• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BB58
IMG_20190805_173624-01.jpeg
 
Länken är det enda jag är tveksam till. Bekväm? Hur mycket sämre än oyster till Datejust?
Ja men det tycker jag. Hög kvalité och nitarna är inget jag stör mig på. Ett stort fett - är avsaknaden av snabb-microadjustment. Jag har lite svårt att hitta en sweetspot där den inte sitter för tajt eller för löst. Det har jag dock med alla dykare :)
 
Vore det inte för att Tudor så envist fortsätter med fakepatina på så många av sina modeller hade jag inhandlat en BB58 för länge sedan. Vad tycker ni? Vore det inte riktigt snyggt med en BB58 i samma utförande som BB Blue? :)
Blå BB58 skulle svara grymt! Tycker dock att Tudor har lyckats väldigt bra med nuvarande 58an. Skulle inte heller kalla det fakepatina att ha lite guldfärgade index och visare :)

Här snackar vi fakepatina!
16FB4623-EF9E-42BD-8581-A1EBF0FF190A.jpeg
 
Vore det inte för att Tudor så envist fortsätter med fakepatina på så många av sina modeller hade jag inhandlat en BB58 för länge sedan. Vad tycker ni? Vore det inte riktigt snyggt med en BB58 i samma utförande som BB Blue? :)
Guldfärgad text och index har funnits i många decennier, sedan armbandsuren började spridas och varit bland de vanligaste färgerna på urtavlor sen dess. Oftast brukar även minutmarkeringarna vara guldfärgade eller åt det varma hållet när texten är det. Lysmassan är inte alldeles kritvit i detta fallet som tur är (men nästan) , hade sett konstigt ut om så vore.
Det är en alldeles normal och vanlig färgställning; mörkgrått/svart och guld.

Ibland undrar jag hur många av de som skriver om "fakepatinan" har sett en i verkligheten alls under tid eller om det är nåt man bara ska tycka och det blivit en grej av det.
 
Ska köpa en Tudor Style 41mm eller Tudor Glamour day-date. Har inte sett så mycket av klockorna i tråden, vad gör dom mindre populär än just bb58 och övriga modeller?
Mvh klockrookie
 
Ska köpa en Tudor Style 41mm eller Tudor Glamour day-date. Har inte sett så mycket av klockorna i tråden, vad gör dom mindre populär än just bb58 och övriga modeller?
Mvh klockrookie
BB58 är en relativt ny modell med mycket sk "hype" fortfarande. Det är ofta flera månaders väntetid för att få den och det verkar som att fler och fler i tråden har börjat få tag på den just nu, vilket såklart leder till många bilder och diskussioner av just denna modellen. Detta blandat med att 58an bjöd på många förändringar som ägare av gamla/vanliga black bay 41, 79220x/79230x, uppskattade och har frågat efter vilket har gjort den mycket populär.

Jag tror att det är tillfälligt att tråden är översvämmad av 58or. För några månader sedan var det BB36 som det var överlägset mest diskussion om. Det går i vågor alltså :) Så låt inte det avskräcka dig ifrån att köpa andra modeller.
 
Guldfärgad text och index har funnits i många decennier, sedan armbandsuren började spridas och varit bland de vanligaste färgerna på urtavlor sen dess. Oftast brukar även minutmarkeringarna vara guldfärgade eller åt det varma hållet när texten är det. Lysmassan är inte alldeles kritvit i detta fallet som tur är (men nästan) , hade sett konstigt ut om så vore.
Det är en alldeles normal och vanlig färgställning; mörkgrått/svart och guld.

Ibland undrar jag hur många av de som skriver om "fakepatinan" har sett en i verkligheten alls under tid eller om det är nåt man bara ska tycka och det blivit en grej av det.
Absolut, färgkombinationen som sådan är varken ny eller unik. Utförandet på Tudors klockor är i mitt tycke på så vis att det ter sig vara en designdetalj skapad för att framkalla lite vintagevibbar. Oavsett baktanke med designen inget fel men passar inte alla i smaken helt enkelt :). Tudor har definitivt lyckats bättre än mången klocktillverkare.
 
Tillbaka
Topp