• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig helg!
IMG_20190920_212012.jpg
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Skrev upp mig på plats och sedan hörde dom av sig när den fanns att hämta. Jag fick den efter 6-7 månader men det va för att personen före mig inte hade möjlighet just då. Skulle gissa på att robs lista är snabbare
Ah, förstår. Ja rimligtvis borde den ju vara det men väntetiden sedan april vittnar kanske om annat. Vet ni om några ADs har någon BB58 på plats (som ej säljs) som man kan testa?

Finns det någon som spekulerat i hur många BB58 som görs per år egentligen? Det är ju en massproducerad klocka i 30K-klassen, har svårt att se en stor massa överrumplar Rolex/Tudors produktion. Händer få andra tillverkare (om några?) i mellansegmentet.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ah, förstår. Ja rimligtvis borde den ju vara det men väntetiden sedan april vittnar kanske om annat. Vet ni om några ADs har någon BB58 på plats (som ej säljs) som man kan testa?

Finns det någon som spekulerat i hur många BB58 som görs per år egentligen? Det är ju en massproducerad klocka i 30K-klassen, har svårt att se en stor massa överrumplar Rolex/Tudors produktion. Händer få andra tillverkare (om några?) i mellansegmentet.
Tyvärr tror jag inte det är möjligt. Du får väl flörta in dig hos någon här på forumet med en gratis öl och trevligt sällskap :)

Gällande produktion vet jag inte. Har spekulerats om diverse produktionsproblem som hämmar utbudet och att man svansar efter rolex med att medvetet minska på utbudet för att öka efterfrågan. Tror inte det är någon som vet tyvärr
 

Nza

Omega
2-Faktor
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
Jag har iofs blå tavla men skillnaden är väl minimal. Jag testade en BB58 och tyckte den var grym men släppte den ändå (inte lika bra som vintage sub). BB36 dök upp och jag var sugen att testa och nu är jag ganska säker på att den blir en keeper. Skulle lätt kunna vara owg med den. Enda lilla problemet är 19 mm bandbredd som gör att man inte kan leka med band till den men den är bäst på länk iaf så ingen kris.
 
  • Like
Reactions: Nza

Nza

Omega
2-Faktor
Jag har iofs blå tavla men skillnaden är väl minimal. Jag testade en BB58 och tyckte den var grym men släppte den ändå (inte lika bra som vintage sub). BB36 dök upp och jag var sugen att testa och nu är jag ganska säker på att den blir en keeper. Skulle lätt kunna vara owg med den. Enda lilla problemet är 19 mm bandbredd som gör att man inte kan leka med band till den men den är bäst på länk iaf så ingen kris.

Tack för utförligt svar, det uppskattas. Kul att du känner att du kan vara OWG med den :)
Tycker också att den ser ut att göra sig bäst på länk så den udda bredden kanske inte gör så värst mycket (initialt tänk, men säkerligen föränderligt)
 

poentus

Breitling
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?

Väldigt nöjd med min BB36 på länk! Letade efter en bra allroundklocka som passar till det mesta, allt från fisketur till skrivbordsjobb. Känns som att den kommer palla det mesta, och kommer garanterat få stanna kvar väldigt länge. Jag köpte min ny från AD, mest för att det var en 30-års present till mig själv och jag ville ha en helt ny klocka med mitt namn på cert osv.. Så det beror väl lite på hur noga du är med såna saker :)

Sen har jag ganska tunna handleder (ca 16,5 cm) så storleken passar mig perfekt, men tycker även att den bär något större än andra 36mm-klockor jag haft. Länken och clasp känns riktigt bra! En bra klocka helt enkelt!


06380BCF-D59F-4D3D-8337-87360EEF85E1.jpeg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Börjat snegla på BB36 på länk med svart urtavla och tyckte jättemycket om den. Allt från hur den satt till hur den motbevisade mina fördomar om att den skulle kännas alldeles för liten på handleden (Framförallt eftersom jag bar min Oris Aquis Small Second och hade omedvetet den som "referens", om ni förstår vad jag menar). Valde också att, därefter, testa bära 41mm och kände genast att den var genast större, alltså för "stort". Så med det sagt, så skulle jag fråga hur ni ägare av 36mm tycker om era klockor, inputs osv? Självklart är det vad jag tycker i slutändan som spelar störst roll, men jag hade uppskattat vad ni anser också för att bilda min egna slutsats kring klockan.
Och en annan fråga, köpa nytt från AD vs köpa begagnat, exempelvis här?
Ägde en blå några månader, trevlig klocka helt klart. Flippades dock då jag inte riktigt kom överens med safirglaset utan AR. Gällande nytt vs beg så finns det både för-och nackdelar, man kan ju få vänta ett tag innan rätt objekt dyker upp beg, jag köpte min för 18' som bara hade några månader på nacken. Men nog inte omöjligt med en liten liten rabatt från AD heller.

På min ca 15.5 stora handled.
IMG_20190607_154808.jpg
 
Topp