Riktigt snygg den där! Börjar bli lite sugen på en gammal Tudor Sub.Då speedy fick lämna till förmån för den a så byter jag speedy Tuesday mot Tudortisdag. Känns helt okej faktiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg den där! Börjar bli lite sugen på en gammal Tudor Sub.Då speedy fick lämna till förmån för den a så byter jag speedy Tuesday mot Tudortisdag. Känns helt okej faktiskt
Ja jag är toknöjd! Riktigt roliga klockor för hyfsat humana priser fortfarande.Riktigt snygg den där! Börjar bli lite sugen på en gammal Tudor Sub.
Köp en ny från Olferts. Helt pålitlig handlare o sprillans klocka.Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
Tycker de kunde kört på andra visare, behöver inte alltid vara snowflake..Rätt ball ändå (stulen från internet)
Det håller jag med om, tycker snowflake-visarna tappar lite av charmen när de används till för många olika modellerTycker de kunde kört på andra visare, behöver inte alltid vara snowflake..
Tudor DSOTMRätt ball ändå (stulen från internet)
precis, och just på denna känns det opraktiskt. Timvisaren täcker ju större delen av subdials.Det håller jag med om, tycker snowflake-visarna tappar lite av charmen när de används till för många olika modeller
Väldigt nöjd med min BB36 på länk! Letade efter en bra allroundklocka som passar till det mesta, allt från fisketur till skrivbordsjobb. Känns som att den kommer palla det mesta, och kommer garanterat få stanna kvar väldigt länge. Jag köpte min ny från AD, mest för att det var en 30-års present till mig själv och jag ville ha en helt ny klocka med mitt namn på cert osv.. Så det beror väl lite på hur noga du är med såna saker
Sen har jag ganska tunna handleder (ca 16,5 cm) så storleken passar mig perfekt, men tycker även att den bär något större än andra 36mm-klockor jag haft. Länken och clasp känns riktigt bra! En bra klocka helt enkelt!
Ägde en blå några månader, trevlig klocka helt klart. Flippades dock då jag inte riktigt kom överens med safirglaset utan AR. Gällande nytt vs beg så finns det både för-och nackdelar, man kan ju få vänta ett tag innan rätt objekt dyker upp beg, jag köpte min för 18' som bara hade några månader på nacken. Men nog inte omöjligt med en liten liten rabatt från AD heller.
På min ca 15.5 stora handled.
Köp en ny från Olferts. Helt pålitlig handlare o sprillans klocka.
De kunde tagit det ett steg längre: ta tex triangeln kl. 12 och ersätt den med rugbybollsform istället eller i alla fall gjort något lite mer special edition än bara PVDad + ej använt Tachymetre bezelDet håller jag med om, tycker snowflake-visarna tappar lite av charmen när de används till för många olika modeller
Det här är THE Talking Watches videon (även om den inte anges som en TTW-video). Man får rysningar i kroppen när man hör historien och de minnen som kommer tillbaka! Helt fantastiskt!!!https://www.hodinkee.com/articles/the-long-return
Eller
Lägg 10 min och kolla på denna video, ni kommer inte ångra er. Wow . Fin historia och fin klocka.
Det här är THE Talking Watches videon (även om den inte anges som en TTW-video). Man får rysningar i kroppen när man hör historien och de minnen som kommer tillbaka! Helt fantastiskt!!!
+1 fantastisk historia, sånt här material håller intresset i schack. Well doneDet här är THE Talking Watches videon (även om den inte anges som en TTW-video). Man får rysningar i kroppen när man hör historien och de minnen som kommer tillbaka! Helt fantastiskt!!!
Har inga färska bilder tyvärr Fixar lite senare. Tudortorsdag imorgon ju!Upp med lite bilder på din skönhet nu @TobiasD
Du är förlåtenHar inga färska bilder tyvärr Fixar lite senare. Tudortorsdag imorgon ju!
Snygg!Har inga färska bilder tyvärr Fixar lite senare. Tudortorsdag imorgon ju!
Den är helgrym. Du kommer inte bli besviken!Du är förlåten
En dag ska jag äga exakt en sådan som din.
Lite av en graal för mig, överkomlig sådan dock vilket bara gör det hela ännu bättre.
Härlig patina på den där, nice!Torsdag!
Ja den är faktiskt magisk, knivskarp orörd boett dessutom. Och fullset.Härlig patina på den där, nice!
Ton-i-tonHärligt med torsdag!
WOW! Fantastisk berättelse och tunga gubbar.https://www.hodinkee.com/articles/the-long-return
Eller
Lägg 10 min och kolla på denna video, ni kommer inte ångra er. Wow . Fin historia och fin klocka.