• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Då speedy fick lämna till förmån för den a så byter jag speedy Tuesday mot Tudortisdag. Känns helt okej faktiskt :)
20190924_125125-01.jpeg
Riktigt snygg den där! Börjar bli lite sugen på en gammal Tudor Sub.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
Köp en ny från Olferts. Helt pålitlig handlare o sprillans klocka.
Screenshot_2019-09-24-20-44-02-692_com.chrono24.mobile.png
 
  • Like
Reactions: Nza

Nza

Omega
2-Faktor
Väldigt nöjd med min BB36 på länk! Letade efter en bra allroundklocka som passar till det mesta, allt från fisketur till skrivbordsjobb. Känns som att den kommer palla det mesta, och kommer garanterat få stanna kvar väldigt länge. Jag köpte min ny från AD, mest för att det var en 30-års present till mig själv och jag ville ha en helt ny klocka med mitt namn på cert osv.. Så det beror väl lite på hur noga du är med såna saker :)

Sen har jag ganska tunna handleder (ca 16,5 cm) så storleken passar mig perfekt, men tycker även att den bär något större än andra 36mm-klockor jag haft. Länken och clasp känns riktigt bra! En bra klocka helt enkelt!


06380BCF-D59F-4D3D-8337-87360EEF85E1.jpeg

Ägde en blå några månader, trevlig klocka helt klart. Flippades dock då jag inte riktigt kom överens med safirglaset utan AR. Gällande nytt vs beg så finns det både för-och nackdelar, man kan ju få vänta ett tag innan rätt objekt dyker upp beg, jag köpte min för 18' som bara hade några månader på nacken. Men nog inte omöjligt med en liten liten rabatt från AD heller.

På min ca 15.5 stora handled.
IMG_20190607_154808.jpg

Tack för era inputs, tycker utifrån vad ni säger hjälper mig till ett eventuellt beslut inom en kort framtid. Ska faktiskt iväg till AD nån dag framöver för att känna en andra gång, för att se om jag får samma känsla som sist.
Sen visst, rätt skönt det där med att vara första ägare och få sitt namn på cert osv, men om det skiljer sig såpass mycket jämfört med nypris kan jag fundera om jag kan överleva utan den upplevelsen ;)

Köp en ny från Olferts. Helt pålitlig handlare o sprillans klocka.
Screenshot_2019-09-24-20-44-02-692_com.chrono24.mobile.png

Tack så jättemycket för tipset! Ska definitivt spana in säljaren. Är det dina egna erfarenheter, om jag får fråga?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Det håller jag med om, tycker snowflake-visarna tappar lite av charmen när de används till för många olika modeller
De kunde tagit det ett steg längre: ta tex triangeln kl. 12 och ersätt den med rugbybollsform istället :) eller i alla fall gjort något lite mer special edition än bara PVDad + ej använt Tachymetre bezel
Tycker dock om den i alla fall!
 

dicken

Omega
2-Faktor
Det här är THE Talking Watches videon (även om den inte anges som en TTW-video). Man får rysningar i kroppen när man hör historien och de minnen som kommer tillbaka! Helt fantastiskt!!!

Ja! Iaf jag blev nästan lite tårögd av denna historia och otroligt fint att en klocka kan vara så mycket mer än bara en tidshållare. Och ett extra stort plus att klockan var en Tudor :cigar:
 
Topp