här.
Kan du leva med att den är tämligen platt, så tror jag inte att materialet är en showstopper. Den grå nyansen är tvärtom varm och mysig i sin ton.
Lägg sen 70h powerreserve på det. Vad är det att tveka om...?

Detta är min tredje Tudor, garanterat inte sista då märket växer och växer på mig. Måste ha fler men vad f-n ska jag ha:)
6FAD580F-098A-44C2-A90F-5BEB531CB311.jpeg

Är det en Staffe i bakgrunden? :)

Baklocket är rostfritt så tyngden finns i den. Den känns inte som en fjäder, eller flimsig som andra titanare kan göra. Jag tycker den känns lagom lätt, inte tung och klumpig som andra stora dykare kan göra.
Sen är det bra finish som väntat, och den feeling som andra Tudors kan bjuda på, finns även här.
Kan du leva med att den är tämligen platt, så tror jag inte att materialet är en showstopper. Den grå nyansen är tvärtom varm och mysig i sin ton.
Lägg sen 70h powerreserve på det. Vad är det att tveka om...?
När du lägger fram det sådär så måste jag ju testa:) visste inte om det där med baklocket men det låter ju som en genomtänkt plan.

Ni som har köpt BB58 från AD i Sverige, hur länge fick ni vänta? Jag ställde mig i kö (hos en AD som jag handlat av tidigare) i augusti förra året, och fortfarande inte bland de första på tur och börjar tröttna. Funderar på att gå till någon annan, är jag förhastad eller tycker ni att det finns anledning att vara besviken?

Riktigt läckert! Hur känns gummit då?
Tackar!
Nu har jag sista tiden varit allra närmast Breitlings Pro3 gummi, så det får väl utgöra referens.
Det gummit är betydligt styvare. Detta är medgörligt och förhållandevis mjukt. Plus för detta alltså.
Breitlings är skålformat på baksidan, detta är platt med utestående rillor på baksidan. Minus för detta, i sammanhanget. Känns klibbigare, bättre med minimerad anliggningsyta mot huden.
Utseende; jag är svag för Breitlings textade yta. Men detta ser inte heller dumt ut. Färgen hos detta gillar jag, som en orange-gillare.
Priset hos detta; waaay better than Breitling.

Så summerat; mycket högt värde för pengarna som satsats.
Det duger som svar va?

Blir kul att testa lite längre imorrn.

Ni som har köpt BB58 från AD i Sverige, hur länge fick ni vänta? Jag ställde mig i kö (hos en AD som jag handlat av tidigare) i augusti förra året, och fortfarande inte bland de första på tur och börjar tröttna. Funderar på att gå till någon annan, är jag förhastad eller tycker ni att det finns anledning att vara besviken?
Jag fick vänta ganska exakt ett halvår på min. Beror väl på hur mycket du vill ha en BB58 från AD. Kommer ju ut här på KS lite då och då bl a.

Tillbaka
Topp