per nordström
Basic
Trevlig helg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur funkade listan på Nymans, och hur länge väntade du?Va inne på Nymans nyligen och då berättade dom inte fått in en enda sen jag köpte min i sommras. Så ja skulle tro det
Skrev upp mig på plats och sedan hörde dom av sig när den fanns att hämta. Jag fick den efter 6-7 månader men det va för att personen före mig inte hade möjlighet just då. Skulle gissa på att robs lista är snabbareHur funkade listan på Nymans, och hur länge väntade du?
Ah, förstår. Ja rimligtvis borde den ju vara det men väntetiden sedan april vittnar kanske om annat. Vet ni om några ADs har någon BB58 på plats (som ej säljs) som man kan testa?Skrev upp mig på plats och sedan hörde dom av sig när den fanns att hämta. Jag fick den efter 6-7 månader men det va för att personen före mig inte hade möjlighet just då. Skulle gissa på att robs lista är snabbare
Tyvärr tror jag inte det är möjligt. Du får väl flörta in dig hos någon här på forumet med en gratis öl och trevligt sällskapAh, förstår. Ja rimligtvis borde den ju vara det men väntetiden sedan april vittnar kanske om annat. Vet ni om några ADs har någon BB58 på plats (som ej säljs) som man kan testa?
Finns det någon som spekulerat i hur många BB58 som görs per år egentligen? Det är ju en massproducerad klocka i 30K-klassen, har svårt att se en stor massa överrumplar Rolex/Tudors produktion. Händer få andra tillverkare (om några?) i mellansegmentet.
Det är ju en väldig spännvidd i utseende....Man skulle nästan kunna få för sig att du gillar blått och rött.
Självklart en smaksak, men jag säger kör på detFunkar s&g på nato?
Funkar s&g på nato?
Jag var inne på Bergströms i Uppsala i veckan och frågade. Det är väntelista som gäller på BB58 hos dem i alla fall.Hur ser tillgången ut i Sverige på BB58 är det fortfarande väntetid på den?
Känner mig som Beckham, kan jag bli nästa ambassadör?
Tudor Söndag
Jag kan bara hålla med, tydligt ja.Det tycker jag absolut att den gör!
Jag har iofs blå tavla men skillnaden är väl minimal. Jag testade en BB58 och tyckte den var grym men släppte den ändå (inte lika bra som vintage sub). BB36 dök upp och jag var sugen att testa och nu är jag ganska säker på att den blir en keeper. Skulle lätt kunna vara owg med den. Enda lilla problemet är 19 mm bandbredd som gör att man inte kan leka med band till den men den är bäst på länk iaf så ingen kris.Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
Jag har iofs blå tavla men skillnaden är väl minimal. Jag testade en BB58 och tyckte den var grym men släppte den ändå (inte lika bra som vintage sub). BB36 dök upp och jag var sugen att testa och nu är jag ganska säker på att den blir en keeper. Skulle lätt kunna vara owg med den. Enda lilla problemet är 19 mm bandbredd som gör att man inte kan leka med band till den men den är bäst på länk iaf så ingen kris.
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Ägde en blå några månader, trevlig klocka helt klart. Flippades dock då jag inte riktigt kom överens med safirglaset utan AR. Gällande nytt vs beg så finns det både för-och nackdelar, man kan ju få vänta ett tag innan rätt objekt dyker upp beg, jag köpte min för 18' som bara hade några månader på nacken. Men nog inte omöjligt med en liten liten rabatt från AD heller.Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Grym bild på en grym klocka!