• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första kvällen med dagens impulsköp.
Tudor Pelagos LHD.
ATB
Sven
DSC_0006.JPG
Pelagos har en fantastisk lume. Bra köp:)
 
Hej för ett tag sedan hade jag en bb58, sålde den för en datejust men suget kommer tillbaka nu, aldrig haft en dykare som suttit så skönt som den.

Vill tillbaka till tudor
Nu till min fråga vilken ska jag välja?
Bb58 skön storlek snygg och enkel
Harrods är den för stor?
Tudor submariner inte en aning om storleken på den
 
Hej för ett tag sedan hade jag en bb58, sålde den för en datejust men suget kommer tillbaka nu, aldrig haft en dykare som suttit så skönt som den.

Vill tillbaka till tudor
Nu till min fråga vilken ska jag välja?
Bb58 skön storlek snygg och enkel
Harrods är den för stor?
Tudor submariner inte en aning om storleken på den
Gillar denna men är för liten för mig. Kanske något för dig?
https://www.blocket.se/vi/84991635.htm
 
Hej för ett tag sedan hade jag en bb58, sålde den för en datejust men suget kommer tillbaka nu, aldrig haft en dykare som suttit så skönt som den.

Vill tillbaka till tudor
Nu till min fråga vilken ska jag välja?
Bb58 skön storlek snygg och enkel
Harrods är den för stor?
Tudor submariner inte en aning om storleken på den
En 79090 är rolig, ca 40mm och med skön vintage känsla, älskar min :)

4B9B3104-73C4-4F37-9A14-AFA7A594CB5A.jpeg
 
Tjena! Jag funderar på att köpa en tudor black bay 41mm, den med röd ring och inhouse verket. Jag har tittat mkt på youtube recensioner, läst mkt om den och provat den givetvis, men jag tänkte ändå höra här vad alla tycker om den? Känns som alla på youtube och klocksidor på nätet är väldigt positiva... men det tycker jag att dom alltid är så svårt att ta det på allvar.
 
Tjena! Jag funderar på att köpa en tudor black bay 41mm, den med röd ring och inhouse verket. Jag har tittat mkt på youtube recensioner, läst mkt om den och provat den givetvis, men jag tänkte ändå höra här vad alla tycker om den? Känns som alla på youtube och klocksidor på nätet är väldigt positiva... men det tycker jag att dom alltid är så svårt att ta det på allvar.
Tycker den är alldeles för tjock men det är väl en smaksak, snygg är den utan tvivel.

Jag är ju van vid lite mindre klockor så upplevde den lite stor
 
Hur stora handleder ligger ni på? Jag ligger på 19,5 och tycker jag kan bära hyffsat stora klumpar utan att det ser konstigt ut.
Jag har ca 17,5 och upplevde den för stor. Bortsett från storleken är det en riktigt trevlig klocka. Om den kommer som röd i 58ans storlek kommer den absolut att köpas.
Om du trivs med storleken skulle jag rekommendera klockan :)
 
Jag har ca 17,5 och upplevde den för stor. Bortsett från storleken är det en riktigt trevlig klocka. Om den kommer som röd i 58ans storlek kommer den absolut att köpas.
Om du trivs med storleken skulle jag rekommendera klockan :)
Det låter kanon, blir första lite dyrare klockan så man vill ju att det ska bli bra.
(Innan var det en Oris Aquis som var juvelen hemma.)
 
Om tjockleken är ett problem, överväg eta- varianten som är någon mm tunnare. Ser härligt glad ut med!
IMG_20180807_082348.jpg

Tjena! Jag funderar på att köpa en tudor black bay 41mm, den med röd ring och inhouse verket. Jag har tittat mkt på youtube recensioner, läst mkt om den och provat den givetvis, men jag tänkte ändå höra här vad alla tycker om den? Känns som alla på youtube och klocksidor på nätet är väldigt positiva... men det tycker jag att dom alltid är så svårt att ta det på allvar.
Tycker den är alldeles för tjock men det är väl en smaksak, snygg är den utan tvivel.

Jag är ju van vid lite mindre klockor så upplevde den lite stor
 
Har faktiskt ingen uppgift på detta. Ehuru är ju förtjänsten mest i att eta kan servas av många, de som utför service av inhouse är begränsade (till tudor/ad). Dock kan man ju fundera på hur detta fungerar i praktiken. Om man servar sin eta- tudor skulle det ju kännas bättre att lämna direkt till tudor.
Bra att du tog upp det för jag har ytterligare en fråga, hur mkt skiljer det sig i servicekostnader mellan ETA varianten och inhouse varianten? Antar att ETA varianten är rätt mkt billigare?
 
Senast ändrad:
Har faktiskt ingen uppgift på detta. Ehuru är ju förtjänsten mest i att eta kan servas av många, de som utför service av inhouse är begränsade (skickas till tudor/ad?). Dock kan man ju fundera på hur detta fungerar i praktiken. Om man servar sin eta- tudor skulle det ju kännas bättre att lämna direkt till tudor, eller?
En klocka i den här prisklassen hade jag nog skickat till en ad iaf, men tänkte ifall nån hade några uppgifter om prisskillnaden?
 
Tillbaka
Topp