• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

B6725E7A-6C70-43DD-BFFC-E799320FC995.jpeg
Off topic nu men har de olika färgerna på tangentbordet något syfte?
//Nyfiken

En märklig fråga kanske, men jag har tittat på en ny TT Tudor Prince Date Day på Chrono24. Handlaren finns i HK och har över 100 ensidigt positiva betyg så det känns okej. Priset är 21k SEK (och sedan tillkommer såklart tull och moms). Varför är det så väldigt mycket billigare där? Hittar jag ett begagnat ex i Europa med papper och låda så kostar den oftast i storleksordningen 35k. Är det något speciellt eller något man ska känna till?

Så, varför är den så mycket billigare, eller är det ett rimligt pris?

Eftersom att jag har samma impulskontroll som Leila K så var jag naturligtvis tvungen att köpa en bronsTudor efter att det postats dylikt ovan. Köpt begagnad via Chrono24 och anlände idag. Jag ville ha den bruna så det var begagnat som gällde. Det fanns lyckligtvis med de armband jag ville ha. Uret.se hade en ny som beställningsvara men det var inte sant när man mailade dem (åfan). Patinan nedan är således ärvd och ska syras bort inom kort.
722B5A64-D269-466D-B118-BC98F5EB8282.jpeg
D8FB5FAB-D070-41CF-9A0E-5226E1D9B7B8.jpeg

Eftersom att jag har samma impulskontroll som Leila K så var jag naturligtvis tvungen att köpa en bronsTudor efter att det postats dylikt ovan. Köpt begagnad via Chrono24 och anlände idag. Jag ville ha den bruna så det var begagnat som gällde. Det fanns lyckligtvis med de armband jag ville ha. Uret.se hade en ny som beställningsvara men det var inte sant när man mailade dem (åfan). Patinan nedan är således ärvd och ska syras bort inom kort.
722B5A64-D269-466D-B118-BC98F5EB8282.jpeg
D8FB5FAB-D070-41CF-9A0E-5226E1D9B7B8.jpeg
Skyll på mig bara för din mediokra självdisciplin.

Efter några månader med denna på handleden så måste jag säga att den lever upp till hypen :)

Man blir dock lite inspirerad när man ser alla som har smällt på gummiarmband på 58:an!
Är det någon som har erfarenhet av Vanguard jämfört med RubberB? Är det värt att lägga 110$ extra för RubberB?

image.jpg

Efter några månader med denna på handleden så måste jag säga att den lever upp till hypen :)

Man blir dock lite inspirerad när man ser alla som har smällt på gummiarmband på 58:an!
Är det någon som har erfarenhet av Vanguard jämfört med RubberB? Är det värt att lägga 110$ extra för RubberB?

image.jpg
Har inte testat RubberB, men har två st Vanguard och de sitter på i stort sett konstant. Kvalitén från Vanguard är toppen och de är riktigt sköna; har svårt att se att RubberB är $110 bättre. Kör på Vanguard

Har inte testat RubberB, men har två st Vanguard och de sitter på i stort sett konstant. Kvalitén från Vanguard är toppen och de är riktigt sköna; har svårt att se att RubberB är $110 bättre. Kör på Vanguard

Härligt! Tack för det.
Jag hade lite svårt att tro att dom skulle vara "dubbelt-så-bra" :)
Kanske får ta och klicka hem ett sådant!

Du har ingen bild på någon av dina?
Finns iofs säkert någon bild i denna tråd :)

Hej!
Ny på forumet och första gången jag skriver i den här tråden.
Vill bara säga att jag precis fått hem en Tudor Black Bay 58 och är otroligt glad!
Anledningen till att jag valde just den här klockan har mycket att göra med den här trådens härliga bilder och informativa kommentarer. Så tack för det!
Klocka.jpg

Skickar med en halvdassig, nytagen, bild tagen i ren glädje.

Ha det gott.

Hej!
Ny på forumet och första gången jag skriver i den här tråden.
Vill bara säga att jag precis fått hem en Tudor Black Bay 58 och är otroligt glad!
Anledningen till att jag valde just den här klockan har mycket att göra med den här trådens härliga bilder och informativa kommentarer. Så tack för det!
Klocka.jpg

Skickar med en halvdassig, nytagen, bild tagen i ren glädje.

Ha det gott.
Stort grattis och varmt välkommen till forumet!

Tillbaka
Topp