• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det ska vi kunna ordna!
IMG_20200422_180210_182.jpg
Stiligt! :)

Om man funderar på en Pelagos. Ska man satsa på en 1gen med ETA eller blir man en lyckligare ägare av att ha en med in-houseverket?

Är mest sugen på en blå, så jag antar att jag har svarat på frågan själv, men vad tycker ni?

Om man funderar på en Pelagos. Ska man satsa på en 1gen med ETA eller blir man en lyckligare ägare av att ha en med in-houseverket?

Är mest sugen på en blå, så jag antar att jag har svarat på frågan själv, men vad tycker ni?
Tycker inte att den skillnaden är så mycket att fundera kring. Det mervärde som kom med in-house var längre power reserve på 72h vilket jag tycker personligen är trevligt. Annars är det mest en estetisk fråga med tanke på att man gjorde om designen på tavlan. Men vill du ha en blå så är det ju det du ska satsa på och inte fundera på ETA vs Inhouse.

Fråga från en amatör:
Jag skulle nog behöva förlänga länken på min BB58. Vad är det för mejselbredd (i brist på bättre ord) på länken? Vad mer ska jag tänka på?
Det känns lite onödigt att lämna in klockan för att göra något så simpelt...

Tycker inte att den skillnaden är så mycket att fundera kring. Det mervärde som kom med in-house var längre power reserve på 72h vilket jag tycker personligen är trevligt. Annars är det mest en estetisk fråga med tanke på att man gjorde om designen på tavlan. Men vill du ha en blå så är det ju det du ska satsa på och inte fundera på ETA vs Inhouse.
Var det något mer än texten som ändrades på tavlorna?

Fråga från en amatör:
Jag skulle nog behöva förlänga länken på min BB58. Vad är det för mejselbredd (i brist på bättre ord) på länken? Vad mer ska jag tänka på?
Det känns lite onödigt att lämna in klockan för att göra något så simpelt...

Från en amatör till en annan :)
Jag justerade min länk hemmavid, började med att beställa lite olika bergeon mejslar etc.
Men slutade med att jag använde en gammal el-mejsel jag hade liggandes.
Kommer dock inte ihåg bredden på den, kan kolla när jag kommer hem :)

Sen körde jag även lite loctite på skruvarna, en svag variant som jag fick rekommenderad.
Sen kan man väl även tejpa lite på länken om man är rädd för att slinta och repa den.

Från en amatör till en annan :)
Jag justerade min länk hemmavid, började med att beställa lite olika bergeon mejslar etc.
Men slutade med att jag använde en gammal el-mejsel jag hade liggandes.
Kommer dock inte ihåg bredden på den, kan kolla när jag kommer hem :)

Sen körde jag även lite loctite på skruvarna, en svag variant som jag fick rekommenderad.
Sen kan man väl även tejpa lite på länken om man är rädd för att slinta och repa den.
Tack för svar!
Smart med tejpen. Nu ska jag bara lista ut var man hittar Loctite...

Tillbaka
Topp